Födda -21

Ni andra som bor i Skåne, vart ska ni visa? Vi siktar in oss på antigen Åstorp eller Flyinge, i slutet på maj/början på juni.
 
Jag upplever att många vill ha ganska mkt stöd i början. Inte optimalt men det är sånt man kan jobba på senare. Såklart inte hänga sig helt i händerna så man får bära/lyfta fram dem men lite lagom😇 Kommer säkert bli bättre när den är äldre och starkare och vågar själv ta stöd på bettet istället från din hand🙂

Valde att tömköra en vecka med det i tanken.
Som sagt inte en hård hand men snarare ett jämnare stöd kanske.
Jag har lätt att bli alldeles för glapp i kontakten.

Igår satt jag upp en sväng i ridhuset och vilken skillnad, hade en mycket jämnare kontakt i munnen och huvud kastandet var i princip borta.

Ibland behöver man en putt i rätt riktigt bara.
Tack
Vet ju om detta egentligen men bra bli påmind 🤗


Busen ❤️

IMG_1330.jpeg
 
Valde att tömköra en vecka med det i tanken.
Som sagt inte en hård hand men snarare ett jämnare stöd kanske.
Jag har lätt att bli alldeles för glapp i kontakten.

Igår satt jag upp en sväng i ridhuset och vilken skillnad, hade en mycket jämnare kontakt i munnen och huvud kastandet var i princip borta.

Ibland behöver man en putt i rätt riktigt bara.
Tack
Vet ju om detta egentligen men bra bli påmind 🤗


Busen ❤️

Visa bifogad fil 143635
Så kul att det fungerade så bra! 😊
Söt pålle!
 
IMG_7922.jpeg

Igår tog vi vår första galopp ihop! 😍 Det gick inte alls enligt planeringen 😅 Vi hade egentligen tänkt ta rygg på ett annat ekipage men den turen blev inställd så vi red ut en sväng själva istället. Skritt och lite trav i skogen. Sen på vägen hem när man kommer ut ur skogen är det som en lång raksträcka som slutar med en kurva och sen en brant backe bort till stallet.

När vi kommer ut ur skogen fattar Kaj självmant galopp, får lätt panik och håller in honom först. Men sen tänker jag vad är det värsta som kan hända? Ta chansen när den serveras! Så jag skänklar och smackar på för glatta livet och han börjar galoppera igen, vi öser på kanske 100 meter fram till kurvan där jag håller in honom. Då kör han ner huvudet och börjar studsa 😂🙈 Men jag satt kvar! 💪

Recension av Kajs galopp: Kort och studsig 😁
 

Liknande trådar

Avel En ny tråd för alla hästar födda 2022.
19 20 21
Svar
402
· Visningar
50 738
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Hästnyheter Mannen födde upp fler hästar än han hade tillstånd för. Nu döms han i tingsrätten för brott mot djurskyddslagen.
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
389
Senast: VLMF
·
Avel I förmiddags 11.21 kom det en liten hingstunge till världen! Mycket pigg, fina tecken (bläs, vita strumpor) och korrekt i benen. 🥰 Lite...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp