Bukefalos 28 år!

"Fladdriga" ben i bomlos

N

Nibalda

Fick hem min nya bomlosa sadel forra veckan och det ar lite av en omstallning att rida i den men vad jag marker mest ar att i galoppen sa ar det valdigt svart att halla benen stilla, de fladdrar fram o tillbaka liksom. Ar det nan annan som har samma problem eller vanjer man sig efter tag? Kandes som jag fick knipa ordentligt med benen for att ha dem stilla, man far ju inte samma stod for benen som i en bom-sadel.
 
Sv: "Fladdriga" ben i bomlos

Jag hade också lite fladder-problem :D med benen i början, nu sitter jag precis lika stilla som i bomsadel.
Förut har/har haft modell Torsion.
 
Sv: "Fladdriga" ben i bomlos

Jag har en barefoot cheyenne och anvander vanliga lader.
 
Sv: "Fladdriga" ben i bomlos

Prova med fenders, det hade jag på min Barefoot (har även nu på Torsionen) och det ger faktiskt en hel del stöd åt benen :)
Det finns ju paddar med knästöd också (Grandeur).
 
Sv: "Fladdriga" ben i bomlos

Nibalda skrev:
Jag har en barefoot cheyenne och anvander vanliga lader.
jag har samma sadel och samma problem....men jag över på och det börjar ge resultat:) kämpa på och lycka till
 
Sv: "Fladdriga" ben i bomlos

jag har bara haft den en vecka sa jag kanske vanjer mig vid det annars sa far det nog bli att kopa till vojlock med knastod eller fendrar :)
men jag kampar vidare ett tag till :-)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 242
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: niardasp
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 248
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp