Fjordavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel 2008

Det är lugnt Habina!!! Han skall inte kastreras....du får nog se honom i Vetlanda 09, om inget oförutsett händer. Jag fick direktrapport från ägaren i går på vårat KM.

Mamma Yackie fick sitt A i går med 44 poäng!!! ( Hon treårspremierades med 38 ), domaren sa att hon aldrig hade sett en fjordhäst med sådana rörelser (9 skritt, 10 trav).
Fölet hennes (Solhems Mykle) mönstrades med 40.

Jisses vad HÄFTIGT!!!
 
Sv: Fjordavel 2008

Lite resultat (bara ett tyvärr) från Enköping och fjordingar

Hac fjord prins 88677=37 p. Han har väl samma pappa som Mykletind, eller är jag ute och cyklar?

Har även bilder, men vet inte om jag får lägga ut dem, återkommer isf.
 
Sv: Fjordavel 2008

:love: Jag säger ju att den stolinjen är underbar. :D Måste nog köpa ett stoföl därifrån vad det lider... :angel: (säg inget om Liv nu, Lycka! :p )

Nä, bara skryta lite! Har satt igång henne så smått och idag satt gamla takter på plats. Hon både gick stundtals på tygeln, flyttade för skänkeln samt fattade rätt galopp. Det är lite skämmigt att erkänna det men hon har inte gjort ett skvatt sedan hon blev betäckt med Trollfin i fjor, över ett år!
 
Sv: Fjordavel 2008

Lite resultat (bara ett tyvärr) från Enköping och fjordingar

Hac fjord prins 88677=37 p. Han har väl samma pappa som Mykletind, eller är jag ute och cyklar?

Har även bilder, men vet inte om jag får lägga ut dem, återkommer isf.

Ja, de har samma pappa, Fjölestaen. Trist med så pass låga poäng, jag har ju haft mamman på betäckning i år och det är en oerhört vacker fjordmärr! Jag ser verkligen fram emot att se honom i Vetlanda, det är inte utan att jag också börjar längta en smula efter spektaklet....
 
Sv: Fjordavel 2008

Ja, de har samma pappa, Fjölestaen. Trist med så pass låga poäng, jag har ju haft mamman på betäckning i år och det är en oerhört vacker fjordmärr! Jag ser verkligen fram emot att se honom i Vetlanda, det är inte utan att jag också börjar längta en smula efter spektaklet....

Då var jag inte helt fel ute alltså!

Ja poängen var inte så roliga, i fjol var det 88777... Men på bilder tycker jag han är väldigt vacker att se på åtminstone. (iof jättesvårt med bara en bild, men ändå...) Tror dock att han kanske behöver ngt/några år på sig att mogna. Han är stor och valpig och behöver lite mer massa vad det ser ut. Inte för att det kanske hjälper gångarterna och benen men ändå.... *svamlar*

Jag ser oxå fram emot att se honom på riktigt!

Och yipee, det är inte bara jag som längtar ;)
 
Sv: Fjordavel 2008

Lite resultat (bara ett tyvärr) från Enköping och fjordingar

Hac fjord prins 88677=37 p. Han har väl samma pappa som Mykletind, eller är jag ute och cyklar?

Har även bilder, men vet inte om jag får lägga ut dem, återkommer isf.

Nu är det jag som inte kan räkna.... Totalpoängen blir 36, sorry!
 
Sv: Fjordavel 2008

blir det ett stoföl så är jag förstespekulant.... Annars försvinner stammen för mig.
Asch tusan då :D
Jag får väl prenumerera på stoföl nummer två då,
ligger kanske lagomt långt borta i tiden. :angel:

Vad underbart kul för henne med Yackie!!
 
Senast ändrad:
Sv: Fjordavel 2008

Grattis igen och vad fin han är Gandalf. Och stor :laugh:. Vad roligt att det gick bra och att han skötte sig på visningen. Ja nu får du prata med uppfödaren ang premiering.

Jag börjar bli nervös inför Orvars visning och hur jag ska lyckas tvätta honom och lasta honom och hantera honom....:eek::eek:.
 
Sv: Fjordavel 2008

Ni som vet, kan man tvätta en häst i kallvatten?
Jag kan eventuellt få tillgång till varmvatten men det är i ett stort garage och Orvar har inte varit där innan och vi kan inte ta med någon kompis, garaget ligger en bit från hagen. Han går ju på lösdrift och den är i en gammal ladugård och där finns bara kallvatten. Man vill ju inte att han ska chockas vid första badet :eek:.
 
Sv: Fjordavel 2008

*kl*

Ljossa
Vilket stort stall ni håller på att bygga. För hur många hästar blir det? Längtar till ett eget stall jag med :laugh:.
 
Sv: Fjordavel 2008

Undra vad för saker som det kommer an på (citerar från tidigare inlägg)
Meh, det var ju blommor överallt
Han var ju kissnödig
Hur kan de tro att ...

etc etc

*hehe*

Nej, det jag menade med det var att han inte KUNDE trava = att traven VAR jättedålig och har varit. Inte att han inte kunde trava på visningen. Jag pratade i "past tense".
 
Sv: Fjordavel 2008

Ni som vet, kan man tvätta en häst i kallvatten?
Jag kan eventuellt få tillgång till varmvatten men det är i ett stort garage och Orvar har inte varit där innan och vi kan inte ta med någon kompis, garaget ligger en bit från hagen. Han går ju på lösdrift och den är i en gammal ladugård och där finns bara kallvatten. Man vill ju inte att han ska chockas vid första badet :eek:.

Ja, det kan man (iaf om det inte är alltför kallt ute;) ). Gandalf fick sin första dusch i kallvatten, när han stod bredvid Julle. Tvätten gjorde jag iof i varmvatten, men har man inget så har man inget!

Ta det lugnt och försiktigt och låt honom få tid att vänja sig!
 
Sv: Fjordavel 2008

Grattis igen och vad fin han är Gandalf. Och stor :laugh:. Vad roligt att det gick bra och att han skötte sig på visningen. Ja nu får du prata med uppfödaren ang premiering.

Jag börjar bli nervös inför Orvars visning och hur jag ska lyckas tvätta honom och lasta honom och hantera honom....:eek::eek:.

Tack! :D Ja, stor som sagt....

Uppfödaren skulle iaf "kolla upp " inför våren, så det kanske inte är HELT omöjligt! :bump:

Jag tror det kommer att gå jättebra med Orvar, han kan knappast var vildare än Gandalf *gulp* Ta tid på dig och kom ihåg att andas själv ;) Du har väl bra folk med dig?

*fattar ff inte var de där poängen kom ifrån, jag måste ha blundat de sista månaderna!*
 
Sv: Fjordavel 2008

Tack! :D Ja, stor som sagt....

Uppfödaren skulle iaf "kolla upp " inför våren, så det kanske inte är HELT omöjligt! :bump:

Jag tror det kommer att gå jättebra med Orvar, han kan knappast var vildare än Gandalf *gulp* Ta tid på dig och kom ihåg att andas själv ;) Du har väl bra folk med dig?

*fattar ff inte var de där poängen kom ifrån, jag måste ha blundat de sista månaderna!*

Jag har "bara" med mig maken men han är bra, han får visa om Orvar är förjävlig. Åker dit tidigt så han får skrika och leva av sig :eek:.
Har tittat i din pixbox och de är söta dina hästar :love:. Ni verkar ha en massa trix för er :D.
 
Sv: Fjordavel 2008

Nu har den här tråden blivit så lång, så jag låser den och ber der starta en ny att fortsätta era diskussioner i!
Länka gärna till den här tråden i inledande inlägget, så att ni lätt hittar tillbaka till den vid behov!

moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 570
Senast: Jeps
·
Avel Önskar tips på svensk stammade halvblods hingstar. (SWB godkända) Har en vän som har ett sto med gammal svensk halvblodstamstam som vi...
Svar
13
· Visningar
1 528
Senast: jemeni
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 788
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 447
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp