Bukefalos 28 år!

Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Appropå påläst, jag har för mig att jag sett på något av MTVs plastikoperationsprogram (som även visar dem som det gått mindre än jättebra för, vilket är vad man får se på extreme makeover och andra program). Bröstinlägg tror jag måste bytas ut vart 10:e år? Hur gammal är du? Säg 35. Då måste du operera om brösten vid 45, 55, ev 65, eller helt enkelt ta ut dem och låta det vara när du blir äldre. Då dras man med ärren ändå.

På ett personligt plan kan jag säga att jag hoppas att du kommer fram till en lösning som passar dig, även om jag aldrig skulle sätta kniven i kroppen utan medicinsk orsak. Jag har inga värderingar alls på att andra gör det. Men själv har jag bara fött ett barn. Jag blev inte så mycket fulare i kroppen, mest beroende på att jag inte var så snygg innan heller. Jag skulle vilja ha ett barn till. Efter det kan jag svära på att mina bröst kommer att kunna platsa i en välrenommerad crêperia, om man säger. Men jag vet också att jag har väldigt ful ärrvävnad, från att ha tagot bort födelsemärken (medicinskt) och skrapat upp baksidan av en hand. Jag skulle INTE bli snygg om jag opererade min hängande mage och bröst. Jag skulle få ärr som daggmaskar och det skulle vara skitfult.

Har du opererat något förut? Vet du hurudan ärrvävnad du har? Det spelar in rätt mycket för ett lyckat resultat.

Lycka till vad du nu än väljer.

Fny
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Klart jag har tips :D, det var därför jag frågade.

Jag skulle föreslå att du kontaktar ett gym, där du kan få allsidig träning för magen. Situps är ändå bara situps, på gym kan du få jättemycket hjälp och många olika övningar och maskiner hjälper dig att träna alla magens muskler på rätt sätt.

Magen är skitsvår att få bukt med, speciellt på kvinnor som fött barn. Du verkar ju redan ha viljan och orken att träna och äta rätt, det gäller bara att göra rätt saker med de båda förutsättningarna. Med rätt sorts träning är jag säker på att du kommer få bukt med din mage.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Med rökning så vet man att alla får KOL till slut.
Men det är långt ifrån alla som opererar brösten som det går illa för!
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Hm så att du gjorde underlivet är helt ok??
Behöver man inte psykolog då??
Är man inte sjuk då??Fast det är ju billigt och läker bra iaf också belastar ju inte DU samhället:)
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Vet inte om du fattade hinten,men jag betalar faktiskt också skatt och då har jag ju varit med och betalat din fitta
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Att göra en underlivsplastik för att något är trasigt därnere och är till besvär är lika medicinsk berättigat som att göra en förminskning av brösten om man har bekymmer.

Däremot tycker jag aldrig att underlivsplastik av estetiska orskaer är medicinskt berättigat och inte heller bröstförstoringar. Sen att folk gör det av andra orsaker är beklagligt (ja, tyvärr jag tycker verkligen att det är såå himla synd att man inte kan duga som man är och att idealen är så rubbade) och ännu tristare blir det om skattebetalarna skall behöva stå för notan i någon ände. Eftersom rent medicinskt så är det helt onödiga operationer.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Hon hade ju inte behövt fixa sig därnere, bara att byta jobb ju!
Dessutom har hon så mkt pengar på banken så hon lätt själv kunnat bekosta sin operation!
(Detta har hon själv skrivit)
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Om man burit barnet långt ned så går magen ej tillbaka...:(

Fast det där stämmer ju inte direkt, det handlar mkt om vilka anlag man har hurvida skinnet blir hyffsat igen efter barnet är fött eller inte, alla har olika elasticitet på sin hud.
Men en sak som är säker är att man inte kan vänta sig att kroppen blir exakt detsamma som den var innan man blev gravid.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Fast det där stämmer ju inte direkt, det handlar mkt om vilka anlag man har hurvida skinnet blir hyffsat igen efter barnet är fött eller inte, alla har olika elasticitet på sin hud.

Samt hur mkt bristningar man får.
Bristningar gör att huden förlorar sin elasticitet och inte kan dra ihop sig.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Ok detta visste jag inte:(
Kan ju vara en förklaring till att min mage inte dragit ihop sig,har lös hängande hud(dock ej jättemkt)
Jag fick nämligen mkt bristningar under mina graviditeter,mage upp ovanför navel,underlivet,låren vet ej om dessa går att göra ngt åt??

Ibland tycker man dock det är orättvist,har två systrar som också har 2 barn var och ingen av dom fick bristningar eller lös hud,tuff luck ja,men skulle gladeligen göra om det barn är det bästa som finns!!:love:
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Se svar ovan till Silverkedjan. Jag är ute och går flera timmar om dagen bl.a. Så brist på motion och träninge lider jag inte utav.
Jag tränade specifikt min mage.
Med ett särskilt magprogram där bl.a. flera timmars ridning och hårt stallarbete ingick.
Situps och promenader räcker liksom inte.
Man måste komma åt de tvärgående muskelgrupperna som håller ihop det hela.
Det finns dock de som inte har dessa tvärgånde muskelgrupper.
Men det räknas som en defekt.

Tighta kläder kan jag tyvärr inte ha, då får jag skav under magen - dessutom är det obekvämt.
Jag påstod aldrig att det var bekvämt.
Utan bara att det behövdes för att få det hela att dra ihop sig.
Hur du kan få skav unde nmagen om du liksom plattar ut den och drar ihop det hela kan jag inte förstå.
Magen skall liksom inte hänga över byxlinningen eller ligga i veck i byxorna.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Jag det är kanske bara osäkra svaga människor som kan oroa sig för cancer och läckage. I din värld.
Jag anser att det är ytterst smärtsamt att läsa om skiten man ställt till för sig själv och jag tror inte jag kan klassas som svag.

Men det är väl bara att ta och plocka ut plast-tuttarna då?
Så slipper du ju oroa dig.
De har ju kommit till sin 20års-gräns för bäst före datum nu i alla fall.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Detta inlägget är riktat till Zoya:

Tycker absolut du ska göra operatinerna,du kommer inte att ångra dig en sekund-tvärtom!
Välj en duktig/kunnig kirurg(välkänd klinik).
Du har ju tänkt igenom det hela och vet vad DU vill, strunta i alla härinne som säger att du kan träna bort det bara för att dom gjort det.
Dom fortsätter bara skriva samma sak om och om igen,tyvärr.:(
Du kan aldrig vinna mot dessa människor.
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Varför svarar du inte på mina frågor??
Varför hoppar du på stackars Zoya, gillar din yngre man din nya f-tta??:D
 
Sv: Fixa BrÖsten Efter Graviditet?

Vet inte om du fattade hinten,men jag betalar faktiskt också skatt och då har jag ju varit med och betalat din fitta

Jo men skillnaden är att min underlivsoperation gör att jag kan tjäna pengar som jag kan betala skatt på.
Så min fitta går liksom med vinst skatteekonomiskt.
Det kommer inte dina pattar att göra, de är bara en ren ekonomisk förlust.

Dessutom så var min fitta trasig.
Trasiga saker av typen skador är det som sjukvården är till för att laga.
Dina bröst är hela och friska.
Och hindrar dig då rakt inte från att arbeta.
Det kan däremot en plast-tutte-operation göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: netschjen
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 224
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 397
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 232
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp