Bukefalos 28 år!

Flytta råttor.

P

Popkorn

Min gamla råtta dog idag, han var nog det bästa husdjuret jag haft.
Blir sugen på att skaffa två nya, men jag är inte hemma så ofta då
jag har nära till både jobb och skola hos pojkvännen.

Jag tänkte om man har en bur här och en där så kan man bara flytta dom i en transportbur om jag ska vara på ett ställe längre än några dagar? Eller är det bara stressande och jobbigt för dom? Eller ha samma bur och flytta i den?
 
Sv: Flytta råttor.

Olika burar och flytta mellan borde inte vara några som helst problem. Råttor är så pass nyfikna djur att de brukar uppskatta miljöombytet, det är ju så spännande :)

Har själv pendlat med råttor, bodde hos föräldrarna på helger och internat på vardagarna. Det fanns inte en tanke på att släpa med buren som bestod av två skrivbordshurtsar och en drös överdelar ihopsatta utan det var olika burar som gällde. Det var inga som helst problem, det enda som dök upp var lite stressbajsande från ena råttan på första tågresan, men han fann sig snabbt tillrätta.

Men, man får förstås inte glömma att det finns undantag så du kan råka få tag på en individ som inte klarar av att flytta fram och tillbaka. För att förhindra det kan du miljöträna dels så att råttorna får bättre självförtroende och dels så att de ser dig som sin trygghet istället för buren. Och, såklart - köp från vettig uppfödare så minskar du risken att få hem fegisar :)
 
Sv: Flytta råttor.

Tack, jag hade hoppats att du skulle svara då du verkar veta otroligt mycket om råttor.
Jag har pratat med en uppfödare som jag vet hade en kull för någon månad sen, har hon två kvar tar jag nog dom.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
207
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 750
Senast: Nixehen
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: Inte_Ung
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
938
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp