Fjordavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Fjordavel 2008

Tack tack tack för att du tog lite kort! Eftersom vi inte lyckades med det....:bow::bow::bow:

Lägger upp bilderna lite senare, måste iväg till pojkarna!
 
Sv: Fjordavel 2008

Nu så!

Fina hingstfölet Nimbus e Cristall

(alla foton tagna av Jejan)

23100630.jpg


23100631.jpg



23100632.jpg



23100633.jpg



Och INNAN ngn säger ngt så glömde jag mina visningskläder hemma.......... Så jag vet att jag ser ut som en pajas.... :eek:
 
Sv: Fjordavel 2008

:eek: Är det där Gandalf?!

Vad stooor han har blivit! *chockad* Är det ljuset eller har han blivit ljusare också? Verkligen snygg! :love: *misstänker att Ljulius åkte dit med Ljulius istället* :idea:
 
Sv: Fjordavel 2008

:eek: Är det där Gandalf?!

Vad stooor han har blivit! *chockad* Är det ljuset eller har han blivit ljusare också? Verkligen snygg! :love: *misstänker att Ljulius åkte dit med Ljulius istället* :idea:

hahaha, japp tog Julle istället!

Jag som precis tyckte att Gandalf börjar bli mörkare :cry::cry::cry:

Ja, stor kan man säg att han är
138 fram och 143 bak... Hoppas att han inte tappar typen för att han blir stor....
 
Sv: Fjordavel 2008

Ljus i ridhus är förrädiskt. Starkt ljus från insläpp uppe i taket, men inget från sidorna och mörk ridhusbotten. Allt blir så konstigt. I verkligheten syntes det tydligt att han har ganska så tydliga färger. Till exempel var det så tydligt att han har ett "grepp" över manken, vilket jag sett väldigt sällan.
 
Sv: Fjordavel 2008

Men vad snygg Gandalf blivit. Det har du inte sagt något om. *grälar* Jag har bara sett skruttbilder i hagen och stå på stenarbilder. Stora killen, snygga killen!
 
Sv: Fjordavel 2008

Tack!

Ja, det tycker jag är lite häftigt oxå, att han har ett grepp över manken och så tydliga markeringar (inte zebraränder utan typ färgblaffor haha, bra ordval) på frambenen. Hanverkar ha fått mycket sånt.

Tusen tusen tack för korten, jag är jätteglad!
:bow::bow:
 
Sv: Fjordavel 2008

Kan inte trava, ingen bra klippt man *mutter* så nu kommer jag inte tordas ge mig ut med häst mer :devil:
Då ska du se mitt monsters fjun man :eek:
"Det var ett monster som hette gullefjun som sa koakakaa"

Men fin kille du har!! :love:
 
Sv: Fjordavel 2008

Grattis Lycka och Julius till fina poäng i helgen. Och alla andra.

Vad stor han var :eek:
Du har inte läst fel, på ett år eller så :rofl:
 
Sv: Fjordavel 2008

Kan inte trava, ingen bra klippt man *mutter* så nu kommer jag inte tordas ge mig ut med häst mer :devil:
Då ska du se mitt monsters fjun man :eek:
"Det var ett monster som hette gullefjun som sa koakakaa"

Men fin kille du har!! :love:

Men han KUNDE inte trava...

Manen räddade Åsa hemma...

Haha, för din häst är ju inte fin ALLS :angel::angel:
 
Sv: Fjordavel 2008

Grattis Lycka och Julius till fina poäng i helgen. Och alla andra.

Vad stor han var :eek:
Du har inte läst fel, på ett år eller så :rofl:

:) tack!

Jadu, jag SÄGER ju att han e stor!

Han ser mer ut som en tvååring som sagt... Julle i samma ålder som ut som ett litet sto... Och Julle är idag 146cm. Vad ska det bli av Gandalf?
*behöver bara växa ikapp rumpan* :D
 
Sv: Fjordavel 2008

Han ser mer ut som en tvååring som sagt... Julle i samma ålder som ut som ett litet sto... Och Julle är idag 146cm. Vad ska det bli av Gandalf?
*behöver bara växa ikapp rumpan* :D[/QUOTE]

Men det hinner han väl på 2 eller var det 1 år. :rofl:
Hur är det man räknar ?
Den veckan dom fyller 1 år så , räknar man med att dom växer 20 % till ?
 
Sv: Fjordavel 2008

Jag är orolig att han blir värsta kolossen! :eek:

Han får gärna bli stor, men jag vill att hans kropp ska hinna med att växa oxå. Julle växte alldeles för snabbt så inte ligamenten och dylikt hann med....
 
Sv: Fjordavel 2008

Undan Taffsnäs Yackie 3159 = Lene 168. :banana:


Undan Taffsnäs Yackie 3159 = Lene 168. :banana:


Jejan, har du stam på denna? :confused:

Det är lugnt Habina!!! Han skall inte kastreras....du får nog se honom i Vetlanda 09, om inget oförutsett händer. Jag fick direktrapport från ägaren i går på vårat KM.

Mamma Yackie fick sitt A i går med 44 poäng!!! ( Hon treårspremierades med 38 ), domaren sa att hon aldrig hade sett en fjordhäst med sådana rörelser (9 skritt, 10 trav).

Fölet hennes (Solhems Mykle) mönstrades med 40.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
236
Senast: manda
·
Övr. Hund Ja, enligt dig alltså! :) Tyckte det var en rolig diskussion i en annan tråd om hundstorlek men ville inte ta över TS tråd som handlade...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
10 571
Senast: Jeps
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 427
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp