Bukefalos 28 år!

Fingrar som prinskorvar

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kristin80

Är i vecka 31 och mina fingrar känns som prinskorvar emellanåt... förlovningsringen sitter där den sitter och jag vågar inte ta av den för då får jag säkert inte dit den igen... :(

Finns det nåt man kan göra för att underlätta denna svullnad?
Har i övrigt gått upp cirka 8 kilo (sist jag vägde mig för 2 veckor sen) lär väl vara 18 kilo nu säkert.... :confused:
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Ta av ringen genast.
Jag fick klippa upp min pga att fingrarna svullnade det blev värmeutslag under ringen , fingret svullnade ännu mer och det blev blodstockning.
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Ta av ringen! Ha den i halsband istället och sätt på den när du fött och fingrarna inte är svullna längre.

Drick mycket vatten! Rör på dig.
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Oki... ska genast ta av ringen...
springer direkt o hämtar massor av vatten...
Det där med att röra på mig hjälper nog inte, det gör jag tillräckligt... Kanske ska prova att ta det lite lugnt istället...

Tack för råden! :bow:
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Ta av ringen!! Omedel bums, annars riskerar du bara att få lov att klippa bort den och skada dig själv. Det kan ju bli akutsnitt och då tar de av alla smycken...

Stödstrumpor om du sitter mycket i jobb och dyl. Sätt fötterna högt när du får en chans! Drick mycket vatten, rör på dig det du orkar och klarar. Svala fotbad brukar vara skönt, att överhuvdtaget duscha/bada svalt, speciellt i den här värmen som kom...

Prata även med din BM så att hon tittar på urinen så det inte är början till en havandskapsförgiftning.
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Snurrfian skrev:
Ta av ringen!! Omedel bums, annars riskerar du bara att få lov att klippa bort den och skada dig själv. Det kan ju bli akutsnitt och då tar de av alla smycken...

Stödstrumpor om du sitter mycket i jobb och dyl. Sätt fötterna högt när du får en chans! Drick mycket vatten, rör på dig det du orkar och klarar. Svala fotbad brukar vara skönt, att överhuvdtaget duscha/bada svalt, speciellt i den här värmen som kom...

Prata även med din BM så att hon tittar på urinen så det inte är början till en havandskapsförgiftning.


åhh.. hualigen.. det lät allvarligt... Ska dit den 27... Jag mår kanon i övrigt... bara lite svullna fingrar o tår emellanåt... då är det väl ingen fara??? :confused:
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Jag fick tips om att dricka citron vatten, men inte mer än vanligt då jag var gravid. Citron är lätt vätskedrivande och du kissar ut en del av svullnaden som tydligen består av vätska man samlar på sig under graviditeten. Hoppas att du gillar citron ;) .
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Bra att du tagit av dig ringen!
Nu behöver det ju inte alls vara nån fara med att du svullnar upp. Det gör de flesta, mer eller mindre. Men om du svullnar upp mycket och hastigt kan det vara allvarligt (kan vara havandeskapsförgiftning). Det är ju inte fel att ha koll på blodtryck och kolla äggvita i urinen när du går till MVC. Det kan ju vara bra att ha lite mer koll på vikten också, då ser du ju om du samlar på dig mycket på kort tid.

// K
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Som sagt har du gått upp fort i vikt och svullnat upp mycket mer än vanligt så ring och prata med din BM, bättre än gång för mycket än en gång för lite... Det behöver inte vara någon fara överhuvudtaget men jag tar hellre det säkra före det osäkra! Mycket klyschor på en och samma gång... :angel:
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Är inget annat än fingrarna som svullnat upp... förutom magen då... :)

Usch är ingen lek det här att vara gravid.. pust... :bump:
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Nä någon lek att vara gravid är det verkligen inte... Jag är i v.36 nu och är så fruktansvärt less på att vara gravid så jag tror att jag blir knäpp snart... Speciellt i den här värmen...
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Jag är också i vecka 36, och i takt med värmen så kom den läckra svullnaden. Ser ut som en blåsfisk just nu, ringen åkte kvickt av, svullnaden kom på två dagar, från att sitta löst till att inte gå på hur gärna jag än vill. Magen är stor och tjock, jag svettas som en gris och får ont i ryggen av för mycket fysiskt arbete (renoverar hus just nu). Bebis får gärna komma ut lite före utsatt tid, att gå till augusti (kan ju faktiskt bli så)ser jag som ett skräckscenario just nu, huuuu!
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Usch... jag får gå och vänta ända tills 20 augusti.... Lider i värmen nu men vad ska jag inte göra sen då.... dåligt planerat av sambon... hahaha.... :angel:
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Vet hur det känns, förra gången gick jag supersvälld hela sommaren, dottern är född i mitten av september. Det var en jättevarm sommar. Jag såg inte klok ut, men det gick det med. Aldrig mer höggravid under sommaren sa jag då, se hur bra det gick ;)
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Jo man måste ju klara det.. Har ju inget val.... Jag får lägga mig o flyta i sjön som en båtboj.... :bump:
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Ta av ringen direkt! Du får klippa bort den annars. Jag tog av mig mina ringar så fort jag blev gravid, man vet ju inte om fingrarna svullnar upp under natten...
 
Sv: Fingrar som prinskorvar

Ringen är borta nu... Hänger i en kedja runt halsen... Hoppas inte halsen svullnar upp bara... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 177
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 262
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
69 535
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp