Fiskluktande hund!

T

Tofflan

Hjälp! Vovven har varit ute och rullat sej i fiskrens och han stinker verkligen. :crazy:
Jag har badat honom med schampoo 2 gånger men det verkar bara lukta värre!
Vad kan man göra? Hela huset och alla möbler börjar anta en härlig fiskdoft...
 
Sv: Fiskluktande hund!

Har du tvättat huvudet ? ;)...Där brukar doften sitta som mest. Oftas aktar man sig ju lite att schamponera huvudet osv..för att inte få vatten/shampo i öron/ögon..I vart fall gör jag så...Men fiskrullning har jag vart med om på en New Founland. Den var man tvungen shamponera på vart enda mm av hunden..MEST i huvudregionen...tror 2-3 ggr innan doften försvann.
 
Sv: Fiskluktande hund!

Japp har schamponerat in huvudet också, så noga det gick iallafall.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en hund som blir 2 år i sommar, han är extremt fixerad vid att nosa/följa lukter och det är ett stort problem så fort vi går ut...
Svar
6
· Visningar
1 119
Senast: Barrow
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 900
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 357
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp