Fellponny..

Haha, tänk om jag kunde få min man att shoppa! :eek:

När jag var med i Dales Pony Society under min tid i England så stod det i deras tidning om exporter till Nederländerna, inget annat och jag har aldrig sett något om dem i Sverige trots regelbundet letande.

Vad ni kan göra...? Sätt mannen på Meadowhall Shopping Centre i Sheffield - enormt! Barnen tar ni till Blackpool Pleasure Beach med sitt nöjesfält en dag så är de glada. Se hur hela familjen genast blev glad och går med på ett par dagar i och kring nationalparkerna ;) Det finns också en hel del små godisfabriker i krokarna. Så var det bad ja...Blackpool har smutsigt vatten och uppåt Lake District ligger Sellafields kärnkraftverk så där skulle jag inte vilja bada även om stränderna är jättefina men Lake District är ju också fullt av sjöar. Annars åker ni över till ostkusten och badar längs t.ex. stränderna i Northumberland (i t.ex. Bamburgh ligger ett medeltidsslott ute på stranden - har du sett Ivanhoefilmen så har du sett slutscenen där han galopperar dit).
 
Sv: Fellponny..

Hej hej..

Jag har hållt på med fellponnier sen jag började rida när jag var 7.
På Valla Säteri i Enköping finns det för tillfället 2 st, om jag inte missminner mej helt.

Lola har alltid haft fellponnier så länge jag vet, och hon har haft ridskolan i dryt 25 år.
Vad jag kan komma på just nu har hon haft 4 andra fellponnier. Har för mej att hon haft några till genom åren.


Fellponnyn är en väldigt trevlig ras! =) Envis men snäll att ha o göra med.
Då dom har en del hovskägg får dom lätt mugg om man inte håller efter i höstgegget :p Men då är det med alla hästar som har lite mer hovskägg.
 
Sv: Fellponny..

Var inne på den hemsidan, såg ett skimmelsto L. Clover. Har en fråga, får en rasren fellponny verkligen vara skimmel, trodde bara det fanns helsvarta?
 
Sv: Fellponny..

Hade fel, har kollar på horsequest.
Colour & Markings - Black, brown, bay or grey preferably with no white markings, although a star or a little white on the hind feet is allowed
 
Sv: Fellponny..

Kul att du tittade in på min hemsida.
Som sagt skimmlar är inte så vanliga. Men det finns några riktigt fina. Clovers pappa Lunesdale Mountain Mist är en riktigt goding http://www.fellpony.cz/fellpony.cz/home_a.html

Målet är att samla ihop allt Fellponny folk. Både ägare och allmänt intresserade, för att någon gång i framtiden få startat oss en förening.

// M
 
Sv: Fellponny..

Hon har bara ett sto kvar. Hingsten är såld till Norge

MVH M
 
Sv: Fellponny..

hej.
jag funderar på att köpa fella i avels syfte. hade varit bra att få kontakt i såfall ang föreningar o dyligt.
 
Sv: Fellponny..

Jag tänkte svara och säga att min kompis har 2st ston, men hon har ju redan svarat:rofl: Jag tycker att de är trevliga små pållar, det lilla jag har träffat dem!!
Ha det bra!
 
Sv: Fellponny..

Det finns ingen förening i Sverige än.... :p Kravet är bla att det ska finnas en så pass stor genbank att inavel ej förekommer. Så vi måste först få in fler individer till Sverige.
Är du intresserad av att importera själv? Annars finns det mkt Fellfolk i Danmark som säkert kan hjälpa till.


MVH
 
Sv: Fellponny..

Det finns ingen förening i Sverige än.... :p Kravet är bla att det ska finnas en så pass stor genbank att inavel ej förekommer. Så vi måste först få in fler individer till Sverige.
Är du intresserad av att importera själv? Annars finns det mkt Fellfolk i Danmark som säkert kan hjälpa till.


MVH
jag tror jag hitat 2 stycken i england som inte är besläktade med dina martina.
 
Sv: Fellponny..

Skakar liv i denna tråd.

Finns det någon uppfödare av Fell i sverige ännu?
 
Sv: Fellponny..

Ja Jag!!!! :p
Väntar två föl till våren. Båda efter Wellbrow Raider. Kontakta mig för mer info.. MVH Martina
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tredje dagen med modafinil och jag mår ännu sämre. Är det någon annan som tar eller har tagit den och vet om det kan ta ett tag för den...
Svar
10
· Visningar
748
Senast: Lyan
·
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: KattenJ
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
281
Senast: lizzie
·
  • Artikel
Hästnyheter Nästa vecka är det dags för Bruksprovet för de hingstar som ska verka inom SWB-avel. Under en veckas tid samlas hingstägare på Ridskolan...
Svar
0
· Visningar
98
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp