Finnerödja ritten

Sh_Arabians

Trådstartare
Vilka planerar att starta och ni som varit där förrut vad har ni att berätta? Hur ser banorna ut, vart ligger stallplatserna gentemot tävlingsplatsen, är det några speciella svårighetshinder?
 
Sv: Finnerödja ritten

Jag red deras träningstävling förra våren (2 mil) och ska nog göra det i år också (ny häst). Det var min första distanstävling, så jag har ingen erfarenhet alls. Dessutom åkte vi bara dit över dagen, alltså ingen boxplats. Banan då var upplagd med en liten sträcka längs med asfaltsväg, övrig längs med grusvägar eller större stigar. Alla sträckor var inte lämpliga att rida om varandra på. Eftersom det bara var en träningstävling kunde man bara rida 1 eller 2 mil, och jag tycker inte att det fanns några saker som var svårare längs med vägen. Men så är det kanske på korta träningstävlingar?

Jag trodde de lade nya banor för i år, men så är det kanske inte?
 
Sv: Finnerödja ritten

Är en av de ansvariga för tävlingen.

Banan: Kuperad!!! Pga att Finnerödja är en "håla" om man så säger. Men i det här sammanhanget betyder det att det ligger längst ner i en dal och för att ta sig därifrån måste man uppåt. Mycket uppför i början och nedför i slutet. Inte någon Närkesslätt här inte!
Banan går på mestadels grus o skogsvägar. Början och slutet är samma som tidigare utbildningsritter men längre eftersom man nu ska rida 2 mils slinga. De trängsta partierna kommer ej vara men man kommer några km vara tvungen att ev möta varandra eftersom det bara finns en bra väg till och från tävlingsområdet.

Svårigheter är nog att du efter ca 1 km från start o mål ska ta dig genom en järnvägstunnel. Men det brukar inte vara några problem. Annars finns inga "svårigheter".

Tävlingsplatsen är ganska liten och nära till allt.

Stallen ligger en ca 7 - 10 km från tävlingsplatsen.
 
Senast ändrad:
Sv: Finnerödja ritten

Jag funderar på att starta, men har inte bestämt mig än. Jag har inte ridit där förut. Vi får se hur jag gör, men det är ju ett litet tag kvar som man kan anmäla sig!
 
Sv: Finnerödja ritten

Det klart du ska komma och rida hos oss Trofé!

Välkommen till Jordgubbsdalen!
 
Sv: Finnerödja ritten

Jo, hade varit kul! Men lutar mot att det får bli en T50 på Sydnärkeritten istället.
 
Sv: Finnerödja ritten

Det är inte dumt det heller!

Jag har lagt om banan eftersom de nu lagat vägen som varit trasig vid en vägtrumma.
Nu är den inte lika kuperad som förrut.
 
Sv: Finnerödja ritten

Tack! Nu har jag i alla fall efteranmält mig men det är några småsaker som måste klaffa innan jag vet om jag verkligen kommer. Bara hålla tummarna :)

Är det någon mer som har tänkt att rida CR i maklig takt?
 
Sv: Finnerödja ritten

Tack! Roligt att du o alla andra kom och var nöjda!

Vi trodde på ett startfält under 30 st. Men det blev fler! Kul!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 813
Senast: gulakatten
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 704
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 017
Senast: DeCloe
·
Skola & Jobb Jag vet att det finns en tråd för de som redan studerar men jag tänkte att det kanske finns intresse för en för oss som fortfarande...
Svar
12
· Visningar
1 170
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp