Fälttävlansnewbies

Jodå, var spydig bara. Jag är inte människa till att lösa problemet, så välkommen! Än så länge har jag inte hittat någon i närheten som kan hjälpa mig.

Om du noterar smileyn efter mitt inlägg så ser du att det är ett skämt. Vi brukar skämta ganska mycket här på ft-forumet. Det märker du säkert om du läser i trådarna här. Dessutom svarade jag på @Novali01 inlägg och hon brukar få en del spydiga kommentarer av mig. Hon behöver det för annars blir hon alldeles för kaxig. :laugh:
 
Drömmen har varit att tävla terräng, men nu när jag insett vilket jobb som ligger bakom tror jag att jag nöjer mig med träningar. För visst var det så att man behöver ett "eget grönt kort" för fälttävlan?

Ja, du behöver fältävlanskort men det kan man oftast ta i samband med träning. :)
 
Jag är så glad, så glad! :banana: Min älskade Gubben, min Audi A6 som blir 20 år i år, kommer snart behöva en ersättare. Pratade lite löst med pappa och då kläckte han ur sig att han ju köpt en annan bil och därför så småningom inte kommer att behöva sin Audi A4... :angel: Så jag får köpa den när Gubben ger upp (läs: när jag bränt sönder lamellerna :cool:).
 
Jag är ju också "newbie" men kom på att jag bara skrivit i Salty Cup-tråden innan! :)
Vi hoppade några träningar och några P&C på 80 förra året och hann med att ta FT-kortet! Så nu är det stora målet att starta en riktig H90 i sommar.
Idag var vi på första ute-träningen för säsongen, en helt ny bana för oss dessutom. Det var otroooooligt spännande tyckte min pålle, mest av allt tittade han på allt runtomkring och inte så mycket på hindrena. Vi vågade oss över några (i mina ögon) jävligt stora hinder (eeeh typ 90 kanske?;)) och en helt del annat smått och gott så jag är mycket nöjd! Vi har fått mycket bättre galopp i vinter också så det här ska nog gå :D
 
Jag kan väl presentera mig här då eftersom jag skrev i en annan tråd nyss. Brukar annars stalka er :angel:

Jag och pållen aka sportkossan 14 år kvalificerar nog som fälttävlansnewbies, med betoning på newbies :o. Kossan är dock mindre newbie än jag och har startar H90 i sina glansdagar med föregående ägare.

Just nu är jag fattig student och har pålle ute i ödebygden utan ridbana eller annat som civiliserade människor har, så vi ägnar oss mest åt att hoppa över diken och lämpliga grenar som kommer i vår väg. :D Tidigare när vi stod på en större anläggning harvade vi mest runt på dressyrbanan, vilket kossa tycker är skittråkigt så nu tänker vi byta upp oss lite :sneaky:. Detta innebär att mitt mål för sommaren då jag och pålle flyttar hemåt igen pga jobb, är att träna terräng på riktigt!

Så nu ska jag bara hinna med att hålla igång henne ända tills dess :p
 
Ett par år gammal bild på sportkossan:

imagejpg2_zpsabe01926.jpg
 
Jag är så avis på er! Vill också pröva lite fälttävlan, på fegisnivå då såklart :p

Men med nuvarande hästen vågar jag inte riktigt själv då hon flippar ur till och från och jag åker bara av, vi håller oss till dressyr och mini mini skutt.
Vi va med på två träningar när hon var liten. Ena spenderade vi ståendes på bakbenen och jag åkte av tre gånger, andra gick ganska bra men vi var tvungna att ha draghjälp överallt och gud nåde om vattnet nuddade fossingarna! :eek::grin::D
 
Jag kan väl presentera mig här då eftersom jag skrev i en annan tråd nyss. Brukar annars stalka er :angel:

Jag och pållen aka sportkossan 14 år kvalificerar nog som fälttävlansnewbies, med betoning på newbies :o. Kossan är dock mindre newbie än jag och har startar H90 i sina glansdagar med föregående ägare.

Just nu är jag fattig student och har pålle ute i ödebygden utan ridbana eller annat som civiliserade människor har, så vi ägnar oss mest åt att hoppa över diken och lämpliga grenar som kommer i vår väg. :D Tidigare när vi stod på en större anläggning harvade vi mest runt på dressyrbanan, vilket kossa tycker är skittråkigt så nu tänker vi byta upp oss lite :sneaky:. Detta innebär att mitt mål för sommaren då jag och pålle flyttar hemåt igen pga jobb, är att träna terräng på riktigt!

Så nu ska jag bara hinna med att hålla igång henne ända tills dess :p

Jag är inte heller civiliserad... Rider dressyr på lägda eller vändplan, sommartid transporterar jag till närmaste ridbana (15 min körning) eller ridhus (60 min körning) någon gång/vecka...
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
1 833
Mat Jag tar inte i den drycken med tång så behöver lite assistans i julklappsköpet :D 150-200 kr ungefär. Trodde det stavades whiskey...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 956
Senast: _Elly_
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
588
Senast: gulakatten
·
Samhälle Så var det dags för sommartid i natt. Det har varit en del diskussioner om att slopa sommartid, vad tycker Buke? Själv är jag nog ganska...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 074
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp