Bukefalos 28 år!

Fleecetäcke's mönster

S

solomato

Fleecetäcke\'s mönster

Tänkte försöka mig på att sy ett eget fleecetäcke. Är det någon som vet ngn sajt där det finns mallar? eller kan man köpa mönster i ngn butik? :idea:
 
Re: Fleecetäcke\'s mönster

Har du inget fleecetäcke du kan rita av då?
 
Re: Fleecetäcke\'s mönster

Skulle jag oxå vilja göra=) Men blir det inte billigare att köpa ett? kan ju få ett för 200kr. Kostar inte tyg och kantban mer??
fast iof så får man det ju pricis som man vill :d
 
Re: Fleecetäcke\'s mönster

Ta något annat täcke som sitter bra på samma sätt som du vill ha fleecetäcket och rita av.

Eller om du vill ha ett fleecetäcke med lite hals, sy det helt rektagulärt. Mät hur långt det behöver vara över hästen och längs sidan. Sätt tryckknappar i bogen och bensnören så fungerar det utmärkt. Det gjorde jag.

/Linda
 
Re: Fleecetäcke\'s mönster

Ja det lät ganska enkelt, och helt klart värt att pröva. Tack för tipsen! :rofl:
 
Re: Fleecetäcke\'s mönster

I en tidning som Panduro säljer fanns ett mönster för ca ½-1 år sedan. Dom blev jättebra.
 
Re: Fleecetäcke\'s mönster

Det blir inte billigare än att köpa färdiga täcken, MEN det blir (förhoppningsvis) roligare :).

Band och spännen kostar många gånger MINST lika mycket som den där billiga fleecen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Det är ganska nytt och Hon fyller år snart. Jag är kass på presenter. Vet inte vad hon vill ha eller behöver och vill heller inte fråga...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 331
Senast: Smoothi
·
Övr. Katt Laglydig som jag är så försökte jag registrera min kisse på Jordbruksverket vid årskiftet, och tyckte också att han hade en tydlig...
Svar
8
· Visningar
703
Senast: MJLee
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 878
Senast: Pilot
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
505
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp