Bukefalos 28 år!

FJÄRDE vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Hellre för stora tröjor än för små ;) Jag har problem att hitta tröjor som är lagom stora i garderoben... Skitdumt.
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Idag var det utställning.
HP, BIR-valp och BIS-4 blev dagens resultat!:)
Kritiken:
"9 months old, nice head expression, long strong neck, excellent angulations, nice topline,
enough dept of chest, excellent feet, excellent movement with a lot of drive."


Kommer lite bilder sen!

Hihi, såg förässten kullsyskon till Puma, Khaki & Wahidah:D
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Vilka fina lurchers. Lady var väldigt "salukig" :love: Välkommen till tråden och Buke!

Grattis till BIS-4 Hampus!! Kul att du såg syskonen. Det gick bra för dem också BIR och BIM :)

Jag och Khaki var på en inoff i Hässleholm igår och blev BIG-2 med HP och fin kritik. "..får ej bli mulligare" tyckte domaren, men hellre lite för mycket än för lite tycker jag :p Nu är det ju vinter också, så jag slimmar honom om det behövs i vår. Nu kan han få vara lite bebismullig :D

DSC01842.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Grattis! Jag som blir så avis när jag ser Khakis hull, jag tycker han är såå fin i kroppen!
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Sådär!

Hampus och syster Blondie, BIR & BIM.


Blondie


Från BIS-finalen, Hampus & Khakis syster som blev BIS-2. Magdalena har säkert koll på namn!


Så himla söt gubbe där bak med den lilla whippen (som f.ö tog hem valp-BIS!) Han var så gullig med sin hund:love:

Mera valpar från finalen



Den yngre salukin blev BIS-5 och borzoien blev BIS-reserv.


Hampus sockersöta halvsyster.
 
Senast ändrad:
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

rån BIS-finalen, Hampus & Khakis syster som blev BIS-2. Magdalena har säkert koll på namn!

Aaniston I tripped on a shoelace heter sötnosen :love:

Khaki är kanske kraftigare än gemene whippetvalp, men jag tänker nog inte banta honom så länge han rör på sig så mkt som han gör nu. Tycker också han är fin :love:
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

"..får ej bli mulligare" tyckte domaren,

DSC01842.jpg

Jag håller med domaren :p
Sedan tycker jag "Hellre lite för smal än för tjock" eftersom övervikt faktiskt inte är bra för hundarna, men lite för smal lider ingen hund av. Men tja, så länge de inte blir rent tjocka utan bara är lite runda så skadar det ju inte och bara de får röra på sig ordentligt är det ju bra. Själv kämpar jag ju alltid med att få mina hundar smalare :o (eller ja, iaf Wahidah.. Zala är skitfin nu)
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Ahh GRATTIS till Hampus fina resultat!!

Och vad skoj du såg syskon till Puma :D
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Förresten, släphareträning idag för vår del!

Wahidah sprang bättre än någonsin (tog trasan istället för att leka med hund som hon sprang med som inte tog trasan) och Zala hade skitkul.

En vän släppte Zala, så att jag skulle kunna fotografera henne :D

dsc_3213-copy_112654860.jpg


dsc_3215-copy_112654953.jpg


dsc_3216-copy_112655027.jpg


dsc_3219-copy_112655235.jpg


Idag är det förövrigt exakt 2 månader kvar tills min tant fyller 10 år!

Efter att hon sprungit så band jag fast henne vid ett träd. Vid trädet fanns det sol. Zala solade. Zala njöt!
Hon hade säkert kunnat ligga kvar där hela dagen...
dsc_3228-copy_112655305.jpg
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Jag och Khaki var på en inoff i Hässleholm igår och blev BIG-2 med HP och fin kritik.


Kritiken löd:


"Fina prop. Välgående. Bra huvud, vackra öron, bra nos och bett, vacker överlinje, lång bra bröstkorg, Välställda ben, tät fin päls, får inte bli mulligare." Så står det "bra [någonting]", men jag kan inte tyda det.



Red_Chili - jag har hört lite olika angående vad som är mest sunt, men de flesta anser som du att bättre lite tunn än mullig. Jag tycker han är fin och han är glad och väldigt rörlig och energisk. Jag ska dock inte mata honom större :D
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Bra kritik ändå ju! Kan du inte fotografera kritiklappen så kan vi försöka gissa vad det står, det där som du inte kan tyda? :p

När det gäller hull på hundar så utgår jag delvis från mig själv. Jag har varit på tok för smal en gång i tiden, jag har varit tjock och nu är jag i "normalhull". Då jag orkat mest har helt klart varit då jag varit i "normalhull" men åt det smalare hållet.

Samma sak tycker jag mig märka på mina hundar. När de är tjocka så är de långsamma, orkar inte så mycket osv. När de är smalare så har de orkat mer. Det är ju jobbigt att släpa runt på extravikt :p Sedan mår ju inte kroppens organ osv bra av för mycket fett.

Jag vet att jag läst lite olika studier där det bland annat pratats om just hundars hull, men jag kan fan inte komma på vart jag hittade det eller exakt vad det stod.. Menmen, det spelar inte så stor roll egentligen. Jag tror att vi alla är överens om att ingen hund varken ska vara överdrivet smal eller tjock :p
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Tack - jag är jättenöjd med kritiken :) Ska försöka fota den imorgon. Det är bara ett irriterande ord som saknas!

Jag är böjd att hålla med angående vikten - bättre aningens tunn än aningens tjock.

Bonusbild på mina älskade killar i solen. :love:
DSC01631.jpg

DSC01627.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Tjusig Hampus som alltid:love: Och hans syster ÄR verkligen sockersöt, oh mer fläckiga salukis:D

Melli- Tur hundar inte kan läsa så han inte tog illa upp där vid mullig:D Jättebra kritik! Och mysiga solbilder!

R_C- Zalabilderna är ju fantastiska:love: Jag diggar verkligen när hon formligen slickar marken och har total fokus på sitt byte. Och flygbilden är riktigt läcker! Vilken belöning att sen få sola!
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

R_C- Zalabilderna är ju fantastiska:love: Jag diggar verkligen när hon formligen slickar marken och har total fokus på sitt byte. Och flygbilden är riktigt läcker! Vilken belöning att sen få sola!

:D
Hon har någon liten knasig "slicka marken"-stil precis när hon ska bromsa. Men det är så kul att se henne springa, för det syns verkligen på hela henne att hon blir glad. Och i slutet, när trasan stannar, då snurrar hon runt och leker med trasan hur mycket som helst. Inte riktigt "mördar den" som vissa andra, utan mer.. leker :p
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

De älskar den där solfläcken i soffan :D

Såhär ser lappen ut. Kan det stå "bra framifrån"?

DSC01878.jpg

Close up
DSC01881.jpg
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Meh. Jag förstår inte heller vad det står där! Nu har jag något att klura på... :D


Jag fotograferade precis en "uppställningsbild" på Wahidah, bara för att kunna se lite hur hon är i hullet osv.
Visst börjar hon bli tjusig, min lilla tok?
Nu ser man i alla fall att hon har muskler och hon har något som liknar en midja :p
DSC_3318copy.jpg
 
Sv: FJÄRDE vinthundstråden!

Tidigare i texten har hon skrivit med tydliga 'å:n' så jag är tveksam till att det skulle stå "bra framifrån" samtidigt som jag är tveksam till vad det står överhuvudtaget:D

Du får maila lappen till domaren:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 443
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
726
Övr. Hund Tidigare års succé återuppstår: bukes egna vinthundstråd! Vi hann med fem vinthundstrådar innan "serien" av någon lite halvt okänd...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
48 769
Senast: Trott
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
805
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp