Bukefalos 28 år!

Flyga till USA med hund

Kom nyss ihåg en smart sak som jag har sett folk göra med små hundar. De lär dem att kissa på s.k weewee pads och när det är dags att resa, tar de hunden som handbagage. När hunden vill kissa tar de med den in på toaletten och lägger ut weewee pads på golvet. Hunden vet att pads = pee time. Första gången jag såg det var på Kastrup på väg till USA, på toaletten vid gaten. Tyckte det var sjukt smart av hundägaren att ha förberett hunden så.

Jag skulle inte våga prova det med en stor hund men en liten på 2-3kg har ju inte så mycket urin.

Om inte hunden redan sover i sin bur kan man ju förbereda hunden på så sätt också, så att den känner sig trygg och hemma under resans gång.
 
Nu har inte jag rest med djur på... kanske 20 år eller så (:eek:), men är det så enkelt nu alltså? Man kan vandra ut och in "över gränsen" med ett djur som inte egentligen ska till det landet?
Min gamla faster mellanlandade med sin hund i Lissabon för kanske... 9-10 år sedan har jag för mig att det var, och hon blev visad ut utanför ankomsthallen för att rasta hunden, så där gick det iaf bra, men det kan ju ha ändrats på senare år.
 
Om man landar i USA innan man flyger vidare sa gar man alltid ut genom sakerhets kontrollen och genom immigration och tull innan man kan ga till nasta flight. Man "checkar in" i landet pa den forsta flygplatsen man landar pa. Det galler bara att se till att man har tillrackligt med tid pa sig. (personligen skulle jag nog rakna minst 4-5 timmar om jag har hunden med i kabinen ... jag har fatt springa till nasta flight fast jag har haft over 3 timmar)

Jag flyger oftast pa Newark i NY omradet och har bara flugit med hundar fran Newark. JFK och LaGuardia har sallan haft 'connections' dit jag har varit pa vag och LaGuardia var atminstone nar jag sist flog pa den riktigt gammal och tamligen svarmanovrerad. Att byta flygplats ar en MYCKET daglig ide om man inte stannar over natten och aker till den nya flygplatsen nasta dag. Aven da ar det lite val langt och om man tar taxi, langt och dyrt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 985
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 080
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hola! Så, förra året körde jag och min fästman + doggo nr 1 från England (där vi bor) till Sverige (där alla andra bor, haha!). Det...
Svar
9
· Visningar
2 992
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag skulle behöva lite goda råd ang flyga med hund. Har en liten Malteser som är tillfälligt placerad hos mig då ägaren flyttat till...
Svar
12
· Visningar
3 194
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp