Fick acceptera cookies osv igen

Shaggy

Trådstartare
Nu har jag för fjärde eller femte gången på en ungefär en vecka fått acceptera det här med cookies annonsering osv osv igen. Det börjar bli lite tjatigt. Har något blivit fel eftersom det återkommer så ofta? Jag surfar från två olika enheter och är alltid inloggad
 
Här också, men det verkar bara hända på mobilen. Jag surfar mest från laptopen annars, men har gått in några gånger via mobilen den senaste veckan och blivit frågad om cookies varje gång.
 
Jag råkade ut för det själv på datorn precis, men det var bara andra gången på den här webbläsaren.
Den nya cookie-popupen är något som EU kräver och Google tillhandahåller för att bland annat kunna visa annonser.

Jag hade gärna sluppit den och förstår inte riktigt varför den dyker upp igen i en webbläsare där jag redan godkänt.
Möjligen sker de för att cookies på något sätt rensats från webbläsaren.

Jag hoppas att alla har möjlighet att samtycka, det är i dagsläget det enda sätt jag kan få in lite pengar bland annat för driften av servrar m.m.

Inkomsterna från banners har minskat under förra året och var kanske hälften så stora i höstas och i samband med det nya samtycket i mitten av denna månad har de fallit till ungefär en tredjedel av vad de var förra året, inte så roligt. Förhoppningen är väl att de går upp igen när förändringen och konjunktur stabiliserar sig.

Jag fick upp samtycket på ytterligare en annan webbläsare där jag tidigare godkänt, jag får verkligen hoppas att detta inte blir återkommande för ofta, det är helt klart störigt.
 
Samma här, och tyvärr följer den inte reglerna. Som jag förstår ska man ha möjlighet att avvisa allt med ett knapptryck men det alternativet fanns inte.

Ja, jag avvisar alltid allt jag kan på alla sidor och kommer fortsätta göra det.
 
Samma här, flera gånger. Plus att jag nu får en massa "det här har du missat", "det här har hänt sen du var inloggad sist", mail. Får gå in i inställningarna och kolla om något blivit ändrat där för jag har inte ändrat nått.
 
Samma här, flera gånger. Plus att jag nu får en massa "det här har du missat", "det här har hänt sen du var inloggad sist", mail. Får gå in i inställningarna och kolla om något blivit ändrat där för jag har inte ändrat nått.
Mail av den typen tror jag man endast skall få några gånger om man inte varit inloggad på lång tid, som en vänlig påminnelse och inte som tjatigt beteende.
Möjligen kan det finnas någon bugg.
Om man på bevakar en tråd eller forum och valt att få mail kan man nog få många mail. Då är det nog bättre att bara välja notiser.

Jag planerar en uppdatering av forumprogramvaran idag eller i morgon som möjligen kan lösa eventuella buggar.

Här kan man ändra när man får e-post:
https://www.bukefalos.se/account/preferences
 
Jag råkade ut för det själv på datorn precis, men det var bara andra gången på den här webbläsaren.
Den nya cookie-popupen är något som EU kräver och Google tillhandahåller för att bland annat kunna visa annonser.

Jag hade gärna sluppit den och förstår inte riktigt varför den dyker upp igen i en webbläsare där jag redan godkänt.
Möjligen sker de för att cookies på något sätt rensats från webbläsaren.

Jag hoppas att alla har möjlighet att samtycka, det är i dagsläget det enda sätt jag kan få in lite pengar bland annat för driften av servrar m.m.

Inkomsterna från banners har minskat under förra året och var kanske hälften så stora i höstas och i samband med det nya samtycket i mitten av denna månad har de fallit till ungefär en tredjedel av vad de var förra året, inte så roligt. Förhoppningen är väl att de går upp igen när förändringen och konjunktur stabiliserar sig.

Jag fick upp samtycket på ytterligare en annan webbläsare där jag tidigare godkänt, jag får verkligen hoppas att detta inte blir återkommande för ofta, det är helt klart störigt.
Har du så att vi användare kan bidra ? Tex kan vi swisha så du får lite hjälp med att hålla sidan flytande ?
 
Har du så att vi användare kan bidra ? Tex kan vi swisha så du får lite hjälp med att hålla sidan flytande ?
Jag har skrivit om det tidigare och jag funderar fortfarande på att fixa till något sådant.

Det finns dock en del regler runt detta som jag inte har 100% koll på.
Jag vill troligen på något sätt erbjuda något för en sådan betalning även om det bara skulle handla om att visa på användarens profilsida att användaren bidragit.
Oavsett skulle det innebära lite administration vilket borde innebära att bidraget nog bör ha viss storlek och kanske några olika nivåer så folk kan bidra efter förmåga och vilja.

Det har i mitt tycke varit betydligt enklare med google-annonser då inga användare behövt skicka pengar och administrationen för mig i princip är obefintlig.
 
Mail av den typen tror jag man endast skall få några gånger om man inte varit inloggad på lång tid, som en vänlig påminnelse och inte som tjatigt beteende.
Möjligen kan det finnas någon bugg.
Om man på bevakar en tråd eller forum och valt att få mail kan man nog få många mail. Då är det nog bättre att bara välja notiser.

Jag planerar en uppdatering av forumprogramvaran idag eller i morgon som möjligen kan lösa eventuella buggar.

Här kan man ändra när man får e-post:
https://www.bukefalos.se/account/preferences
Skulle inte kalla daglig aktivitet som längre uppehåll 😁
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 463
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 447
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: et_flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp