Bukefalos 28 år!

Flytt av kaniner

R

Ruthie

Det är så att jag förmodligen ska flytta snart och inte riktigt vet hur jag ska göra med mina två kaniner.

Just nu funderar jag på två alternativ, att gör mig av med dem finns inte på världskartan.

Vi kommer att flytta till lägenhet så alternativ 1 är om jag då ska flytta med kaninerna dit. Båda två har alltid bott på samma ställe och alltid utomhus, den ena är 8½ år och jag är därför lite orolig att göra en flytt i så gammal ålder, jag menar byte av klimat och miljö kan väl inte vara så bra?

Alternativ två är att flytta kaninerna till stallet, men i stallet finns katter så kaninerna kan endast vara ute i koppel när jag håller koll på dem, vilket jag tror tyvärr inte kommer bli så ofta. Så då kommer de antagligen få sitta i sin bur en hel del, vilket inte heller känns helt rätt..

Hur tycker ni att detta låter? kom gärna med andra lösningar o förslag om ni har.. vill verkligen göra det bästa för mina ninisar!
 
Sv: Flytt av kaniner

Jag tror inte att det skulle vara några problem att flytta kaninerna till lägenheten. Jag har haft både gamla och unga kaniner som har flyttat hem till mig, och det är ingen som har mått direkt dåligt över det. Någon av dom har kanske blivit lite stressade, men sådant brukar gå över fort.
Men om du ska flytta in en utekanin bör det ju ske väldigt snart, när det inte är så stor skillnad på temperaturen inne och ute.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 221
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 043
Senast: tanten
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 120
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp