Bukefalos 28 år!

"Fel visa ridning utan hjäm"

Sv: "Fel visa ridning utan hjäm"

Har hört kommentarer innan om att rida utan hjälm är dåligt föredöme,
samtidigt som de tänder en ciggarett framför barnen :angel:
 
Sv: "Fel visa ridning utan hjäm"

Jag håller med Elisabeth Hoff i sak. Ska de bara återge bilder som är "korrekta" så blir det inte många sådana. Sedan kan man ju tycka vad man vill om ryttares val.
 
Sv: "Fel visa ridning utan hjäm"

Löjligt!
Jag rider alltid med hjälm, men det är ju MITT beslut, vill Maria rida hjälmlöst så får hon ju det! Som tidningen skriver så är det ju inget lagbrott!
Herregud ska man bojkotta informativa reportage för sådana skitsaker är det ju absurt!

Ska moraltanterna/farbröderna stå och skrika på barrikaderna när det är shownummer på Globen också?
 
Sv: "Fel visa ridning utan hjäm"

Jisses så läcker han är, Hip Hop! :love:

I övrigt håller jag med Kopparberg.

/Timsetim
 
Sv: "Fel visa ridning utan hjäm"

Naturligtvis är det upp till var och en om man vill använda hjälm eller ej i alla fall så länge man är vuxen, sedan blir jag förb*nnad :devil: när jag ser små barn sitta på en häst utan hjälm, de kan inte välja själv och ha förstånd till ett sånt val ens :cool:

Jag skulle själv dock aldrig rida eller köra utan hjälm.
 
Senast ändrad:
Sv: "Fel visa ridning utan hjäm"

Jag tycker att det är ännu skojigare att SvRF ibland uttalar sig om hur oansvarigt det är att rida utan hjälm - men samtidigt anordnar dom tävligar där det är krav på hatt :D

Om folk inte vill vara rädda om det dom har ovanpå axlarna är väl egentligen deras ensak, jag hade ju då använt hjälm men det är ju mitt beslut.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 949
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag har genom livet och flera flyttar släpat med mig ett gäng gamla dagböcker från när jag var ung. Ibland har jag funderat på vad jag...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassiopeja
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp