Bukefalos 28 år!

Fjortissvar

mimmipigg

Trådstartare
Är det fler än jag som tycker det är jobbigt att få något vettigt ur trådar på andra kategorier?
Jag tänker på hästhantering och olika inriktningar bl.a.
Någon ställer en bra fråga som man själv är intresserad av att få svar på och efter tre timmar vadar man i svar som inte alls har med saken att göra. Var nyss inne och kollade om det fanns något om Back on Track på hästhantering och jag ljuger inte, de första 10 svaren var någorlunda sen handlade resterande 75 om priser och vem som hade föräldrar som kunde betala och hur den som hade rika föräldrar trots allt inte hade en ridbar häst fast de tydligen betalt multum. AGHH!!
Jag ville läsa om hurvida Back on Track var något att satsa på eller inte.
Jag tycker ofta att det är trådar som spårar ur pga detta fjortisbeteende, vill man inte lära sig något i den åldern eller tror man att man kan allt redan?

//mimmipigg som är lite ur form i kväll och har kort humör.
 
Sv: Fjortissvar

Antingen får vi acceptera att en stor del är fjortisar eller får vi lägga ner. Att filtrera bort är nog svårt. Cool down!!
PL
 
Sv: Fjortissvar

Jag blev paff när jag skrev ett inlägg om hur många timmar folk sov , och jag beskrev vad jag gjorde på en dag,vilket inkluderade 3 hundrastningar varpå nån frågade med flera frågeteckan och utropsstreck "Är din hunde ensam hela dan??!!!" (jobbar mellan 8-18 + resor)
eeehh Nej, han är hos min kille som rastar honom under dagen, jag hade inte ne tanke på att nån skulle dra en sådan slutsats eftersom inlägget inte handlade om hundar öht.
 
Sv: Fjortissvar

Detta är Bukefalos, de flesta oavsett ålder, vill gärna dra egna slutsatser, dessa ska gärna passa in så man är en dålig människa/hästägare/hundägare... :smirk: :angel:
 
Sv: Fjortissvar

jo det är väl lite förvånade att jag lyckade klämma in två rstningar mellan hemkomsten 19 och sängåendet kl 22 *skratt*+ morgonrstningen innan 7
 
Sv: Fjortissvar

Humelibumlan skrev:
Detta är Bukefalos, de flesta oavsett ålder, vill gärna dra egna slutsatser, dessa ska gärna passa in så man är en dålig människa/hästägare/hundägare... :smirk: :angel:
Haha, så sant som det är sagt. Att det sen finns en och annan som inte är det minsta "seriös" med sitt hästeri utan har hästen bara för sin egen skull och sitt välbefinnande och umgås utan att ställa det minsta krav på sin häst, just bara därför att det inte behövs är ju alldeles åt pepparn fel. Då är man genast dålig hästägare och en dålig hästägare ska hoppas på. Man måste befästa ledarskapet. Basta. :devil:
 
Sv: Fjortissvar

Jag är skittrött på fjortisfieringen av Islandshästsidan. Förut handlade den om TRÄNING av gångartshästar (inför tävling), nu är det lite allt möjligt, fjortisstavningar och oerfarna "råd" och mycket som skulle vara på avel eller gnägg....

Men det har medfört att fler "gamlingar" än jag inte ids scrolla utan ägnar sig åt annat :p

Vi får väl hänga här istället och acceptera att vi är för gamla helt enkelt :cool:
 
Sv: Fjortissvar

Western är inte roligt att besöka alls längre. Handlar mest om blåbär som undrar om B*****s billigaste syntetsadel är bra eller vilken sadel de ska köpa till sin ardenner. Tjena :crazy: . Eller "tror ni att mitt varmblod som är världens gulligaste passar till western?" Gaaaahhhh. :eek: Bättre då att hänga här på Senior och diskutera strunt helt legalt.
 
Sv: Fjortissvar

Tja, eller så svarar man som man anser och får en massa fjortis-pm i sin inbox :devil: :devil:
Jag rensar den ofta :devil: :devil:

Men visst undrar man. Jag bad om tips på benskydd som ej skavde och någon undrade hur jag spände eftersom gled gled :smirk:
Kände för att skriva sarkit om yttersta hålet och "ska de inte hänga och dingla runt hovarna"-svar, men lät bli :angel:

Apo som inte alltid svarar snällt :devil:
 
Sv: Fjortissvar

Skulle inte forumen bli bättre om man modererade hårdare igen och tex flyttade bort utrustningstrådar, rastrådar etc?
 
Sv: Fjortissvar

Det förstår du väl att de måste klä i westernsadeln....Annars är man ju inte cool :smirk:
 
Sv: Fjortissvar

Jag är ingen stjärna på hästar och söker ibland svar på bukesidor men jag har nästan aldrig brytt mig om att ställa egna frågor just för att jag med min relativa okunnighet skulle få en drös med svar på sådant som jag inte frågat efter och garanterat en mängd påhopp för sånt som ingen vet något om.
För länge sedan svarade jag i en hundtråd och fick världens påhopp som varken följde ved eller kvist. Och faktiskt, hundar är jag rätt haj på, utan skryt, har firat 30 årsjubileum på den lokala brukshundsklubben. Men det var ingen mening att diskutera vi var inte på samma planet, bemötte jag en sak hoppade man genast till nästa, så jag lade ner projektet.
Ska "omvårdnadskategorierna" på buke fungera är det nog en tuffare moderering som gäller, slå ner blixtsnabbt på alla som endast vill skapa bråk och osämja och inte är ett dugg intresserade av själva spörsmålet.
 
Sv: Fjortissvar

Oj ja, här får man passa sig för vad man skriver, vill det sig illa så får man som jag i en tråd snabbt höra att man både är totalt okunnig och inte har några vänner :confused: :smirk:
Lite konstigt eftersom tråden faktiskt kan handla om ens eget djur som ingen här träffat, men vet väldigt mycket om(?) och den definitivt inte handlar om ens vännskapskrets! :crazy: :angel:

Tyvärr får man snabbt ta bort de som bara är ute efter att provocera o skapa osämja... Det finns oxå mycket duktigt folk på buke, med bra tips o råd för det mesta! :bow:
 
Sv: Fjortissvar

Jag orkade läsa och skriva på de övriga rubrikerna under mitt första "buke-år" men jag har gett upp helt och hållet nu för tiden... Bara genom att läsa rubriken så kan man förutse en tråds utveckling med 97% säkerhet.
 
Sv: Fjortissvar

peter_lundin skrev:
Men alla hästar klarar väl att gå omkring som westernhästar.
PL

Det är väl fler hästar som i så fall kan gå som barockhästar? Långsam skritt och överböjd :devil: ;) På med en blank stång bara.

Och sen lite läckra kosymer och en BB sadel så har man nått nirvana.

Där kan du ju inte ens tävla. Inom western finns det ju trots allt en tävlingsmoment.
 
Sv: Fjortissvar

Du är i gott sällskap, skrev ett svar på en sadeltråd(jag är utbildad sadelmakare) och fick på pälsen av en blivande hårfrisörska.
Sadeltrådar beblandar jag mig inte i längre, det är bara samma sak om och om igen och folk tar inte till sig information om det inte stödjer deras argumentation och blir tok-irriterade om de inte får medhåll.

Det är kanske dax för en upprensning.
Det handlar inte så mycket om huruvida svaren är medhållande eller kritiserande. Men jag tycker det är väldigt märkligt att trådar ofta mynnar ut i konstiga påhopps-inlägg istället för att disskutera det som är relevant. Det hade varit så mycket roligare med frågan "vad stödjer du det argumentet på" istället för "vem f-n är du och vad får dig att tro att du vet bättre" och slippa alla "den sa" och "h*n är faktiskt ditten/datten till NN"

Apo
Apo
 
Sv: Fjortissvar

mimmipigg skrev:
Är det fler än jag som tycker det är jobbigt att få något vettigt ur trådar på andra kategorier?
Jag tänker på hästhantering och olika inriktningar bl.a.

Efter att ha tillbringat ohälsosamt mycket tid på Buke i helgen (jag är förkyld och det är syyynd öm mig :p) kan jag bara hålla med. Trådar som drar iväg på det sättet du beskriver är dock inte det som irriterar mig mest, utan istället är det två andra företeelser som toppar min irriterande-lista:

1) trådar där några personer drar iväg i en helt egen privat dialog (t ex, fjortis 1 skriver ett vettigt ursprungsinlägg varvid fjortis 2 dyker upp och säger "aha, va ni o tävlade där i helgen?"... och så är det igång. Resten av diskussionen mynnar ut i att fjortis 1 & 2 diskuterar när de kommer att ses härnäst :crazy:.)

2) trådar med ett omsorgsfullt skrivet huvudinlägg, där trådskaparen har beskrivit situationen och berättat att ditt, datt och dutt är inget alternativ, eller att man redan provat ditt, datt och dutt. Några konstruktiva svar senare kommer inlägget "hejhej! du borde pröva datt! jag fick hjälp av världens bästa tränare som sa åt mig att göra ditt och dutt, och nu kan jag lösa alla problem! kram!". VARFÖR kan man inte läsa hela originalinlägget (och helst resten av tråden med, så att man vet hur den har utvecklats)? :crazy:

Puh, känns bra att skriva ur sig alla aggressioner ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp