Foderfront, mått mellan stolpar

Efwa

Trådstartare
Vi håller på att bygga egen Foderfront till hagarna och de flesta verkar ha ca 30 cm mellan stolparna där hästarna sätter ut huvudet.
Hur har ni det? Har ni stora hästar? Vilket avstånd har de? Har ni ponnys? Har de samma avstånd?

Jag har fjordhästar och kommer ju ha fasta mått som inte går att fixa i efterhand. Så jag måste veta om 30 är lagom eller om man kan ha 35 utan att de kommer ut genom.
 
Vi byggde egna foderspiltor för ca 15 år sedan och vi har 30 cm. Har passat för alla möjliga ponnyer (A- till D-ponnyer, varav en Criollo som var rätt ’rejäl’).
 
Vi satte runt 30 cm. Nu kämpar vi med att få dem förstå att man vågar sticka ut huvudet utan att det är el i. Det är trästolpar men de är så försiktiga.

Få se hur det går.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: WBanna
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 074
Senast: Smurfoff
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 212
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp