Fälttävlansnewbies

Ska kolla m hovis, vet jag pratat med henne om det innan. Minns dock inte om det var hon eller någon annan som tycke NB-skor mest var "för syns skull". Dvs lägger man överrullningen rätt i en vanlig sko så blir det samam effekt. Överrullning handlar ju inte bara om att kapa tån som nog många tror som förespråkar NB kanske? Jag är dock INGEN hovkunnig öht men jag har hört den anledningen. Som alltså inte betydde att NB på någotvis var dåliga kanske ska förtydligas :)
är mycket mer än att bara kapa tån för att få nb att sitta rätt :p, men jämför jag corinas steg mellan classic roller och natural balance så är det som att jämföra en elefant med en gasell, största skillnaden var i början i hur mycket enklare hon bar upp sig själv.
men som med allt så passar det inte alla hästar, eller ger någon större förändring kortsiktigt.
men för syns skull är det i alla fall inte :p, sånt har ja ginte råd med ;). hade i alla fall inte valt nb eller min hovslagare om jag inte märkte ngn skillnad :p.

(ja jag är helt frälst på dessa dojorna ^_^)
 
Är det här en tråd för newbies eller handlar den om dojjor? Me is very confused. :p
även newbies behöver dojor ;)

men för att komma tillbaka till ämnet så har jag invigt både min nya ridbana och terrängbanan hemma :banana: dvs jag har ramat in 20*40m av ena hagen och skuttat över en liten stock i andra hagen... men man tar vad man har och jag spar pengar på både bensin och banhyra :p.
 
även newbies behöver dojor ;)

men för att komma tillbaka till ämnet så har jag invigt både min nya ridbana och terrängbanan hemma :banana: dvs jag har ramat in 20*40m av ena hagen och skuttat över en liten stock i andra hagen... men man tar vad man har och jag spar pengar på både bensin och banhyra :p.

Precis sådär ska jag göra så fort snön är borta! Grusvägarna häromkring är superfina nu; bara och mjuka, men hagarna är fortfarande snö-is-slask-lera. Så idag hade vi galoppträning på grusvägarna :)
 
Precis sådär ska jag göra så fort snön är borta! Grusvägarna häromkring är superfina nu; bara och mjuka, men hagarna är fortfarande snö-is-slask-lera. Så idag hade vi galoppträning på grusvägarna :)
är överlycklig över att det torkat upp här nu ^_^, men ändå så blir det ju ganska djupa hovspår i ridhagen. så har tagit väggrus (från då de kant skar vägen här) och fyllt på i alla hörn och där jag brukar ställa hinder, så att man kan kratta och hålla efter ^_^. annars så har man ju en fin ler-ränna istället för 4kantsspår så fort det regnar lite.
 
även newbies behöver dojor ;)

men för att komma tillbaka till ämnet så har jag invigt både min nya ridbana och terrängbanan hemma :banana: dvs jag har ramat in 20*40m av ena hagen och skuttat över en liten stock i andra hagen... men man tar vad man har och jag spar pengar på både bensin och banhyra :p.
Och jag vågar/kan fortfarande inte ge mig iväg pga svårlastad häst. Så jag spanar, funderar och planerar när jag rider i vår skog. Om man rensar upp lite grenar och grejer från vägarna (precis blivit kalhygge på ett ställe) och kanske klipper ner lite grenar vid ett dike och öppnar upp ett gammalt staket och helt enkelt drar dit lite stockar, så borde det ju gå att skaffa en egen liten hinderbana ute i skogen :banana:(man kan aldrig ana vad som händer med en dressyrnisse när hon blivit skogsmulle på riktigt :o:p)! Problemet är bara att man ska ha tid till att fixa det oxå :banghead:. Jag får fundera så länge på hur banan skulle kunna gå. Vore ju kul om man kommer runt och slipper vända. Någon som har tips på enkla hinder som man kan ha ute i skogen? Mer än en stock liksom. Och det ska vara enkelt att hoppa det, för att hoppa i skogen är något helt nytt för oss.
 
Och jag vågar/kan fortfarande inte ge mig iväg pga svårlastad häst. Så jag spanar, funderar och planerar när jag rider i vår skog. Om man rensar upp lite grenar och grejer från vägarna (precis blivit kalhygge på ett ställe) och kanske klipper ner lite grenar vid ett dike och öppnar upp ett gammalt staket och helt enkelt drar dit lite stockar, så borde det ju gå att skaffa en egen liten hinderbana ute i skogen :banana:(man kan aldrig ana vad som händer med en dressyrnisse när hon blivit skogsmulle på riktigt :o:p)! Problemet är bara att man ska ha tid till att fixa det oxå :banghead:. Jag får fundera så länge på hur banan skulle kunna gå. Vore ju kul om man kommer runt och slipper vända. Någon som har tips på enkla hinder som man kan ha ute i skogen? Mer än en stock liksom. Och det ska vara enkelt att hoppa det, för att hoppa i skogen är något helt nytt för oss.
Du kan ju börja med att röja en stig och sen se var det passar med hinder och sen i riktig skogsmulle anda ta de material som finns närmast :p.
Se bara till att ha ok från markägaren först ;)
 
Drömmen har varit att tävla terräng, men nu när jag insett vilket jobb som ligger bakom tror jag att jag nöjer mig med träningar. För visst var det så att man behöver ett "eget grönt kort" för fälttävlan?
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
1 787
Mat Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär. Trodde det stavades whiskey...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 956
Senast: _Elly_
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
588
Senast: gulakatten
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 074
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp