Bukefalos 28 år!

Födelsedagspresent till 3-åring?

diamonia

Trådstartare
Vad köper man till en 3-årig kille som har "allt", typ en miljon bilar och alla leksakstraktorer som finns på marknaden?

Mitt förslag var en docka men det blev raskt nerröstat av sambon.

Mamman är väldigt inredningsintresserad men otroligt kräsen så man kan inte komma med vad som helst om det ska hänga i hans rum. Jag har dock skaffat en liten kudd-krona med hans namn tryckt på.

Ge mej förslag :bump:!!!
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Böcker!! Min traktor och bilfrälsta tre åring älskar böckerna "Så går det till... " Det finns Bondgården, Byggarbetsplatsen, Flygplatsen och Brandstationen vad jag har sett. Brandstationen hittade jag på bokrean på Ica Maxi! :idea:

Men det finns mängder av roliga böcker som uppskattas av barn och de stör inte inredningen heller. :angel:

Annars är vattenfärger, modellera och pärlplattor väldigt roliga här hemma! Även lego, små bitar med gubbar är riktig favoritleksak, det kan han hålla på och pula med i flera timmar, även om han blir lätt frusterad när det inte går som han vill.

Fast Freddan leker även gärna med barbie och dockor, och älskar att laga mat och servera oss andra. :D
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Kanske kan du köpa ett presentkort på någon affär där de gillar att handla eller ett besök på tekniska eller astrid lindgrens värld på djurgården.

Sjuälv blir jag mest stressad av böcker, hatar själv att sitta o läsa för barn o hålla på o visa bilder o så... :( tycker det är SÅ drygt.

Men om föräldrarna gillar att läsa så kan du ju köpa böcker som sagts tidigare.
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

I umeå har vi barnteater kanske en biljett till något liknande? Det borde vara uppskattat!
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

kl

Tack för alla svar!

Böcker var en bra ide! Ska fråga sambon vad han tror om det (det är hans systers barn!)

Men tar gärna emot fler tips!
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Men om föräldrarna gillar att läsa så kan du ju köpa böcker som sagts tidigare

Om barnet gillar böcker hoppas jag att föräldrarna glömmer sin tristes och läser för barnet!
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Sorry inte jag :(

Blir min sambo som för läsa för barnet om det ska läsas, det är ju SÅ tråkigt! Plus att det känns ås himla otacksamt när barnet bara ligger där, jag antar att det är det som är det mysiga men nää.. inget för oss !
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

En treåring som bara ligger? Haha det är ett äventyr att läsa böcker för våran snart treåring, det ska diskuteras och funderas och frågas. Det är sällan vi läser texten utan det blir snarare en gemensam diskussion om bilderna.

Elin som är fem, snart sex år kan sitta still och lyssna, men även hon kommer med funderingar och frågor.

Böcker och läsning är så otroligt viktigt att ge till sina barn, det ger läsglädje och upptäcker glädje som är till stor nytta i livet!
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Mina älskar också böcker, ibland går det inte ens att läsa för alla bilder ska det pratas om(var är min syster), trappstegen ska räknas(morfar är sjörövare) osv. Böcker är guld!

Annars tycker jag att kläder är underskattat. Ofta har barnen favoritfigurer och älskar att få tröjor/pyjamaser m.m. Dottern fick en helt vanlig stickad polotröja av min bror när hon fyllde tre och hon hade den varje dag och sa varje morgon att hon fått den, jättegulligt! Nu har minsta tjejen blivit i treårsåldern och har tagit den.
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Köp en fin ficklampa! Jättekul att kunna lysa med hur man vill, knappar odyl som det händer ngt med när man trycker. Det är mitt förslag! tant Ylva
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Besök på någon djurpark eller så tillsammans med dig och sambon? :)

Kläder, tex överdragsbyxor inför våren?
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Pussel tycker jag är en bra present! Dottern som snart blir fem har alltid gillat pussel och det finns ju så himla fina träpussel, typ med Bamsemotiv.
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Doktorsväska? Eller en vertygslåda?

Böcker tycker jag alltid är bra, man behöver många böcker att läsa så att barnet själv kan välja bok efter dagshumör.
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Böcker tycker jag alltid är bra, man behöver många böcker att läsa så att barnet själv kan välja bok efter dagshumör.

Jo, och så att föräldern som läser inte behöver läsa samma bok om och om igen... :)

Jag gillar själv Mamma mu-böckerna, tycker de är störtsköna!
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

Blir min sambo som för läsa för barnet om det ska läsas, det är ju SÅ tråkigt! Plus att det känns ås himla otacksamt när barnet bara ligger där, jag antar att det är det som är det mysiga men nää.. inget för oss !

Klart det ska läsas! Övertala din sambo. Jag älskar att läsa för sonen, gör mycket hellre det än leker med annat. Som tur är gillar han också det (men även lek).
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

när jag var liten lyssnade jag på band, var mysigt som bara den, bamse o teskedsgumman o så... upplevde aldrig att det var speciellt mysigt när mamma ville sitta still o läsa för mig.
 
Sv: Födelsedagspresent till 3-åring?

när jag var liten lyssnade jag på band, var mysigt som bara den, bamse o teskedsgumman o så... upplevde aldrig att det var speciellt mysigt när mamma ville sitta still o läsa för mig.

Det är ju ett bra alternativ så barnet får ta del av litteratur trots att du inte vill läsa! :banana:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Denna otroligt stora marknaden med foder gör mig förvirrad, vad tusan ska man ge sin häst? Har räknat lite på foderstater på olika...
2
Svar
25
· Visningar
4 706
Senast: Estivuz
·
Övr. Barn Jag blir lite rädd för mina grannar, eller rättare sagt, rädd om deras barn, för föräldrarnas syn på hur barn kan skötas. Och innan...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 547
Senast: Anastacia
·
B
Övr. Hund kom hem för nån timme sedan efter att ha skjutsat mina föräldrar tillsammans med min pojkvän, jag skyndar ut i stallet för att ta in...
2
Svar
25
· Visningar
11 515
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Ni som har 2-3-åringar vad skall ni ge eller har föreslagit släkten att ge i julklappar? Dottern fyller 2 år den 1 januari dessutom...
Svar
8
· Visningar
8 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp