Får jag tävla dressyr med mina ridbyxor?

Flinga

Trådstartare
Hej! Jag har ett par vita Spooks ridbyxor som har den lilla blå kronan broderat på låret. Nu läste jag TR om att i dressyr får tillverkarmärkning på ridbyxor endast finnas i linningen. I hoppning är det tydligen ok med logga på benet.

Alltså måste jag köpa nya ridbyxor för att starta dressyr? Känns himla surt och onödiga pengar för att starta några lätta dressyr klasser. Nån som har koll eller har tävlat i spooks?
 
Har frågat överdomare och nej, du får inte starta med de byxorna. Helfjantigt men sant. Sen kan du välja att ändå rida, om någon protesterar åker du dit annars är nog risken liten men vill du chansa?
 
Hej! Jag har ett par vita Spooks ridbyxor som har den lilla blå kronan broderat på låret. Nu läste jag TR om att i dressyr får tillverkarmärkning på ridbyxor endast finnas i linningen. I hoppning är det tydligen ok med logga på benet.

Alltså måste jag köpa nya ridbyxor för att starta dressyr? Känns himla surt och onödiga pengar för att starta några lätta dressyr klasser. Nån som har koll eller har tävlat i spooks?

Som föreslagits så hade jag antingen täckt loggan med tejp eller gått in på närmaste tygbutik och bett att få ett tygprov av ett vitt tyg och sytt på med några stygn. Bra budgetlösning även om det inte är det snyggaste så funkar det säkert utmärkt. För lätta dressyrklasser hade jag inte köpt nya ridbyxor om jag kunnat undvika det.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 750
Senast: hhere
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 678
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har blivit extremt bekväm av mig och använder nästan uteslutande ridtights nu för tiden. Därav frågan, får man tävla i ridtights...
Svar
4
· Visningar
1 276
Senast: Equilina
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 753
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp