Bukefalos 28 år!

Färghjälp samt mamma+dotter?

Hazel

Trådstartare
Vi har fått in två katter i jourhem och jag tänkte lägga ut annonser på dem, men sen insåg jag att jag inte vet riktigt vad jag ska kalla Stellas färg? Skriver man tabby/vit eller gråtabby/vit? finns det ens nåt som heter gråtabby? :p hon har inga fler färger än så förutom en fläck under hakan som är liiiite mer åt det bruna färgen, men jag tror mest det är att den är så blek så det ser annorlunda ut. Alltså borde hon inte va en padda.

Hoppas bilden funkar nu
310707_10150350711633058_130307558057_7849094_1836164733_n.jpg


Den andra frågan är, vi har ju Stellas mamma också. Stella beräknas vara 14 veckor och Mimmi (Stellas mamma) verkar inte helt förtjust i henne just nu. Vilket borde vara normalt eftersom dom ska stöta bort ungarna? Nu är det inga regelrätta slagsmål eller så, men ska man räkna med att dom inte kommer vara särskilt förtjusta i att bo tillsammans eller kommer det lugna sig med tiden?
 
Sv: Färghjälp samt mamma+dotter?

Måste det stå färg i annonsen då? Om det finns bild så ser ju folk vilken färg hon är. :laugh:
 
Sv: Färghjälp samt mamma+dotter?

Hon är ju klart mönstrad och vit, brunmönstrad och vit. För att se vilket mönster (spotted, tabby eller tigré) hon är måste vi få se sidan på henne.
Men annars kan du skriva burnmönstrad och vit alt svartmönstrad och vit. Olika namn på samma färg.
 
Sv: Färghjälp samt mamma+dotter?

jo men färgen ska stå sen i kontrakt med mera. Plus att jag oftast för protokoll över katterna som kommer in. Dessutom är det ju bra att lära sig lite mer om färgerna :D tycker det är intressant även om jag inte håller på mycket med katter just nu
 
Sv: Färghjälp samt mamma+dotter?

här är en till bild. Vet inte om den hjälper? (ignorera den sura tanten :p )

 
Sv: Färghjälp samt mamma+dotter?

Hon är brunspotted eller bruntigré. Är hon prickig eller randig? Ibland kan dom vara en blandning, då får man väl ta det som är mest.

Och gud vilken söt nos hon hade då :love:
 
Sv: Färghjälp samt mamma+dotter?

hon är helt klart randig. Väldigt tydligt :)

Visst är hon söt :love: hon är väldigt lugn för att va en kattunge tycker jag. Visst är det en hel del bus men helst vill hon ligga och gosa i knät.
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 360
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp