Bukefalos 28 år!

Fiskprobs..

Comfort

Trådstartare
Om jag köpte en fisk igår som dör idag eller imorgon - har jag då rätt att få en ny eller pengarna tillbaka eller nåt?

Det gäller en svärdbärare
 
Sv: Fiskprobs..

Det varierar lite.
Förut så brukade man (eller jag iaf) få en ny fisk. Numera har jag sett att de flesta affärer kräver fisken tillbaka och vattenprov.
Kolla med affären.
 
Sv: Fiskprobs..

I regel får man inte ersättning eftersom transportering överhuvudtaget är en svår stress för fiskar och har det varit kraftiga temperaturväxlingar i samband med transport är det extra känsligt.

Det är ganska vanligt att fiskar dör i samband med omflyttningar.

/KT
 
Sv: Fiskprobs..

Det beror helt på varför den dör. En del affärer kör den lätta okunniga vägen och ger ny fisk fram till tex 7 dagar, men det säger ju inget om varför fisken dog. Ser affärens fiskar i samma akvarium som du köpte ifrån schyssta ut, och du visar upp ett dåligt vattenprov så är det ju ditt fel. Ser deras lika vissna ut och ditt vatten är bra bör du ju bli ersatt.
 
Sv: Fiskprobs..

tack för era svar, faktum är att han ser ut att må bättre idag. Igår stod han mest stilla under vattenutan och simmade med fenorna febrilt och svärdet hängde, men idag är han piggare :)

Sambon trodde att han bara var utmattad... Han kom ju hem i förrgår till två honor som inte haft nån make på en månad ;)
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi har haft två kaninsyskon tillsammans i sitt hägn i 11 år. Igår dog den ena. :cry: Jag har hela tiden sagt att när en dör får den...
Svar
13
· Visningar
1 698
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
555
Senast: gullviva
·
  • Artikel
Dagbok Jätte konstig rubrik jag vet. För någon vecka sedan sa jag upp kontakten med min storebror efter ett jätte bråk via telefon. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: et_flickan
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 846
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp