Flytande Alvedon, som gelé?

Vad har hänt med flytande Alvedon?

Barnen har i alla år aldrig nånsin knorrat över flytande Alvedon, den som är som vatten.

Men nu har vi tre sorter hemma som är som gelé. Ingen av barnen klarar av den utan kväljs upp den 🙄 Den ena fixar tablett istället medan den andre behöver ha ner sin feber 😢

Är dom så här nu och varför?
Brus lär inte funka och inte heller lägga smälttablett på tungan..

Min dotter hade ganska länge svårt att svälja tabletter (hon tycker fortfarande, 23 år gammal, att det är jobbigt men hon "kan" ju nu om hon måste). Vid ett tillfälle när vi var iväg hos vänner och hon fick huvudvärk så tog jag en vanlig alvedon-tablett (som är avsedd att sväljas hel) och mosade i hallonsylt - det funkade fint! :p De är ganska "lättmosade" och smakar inte så illa som smälttabletterna!
 
Vad har hänt med flytande Alvedon?

Barnen har i alla år aldrig nånsin knorrat över flytande Alvedon, den som är som vatten.

Men nu har vi tre sorter hemma som är som gelé. Ingen av barnen klarar av den utan kväljs upp den 🙄 Den ena fixar tablett istället medan den andre behöver ha ner sin feber 😢

Är dom så här nu och varför?
Brus lär inte funka och inte heller lägga smälttablett på tungan..
Finns rör med pulver i fruktsmak som smälter direkt i munnen.
 
Jag blev så sur så jag mailade företaget som gör Alvedon och framförde min åsikt..

Antagligen kommer väl inget att hända men om tillräckligt många klagar på att barnen faktiskt inte får i sej medicin när det krävs så vet de ju om problemet ialallafall...

Vi fick aldrig i sonen något febernedsättande. Vi fick avvakta och hoppas på det bästa.
Han kväljdes upp allt vi provade. :(
 
Vi fick aldrig i sonen något febernedsättande. Vi fick avvakta och hoppas på det bästa.
Han kväljdes upp allt vi provade. :(

Testa suppar nästa gång! Såg att någon skrev att det var brist men vi har det på många apotek här. Det är toppen särskilt vid magsjuka med feber (har vi haft ibland) när de kräks och man inte vet hur mycket som stannat kvar. Eller när de är så sjuka att de inte ens vill svälja saft eller glass, än mindre medicin. Eller när man behöver fylla på febernedsättande mitt i natten och inte vill riskera att få allt utspottat/uppkräkt i sängen. Tror många är onödigt negativa till suppar för att det ges i rumpan? Men det tar 3-5 sekunder, till skillnad mot 10 minuters tjat och gråt med flytande alvedon (där ändå det mesta blir utspottat) som vi upplevt någon gång. (Med det sagt gick flytande faktiskt toppen sist sonen var sjuk men vi vet att det inte alltid är så).

Eller sådana fodral med god smak till tabletterna, det kanske funkar.
 
Men, Pinex finns väl som "tunn" flytande lösning med jordgubbssmak fortfarande? (vilket ju inte hjälper nu, men för framtiden?)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 838
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 898
Senast: Fraegd
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 994
Övr. Barn Hej! Jag har inga egna barn ännu men det kommer nog så småningom. När jag växte upp gick aldrig mina syskon eller jag på dagis, då...
2
Svar
33
· Visningar
4 351
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp