Bukefalos 28 år!

C

camylou

Hejsan
Jo snart är det ju dags för betet att börja komma och då undrar jag... hur brukar ni göra med era fånghästar? Hur länge får de beta och hur gör ni när det fösrta gräset tittar fram?
 
Jag är restriktiv med bete. Vår ponny kommer inte att få gå på bete dygnet runt i sommar. Vi har tillgång till hagar med väldigt lite mat, han brukar gå en del där, annars går han i en skogshage där gräset aldrig blir speciellt kraftigt.

När gräset väl kommer drar jag in på grovfodret till viss del pö om pö eftersom jag inte vill att han ska blir smällfet med en gång!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu när det efterlängtade regnet kommit så uppstår genast frågan om det här med socker i betet. Jag har en "frisk" fånghäst som gick på...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: skiesabove
·
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: mily
·
Hästvård Hämtade hem en häst i början på hösten (2022), då gick han på bete och var ganska rund om magen. Första gången han skoddes om hos mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp