Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är Unik 9 dagar gammal. Han är tuff och busig och alldeles underbar.
Han har accepterat grimman och är helt med på att den ska på när vi ska ut ur box eller hage. Han går att reglera farten på lite grann i grimskaftet och är med på vart vi ska.
I3533287W676H380V20150414T103224Z.jpeg

I3533288W676H380V20150414T103224Z.jpeg

 
Idag är Unik 9 dagar gammal. Han är tuff och busig och alldeles underbar.
Han har accepterat grimman och är helt med på att den ska på när vi ska ut ur box eller hage. Han går att reglera farten på lite grann i grimskaftet och är med på vart vi ska.
I3533287W676H380V20150414T103224Z.jpeg

I3533288W676H380V20150414T103224Z.jpeg


Så fin :love: :up: men något säger mig att mammahäst kommer att bli less på en viss ligist :p :D

Kommer inte ihåg om du berättat det förut men ska de gå med andra ston och föl?
 
Jag tar väl och lägger ut ett par bilder på årets första föl här också då.
Alfas Kennedy, som är sin mamma Hillary Clintons elfte föl. Han är född den 7/4 och är alltså en vecka gammal idag när bilderna är tagna.



 
Så fin :love: :up: men något säger mig att mammahäst kommer att bli less på en viss ligist :p :D

Kommer inte ihåg om du berättat det förut men ska de gå med andra ston och föl?
Det tror jag med... Igår när hon fick sin lunch-hink i hagen så skulle han prompt ned med mulen i den. När hon inte gav vika så bet han henne i örat!!
När hennes huvud far upp så kör han ned sitt i stället i hinken.. Hon motar bort honom och fortsätter äta, då biter han henne i örat igen! Han är verkligen en liten ligist. :D
Nej, han är tyvärr ensambarn. Men de ska ju iväg till seminstationen så där får han förhoppningsvis lite kamrater. Efter det få vi klura på hur vi ska lösa det.
 
Får jag komma med en uppdatering till?
Nu ikväll rullar bilen på väg hemåt mot Göteborg igen, med glad familj i :up:
Lastningen gick på 2 sekunder, det märks att mamma Wac är ett resvant sto (har ju flugit över Atlanten hehe).
Han mår väldigt bra nu, nästan som vilket föl som helst. Kaliumet är inte helt ok, men inte jättedåligt heller. Han diar fullt ut och har gjort i snart två dygn.
M/delägaren som åkte för att hämta (jag sitter i Sthlm) hade köpt med en stor hink med lite godis åt personalen som tack för allt. Dom blev mkt glada över det. Nattpersonalen måste ju ha lite socker i sig för att orka :)
Så, sista sjukhusbilden på Dancer. From i morgon blir det förhoppningsvis bara bilder hemifrån i normal fölmiljö, och det ska bli så skönt att äntligen låta honom få leva ett normalt föl-liv.
Tack för all tumhållning och pepp under resans gång! Förra fredagen satt vi och grät här hemma men idag skålar vi i champagne! :bump:

Till den underbara personalen på Helsingborgs Djursjukhus, tack alla!
603814_843707452332791_2112378208029889811_n.jpg


Och jag tror att lilleman tackar för allt mentalt stöd också fast han inte vet om det.
10435788_843770755659794_2555508586019605365_n.jpg
 
Nu har Unik fått permis en stund i från Fort Knox. Han skötte det utmärkt så snart blir han nog frigiven för gott uppförande. :p
Edit: Rackarns, får inte in filmklippet.
 
Helt på räls går det ju inte här :(
Tillbaks på klinik, fast nu inlagd på Ale norr om Göteborg. De dividerade länge med veterinärerna i Helsingborg om han skulle tillbaka dit men dom kom fram till att bakterihärden förmodligen var större där än på Ale så vi slapp köra tillbaka honom.
Han fick iallafall feber efter två dygn hemma samt var halt. Halt var han redan när vi hämtade honom fast då utan svullnad eller temperaturskillnaden så det var mest en notis i protokollet, som vi trodde kunde bero på att han hade fått på sig beslag pga den felaktiga benställningen.
Men nu fick vi iallafall bekräftat att han har åkt på en inflammation i ena tillväxtzonen kotan vänster bak, för att han legat så skevt under lång tid (var ju bra hopknycklad vid kejsarsnittet), så det är bandagering för att fortsatt stödja benet i rätt vinkel samt bredspektraantibiotika intravenöst 4 ggr/dag under några dagar.
Vad bra allt går :) Den absolut dyraste fölunge vi någonsin fött upp! Kommer aldrig någonsin få tillbaka dom - det är ju en welsh cob vi pratar om och ingen dyr ras, men det är han ändå värd :love:

Så här ser han ute. Windswept så det heter duga. Det är ju en ögonblicksbild, och kanske inte lika illa i verkligheten, men ändå :p. Inte undra på att han blir inflammerad...

11051822_844093452294191_7653164788457910084_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
398
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: Ramona
·
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Ketrawzc
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
33 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp