Bukefalos 28 år!

Finns det jobb som passar in på detta?

Takire

Trådstartare
Det behövs ingen särskild utbildning (jag läste medieprogrammet på gymnasiet och har en kandidatexamen i idrottsvetenskap).

Jag vill inte jobba med barn (på grund av att jag inte vill ha det ansvaret).

Jag vill jobba på ett jobb där man inte avkrävs tystnadsplikt (så då försvann barnjobben oavsett).

Inget telefonjobb som säljare eller intervjuare.

Inget jobb där jag behöver köra bil.

Helst minst 26 000 kr i lön (brutto).

Jag är långsam dock plikttrogen.

Jag hade nog provat att jobba inom LSS om det inte vore för tystnadsplikten.
 
Receptionist? Väktare (utbildning måste genomföras men den är inte så lång). Tidningsbud?
Tack för tips 😊. Receptionist är kanske ett möjligt alternativ. Tidningsbud funderar jag över lönen, fast det kan jag ju googla på. Har aldrig provat att jobba natt så det vet jag inte om det ör YES eller Neeej!
 
Industri?
Hos oss behövs truckkort, travers och saxlift, inga dyra utbildningar. Det är kul och varierande, bra arbetstider. Du behöver inte vara snabb men noggrann.
Har jobbat ett år, lägsta lönen jag fått ut efter skatt har varit 25 k.
Jobbade en lördag, 6 timmar förra månaden och får ut drygt 28 efter skatt denna månad.
 
Industri?
Hos oss behövs truckkort, travers och saxlift, inga dyra utbildningar. Det är kul och varierande, bra arbetstider. Du behöver inte vara snabb men noggrann.
Har jobbat ett år, lägsta lönen jag fått ut efter skatt har varit 25 k.
Jobbade en lördag, 6 timmar förra månaden och får ut drygt 28 efter skatt denna månad.
Tack för tips, ska kolla på det 😊
 
Alla som bryter mot sekretess kan fällas. Så alla jobb har tystnadsplikt, oavsett vad du jobbar du med får du inte bryta sekretess.
Det är skillnad på olika former av företagssekretess/ avtalad lojalitetsplikt mellan den anställde och företaget och tystnadsplikt som är lagstiftat . Ofta är den fösta relaterad till olika företagshemligheter och kundinformation och ja, det finns för de flesta jobb idag. Speciellt om man jobbar i en större koncern.
 
Nyfiken på varför man inte vill ha ett jobb med tystnadsplikt/sekretess? Myndighetsjobb är ju ofta sekretess men kräver i övrigt ingen direkt utbildning. Upplevde liksom inte själv att jag kände att jag behövde diskutera random arbetssökandes aktivitetsrapporter med mina vänner oavsett?
 
Nyfiken på varför man inte vill ha ett jobb med tystnadsplikt/sekretess? Myndighetsjobb är ju ofta sekretess men kräver i övrigt ingen direkt utbildning. Upplevde liksom inte själv att jag kände att jag behövde diskutera random arbetssökandes aktivitetsrapporter med mina vänner oavsett?

Jag tycker det är lätt att råka bryta tystnadsplikten om jag funderar på något som hänt på jobbet. Jag vill inte behöva vara nervös över det. Pratar gärna med vänner om sådant som hänt på jobbet.
 
Jag tycker det är lätt att råka bryta tystnadsplikten om jag funderar på något som hänt på jobbet. Jag vill inte behöva vara nervös över det. Pratar gärna med vänner om sådant som hänt på jobbet.
Jag har ett jobb med typ tystnadsplikt. Det går ändå att diskutera situationer med vänner om man helt kan avidentifiera vem det handlar om.
Jag kan t.ex inte berätta att "vår gemensamma vän Stina köpte akut-p-piller igår" (obs påhittat!) Men jag kan utan problem berätta att "igår förmiddag sålde jag akut-p-piller till tre tjejer och två killar", eftersom det inte går att veta vem jag sålde dem till.
 
Jag har ett jobb med typ tystnadsplikt. Det går ändå att diskutera situationer med vänner om man helt kan avidentifiera vem det handlar om.
Jag kan t.ex inte berätta att "vår gemensamma vän Stina köpte akut-p-piller igår" (obs påhittat!) Men jag kan utan problem berätta att "igår förmiddag sålde jag akut-p-piller till tre tjejer och två killar", eftersom det inte går att veta vem jag sålde dem till.
Tycker inte heller att det är några problem. Jag pratar aldrig om mitt jobb på den detaljnivån med andra så att det blir något som man riskerar att råka säga. Och jag är ändå sambo med en person i samma bransch men som jobbar på ett annat företag. Nu håller inte jag direkt på med någonting superhemligt utan det mesta som jag inte ska prata om enligt mitt avtal har med ”vanligt hyfs” att göra, är säkert svårare om man inte får nämna någonting om vad man arbetar med.

Egentligen är de enda gångerna jag fått problem är när jag läst universitetskurser i olika former av verksamhetsledning och får en uppgift där man ska använda sin arbetsplats som exempel för att beskriva en viss process. Då har jag fått hitta på helt enkelt. Förstår faktiskt inte alls hur de som håller kurser som riktar sig till yrkesverksamma ledare tänker när de vill att man ska göra så, universitetsarbeten är offentliga handlingar och nästan alla nuförtiden har någon klausul i sina anställningsavtal att man inte får uttala sig om interna processer.
 
Jag har råkat bryta mot tystnadsplikten en gång (jag tänkte helt enkelt inte på den!) så jag vet att det kan hända mig. Nu tror jag ingen påverkades av det men ändå. Var ju fortfarande fel.
 
Industri?
Hos oss behövs truckkort, travers och saxlift, inga dyra utbildningar. Det är kul och varierande, bra arbetstider. Du behöver inte vara snabb men noggrann.
Har jobbat ett år, lägsta lönen jag fått ut efter skatt har varit 25 k.
Jobbade en lördag, 6 timmar förra månaden och får ut drygt 28 efter skatt denna månad.

Tänkte säga det med!
Dock på delen jag är behövs inte sådant. MEN dom delar krävs på fattar jag som dom utbildar gärna en köra truckkort och säkerligen Travers med (@athena_arabians bättre koll då jobbat på samma företag men annan del av landet. Dock tror man behöver B körkort hos oss för ta truck) .

Vet ej var du bor (eller rättare sagt minns ej, var ju in tomte på Secret Santa ju ^^ )
Men gillar du aktiv jobb kika in på växla tåg, en del har man utbildas på plats med, oftast inte lika höga krav som lokförare. SJ, Green Cargo hemsidor rekommderar jag kika in då alt. jarnvagsjobb.se , Tror även tågvärd bra med - där kan nog @Bison svara mer gällande det.
 
Tänkte säga det med!
Dock på delen jag är behövs inte sådant. MEN dom delar krävs på fattar jag som dom utbildar gärna en köra truckkort och säkerligen Travers med (@athena_arabians bättre koll då jobba samma företag men annan del av landet. Dock tror man behöver B körkort hos oss för ta truck) .

Vet ej var du bor (eller rättare sagt minns ej, var ju in tomte på Secret Santa ju ^^ )
Men gillar du aktiv jobb kika in på växla tåg, en del har man utbildas på plats med, oftast inte lika höga krav som lokförare. SJ, Green Cargo hemsidor rekommderar jag kika in då alt. jarnvagsjobb.se , Tror även tågvärd bra med - där kan nog @Bison svara mer gällande det.

Fast det finns ju saker vi inte får prata om även om det inte är jättesträngt (dvs det räcker med sunt förnuft). Det gäller väl alla arbetsplatser. Jag har också jobbat i ett yrke med hård tystnadsplikt där jag fick skriva på ett avtal om att inte säga något alls egentligen (testförare).
 
@athena_arabians Ja, precis! Så har vart på senaste jobben jag haft. Det du nämde med sunt förnuft.

Flygplatskontrollant fick jag skriva på tystnadsplik har för mig (b.la passerade kändisar, kan inte berätta har sett den och den på jobbet direkt) minns ej skrev på tystnadsplikt som gjorde i som Kundservice värd i Tunnelbanan, men där vet jag om vissa grejer inte rikigt lämpligt berätta för allmänheten där heller.

Sen avråder flygsplatskontrollant även om yrke går lära sig på plats, eftersom ville köra långsamt, det ordet existerar knappt när är lång ringlande kö, hua!
 
Både jag och min sambo diskuterar saker som ibland hänt på våra jobb trots att vi båda har sekretess på våra respektive jobb. Men när vi pratar så nämner vi ju såklart aldrig några namn eller liknande som kan härledas till personen.Men ibland behöver man ventilera sig lite även med andra en sina arbetskamrater.
 
@MayGrace Exakt!, och sen tycker min sambo kul babbla vad han utför för arbetet med iochmed mitt intresse förstår vad han håller på med (Underhåller/reparerar tåg) eller ja för det mesta :rofl:
Ja efter den här ursäkta ordvalet kaos helgen behövde jag vräka ur mig lite till honom. Vi båda jobbar med människor med i olika åldrar så att säga. Sen som sagt nämner vi aldrig något som kan härledas till någon utan vi pratar mer om situationer som kan uppstå och hur man agerar och reagerar mvh en helt slutkörd Maygrace idag.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 880
Skola & Jobb Anonymt användarkonto då jag vet att folk i närheten av mig vet vem jag är. De senaste åren har jag studerat och jobbat som vikarie i...
Svar
15
· Visningar
1 837
Skola & Jobb Hej, jag behöver lite klartänkta hjärnor på det här problemet, då jag själv har lite....svårt....att bli tillsagd vad jag ska göra...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: starcraft
·
Övr. Barn Gammal medlem under anonymt nick Vi funderar på att skaffa barn men har svårt att bestämma när Han: har fast jobb, inga konstigheter...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 060
Senast: Anonym6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp