Bukefalos 28 år!

Hos oss löneförhandlar facket även åt dom som inte är anslutna, tror det är för att facket inte vill att de oanslutna ska kunna förhandla upp högre löner än de anslutna.

Konstigt fackförbund i så fall... I de flesta fall anser ju facket att det är bra om några drar upp lönerna för på sikt kommer då andra med samma arbetsuppgifter att hänga efter och lönerna blir generellt högre. Eller är det bara mitt fack som tänker så?
 
Hos oss löneförhandlar facket även åt dom som inte är anslutna, tror det är för att facket inte vill att de oanslutna ska kunna förhandla upp högre löner än de anslutna.
Det var ju märkligt... Jag har ALDRIG förhandlat för någon som inte är medlem i organisationen... Och om jag skulle stå utanför en organisation så skulle jag bli väldigt purken både på fack och arbetsgivare som handlar på dylikt sätt....
 
Det var ju märkligt... Jag har ALDRIG förhandlat för någon som inte är medlem i organisationen... Och om jag skulle stå utanför en organisation så skulle jag bli väldigt purken både på fack och arbetsgivare som handlar på dylikt sätt....

Precis. Man förhandlar om kollektivavtal som gäller för alla, men inte den enskilda lönen för icke-medlemmar.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 972
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 184
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 321
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 857
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp