Bukefalos 28 år!

Fina mys/hemmakläder

Chili

Trådstartare
Jag är trött på de sedvanliga byxor och tröja jag allt som oftast drar på mig när jag kommit hem från stallet. Det är ju inte gött att gå runt i stallkläderna resten av dagen, och jag vill inte direkt dra på mig vad jag hade på jobbet heller. Man vill ju ta på sig något mysigt och få upp värmen! Men jag vill inte känna mig som en tråkboll hela denna vintern också. Då frågar man bukeoraklet!

Så, vad har ni för tips? Mysiga klänningar med tjocka strumpbyxor kanske? Vad finns det i så fall för strumpbyxor som är sköna och inte kliar på en torr vinterkropp? Vad finns det för alternativ på byxor? Vad har ni?
Obs, jag kan inte ha ull närmast kroppen så gärna tips på andra mysiga och varma material. :)
 
Jag är trött på de sedvanliga byxor och tröja jag allt som oftast drar på mig när jag kommit hem från stallet. Det är ju inte gött att gå runt i stallkläderna resten av dagen, och jag vill inte direkt dra på mig vad jag hade på jobbet heller. Man vill ju ta på sig något mysigt och få upp värmen! Men jag vill inte känna mig som en tråkboll hela denna vintern också. Då frågar man bukeoraklet!

Så, vad har ni för tips? Mysiga klänningar med tjocka strumpbyxor kanske? Vad finns det i så fall för strumpbyxor som är sköna och inte kliar på en torr vinterkropp? Vad finns det för alternativ på byxor? Vad har ni?
Obs, jag kan inte ha ull närmast kroppen så gärna tips på andra mysiga och varma material. :)

Såg jättemysiga brallor med viss värdighet på cubus i går.

7050216668054_f_7031115_l_faourite_pant1.jpg


Ska nog gå tillbaka och köpa ett par :)

Annars är ju raggsockar eller tofflor det allra bästa för oss frysloppor.
 
Såg jättemysiga brallor med viss värdighet på cubus i går.

7050216668054_f_7031115_l_faourite_pant1.jpg


Ska nog gå tillbaka och köpa ett par :)

Annars är ju raggsockar eller tofflor det allra bästa för oss frysloppor.
Simpla men fina!

Ja raggsockar/tofflor är ett måste. Men som du säger, jag vill gärna glida runt hemma med viss värdighet istället för trist fleecetröja och samma byxor som jag alltid har. :p
 
Simpla men fina!

Ja raggsockar/tofflor är ett måste. Men som du säger, jag vill gärna glida runt hemma med viss värdighet istället för trist fleecetröja och samma byxor som jag alltid har. :p

Jag brukar då och då slänga för schabbiga kläder, det blir ju gärna så att myskläderna är urtvättade, lite håliga och... ja... inte i bästa skick - för de är ju så sköööööna att man inte vill slänga dem.

Helt, rent och något så när matchade tycker jag gör ofantligt mycket.

När jag känner att jag har tillräckligt i plånboken så kanske...

7114_1e61da9487-21631700_558_10-c.jpg


Till dess har jag två av den här, svart och gråmelerad. Med svarta och gråmelerade (andra) swettisbyxor till

bench-funnel-neck-fleece-jacket-sweat-jacket-women-black.jpg
 
Maxikjolar! :love: jag lever i såna direkt jag kommer hem från jobbet. Och varma tofflor/sockor såklart. Så slipper man skämmas om någon knackar på dörren :D

9be6911ab1ca8847c9549846e1fbac2b.jpg

Typ en sån fast med långärmad tröja och sockor istället :p
 
Jag brukar då och då slänga för schabbiga kläder, det blir ju gärna så att myskläderna är urtvättade, lite håliga och... ja... inte i bästa skick - för de är ju så sköööööna att man inte vill slänga dem.

Helt, rent och något så när matchade tycker jag gör ofantligt mycket.

När jag känner att jag har tillräckligt i plånboken så kanske...

7114_1e61da9487-21631700_558_10-c.jpg


Till dess har jag två av den här, svart och gråmelerad. Med svarta och gråmelerade (andra) swettisbyxor till

bench-funnel-neck-fleece-jacket-sweat-jacket-women-black.jpg
Hel, ren och gärna matchande tror jag är en bra grundpelare! Som det är nu har ett par favoritbyxor en massa målarfläckar från sommarens fönstermålning... Merparten är helt enkelt kläder jag brukar ha i stallet, så jag har dem hemma först och efter ett stallbesök får jag rota fram något annat rent par tråkbyxor.

Är sugen på träningstights (för träning ;)) från Stronger men tyckte detta print var så gulligt att det kanske får bli ett sådant par också, avsett för slappning framför träning.
midsummer_tights_side.jpg
 
Maxikjolar! :love: jag lever i såna direkt jag kommer hem från jobbet. Och varma tofflor/sockor såklart. Så slipper man skämmas om någon knackar på dörren :D

9be6911ab1ca8847c9549846e1fbac2b.jpg

Typ en sån fast med långärmad tröja och sockor istället :p
Vilken fiiiin :love:
 
Mjukisbyxor och/eller leggins är det bästa som finns! :bow: Det är typ det enda jag har på mig (förutom jobbkläder). Det verkar iaf vara det enda jag shoppar...
Senaste köpet:
pan402-sweatpants-super-1_4.jpg


Och Adidas har massa fina tights :love:

AD121A06J-T11@8.jpg
AD121A069-G11@21.jpg
 
Mjukisbyxor och/eller leggins är det bästa som finns! :bow: Det är typ det enda jag har på mig (förutom jobbkläder). Det verkar iaf vara det enda jag shoppar...
Senaste köpet:
pan402-sweatpants-super-1_4.jpg


Och Adidas har massa fina tights :love:

AD121A06J-T11@8.jpg
AD121A069-G11@21.jpg
Adidastightsen var superfina!!

Efter lite funderande kom jag fram till att det största problemet nog är att jag aldrig köper kläder för detta syfte. Därav sunkig känsla. Kommer bli lite fina egoklappar nästa månad!
 
Jag bor i min onepiece. Den är varm och gosig. Den har band på insidan så man kan fixa till en midja om man vill ha. Helsvart så måste jag ur drar jag på en jacka så ser det ut som jag har svarta byxor bara. Älskar den.

Sen har min mamma stickat ett par "tofflor" åt mig. Botten är platt som tofflor, sen kan jag vika skaftet. Drar jag upp dom så når dom till knät, vill jag ha kortare viker jag dom. De har knäppning i skaftet. I formen påminner de om uggs, fast allt är stickat. De är grovt stickade och så sköna. Har jag de på kan jag glida runt i kjol eller lång tunika bara .
 
Såg jättemysiga brallor med viss värdighet på cubus i går.

7050216668054_f_7031115_l_faourite_pant1.jpg


Ska nog gå tillbaka och köpa ett par :)

Annars är ju raggsockar eller tofflor det allra bästa för oss frysloppor.

Om det är de som inte har en riktig resår utan ett dubbelsytt tyg upptill, så har jag de.
BÄSTA mjukisbyxan någonsin! Tror jag har 4 par nu....Men snygg, vete tusan egentligen.

De har ingen resår som korvar sig och gräver in sig i magen, superbekvämt i synnerhet om man har ont i magen. De är ganska tunna, så har man det väldigt kallt hemma så blir det i svalaste laget, men lägenhetsvarmt så funkar det.
 
"leggings"/Tights/tjockare strumpbyxor och "halvlånga" tröjor (korta klänningar/tunikor) är min melodi..
Har massor av varje... Från stora tjocka låååååånga stickade tröjor till tajtare kortare ... Och som sagt öven andra material... Jag är ingen "byxor" (jeans eller andra) tjej..

Men mysbyxor är ju mysbyxor :angel:
 
Jag har arbetskläder som jag varken kan eller vill skrota runt i hemma. Har oftast jeans, långt linne och munkjacka hemma. Var betydligt sunkigare klädd innan hemma, nu när jag har sunkklädsel på jobbet och annars går i ridkläder stor del av min fritid, så är det nästan skönt att klä sig lite snyggare, men skönt, hemma.
 
@Youma Mina cubus-mjukisar blir dock noppriga väldigt snabbt, blir dina det? Det första paret jag köpte för typ fem år sen blev inte det, men de jag köpt senaste åren blir fula och tråkiga direkt :(
 
Håller med @purity_666 OnePiece is da shit!

Men just nu har jag en ny sååå mysig hoodie som jag vill ha, så nu är det linne och pyjamasbyxor eller vanliga mjukisar. Men jag kommer nog tillbaka till onepiecen snart. ;)
 
@cherie Just det där tänkte jag också skriva, jag fick ett ryck tidigare (jisses, det måste vara ett år sen ca) och skulle rycka upp mig och köpa snyggare mjukiskläder. Köpte munkjacka o byxor på cubus, men de blev som du skriver noppriga efter första tvätten! Inte kul alls!! Skulle gått tbx med dom, men gjorde tyvärr inte det.

//r
 
Cubus har jättefina set i velour som är perfekta att ha hemma. Jag har ca 10 i olika färger och mönster. :)
 
@cherie Just det där tänkte jag också skriva, jag fick ett ryck tidigare (jisses, det måste vara ett år sen ca) och skulle rycka upp mig och köpa snyggare mjukiskläder. Köpte munkjacka o byxor på cubus, men de blev som du skriver noppriga efter första tvätten! Inte kul alls!! Skulle gått tbx med dom, men gjorde tyvärr inte det.

//r

Ah, så det är inte bara jag som gör nåt fel då. Det är synd för de är så himla grymma mjukisbyxor annars. Mitt första par som behöll den där fina tyget var grymt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 939
Senast: Berin
·
M
Hästvård Min dotter och jag har precis ( 14 dgr sedan) tagit hem en kamrat! Blivit fodervärdar. Kamraten är en gammal Nordsvensk-gubbe, hur mysig...
Svar
3
· Visningar
1 229
Senast: matador
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
75 245
Senast: Enya
·
Utrustning Jag börjar bli äldre (30 nu) och har totalt hållit med hästar och i stall i drygt 20 år. När jag var yngre var det mycket viktigt för...
Svar
9
· Visningar
3 660
Senast: jennis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp