Bukefalos 28 år!

Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Inatt kl 02.25 föddes vår lilla kille:love:.Mörkbrun helt utan tecken, mamma upp i dagen:love:
Mamma är mitt xx-sto Lady Antique och pappa Figaro R.
Bilder kommer senare!

Bilder då:

19406222.jpg


19406221.jpg


19406219.jpg


19406220.jpg



:love::love:
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Igår, den 26 mars fick vi våran första för året, en hingst e: welsh, u: Tysk Rp. Finns på pixbox http://www.pixbox.se/alb754241 Första gången ute idag i snön, mycket kul att springa runt o skutta!!! Han ska heta Miracle Ace.:rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Så äntligen kom HON som vi trodde var HAN!
Anteah föddes den 28/3 kl 01.00.
Pappa är Bol Elden e: Elding och mamma är Guldlock e: Lappnils.

Mamma Guldlock var så otroligt duktig och väntade på mig innan hon fölade.
Jag gick ut och mjölkade ur råmjölk i en flaska då hon läckte så mycket.
Lillgumman vände på huvudet - tittade på mig - gnäggade och så kom fostervattnet.

Jag fick hjälpa henne lite i början då det var jobbigt första biten, sedan gick allt bra.
Hon var ganska trött efteråt så jag tog handduken jag torkat bebis med och lät henne lukta då hon inte orkade ställa sig på en bra stund. Hon gnäggade så mjukt och slickade på handduken.

Bebis har ätit, bajsat och vilat och verkar må hur bra som helst.
Hon är otrolgt vacker med lång hals och långa ben och SÅNNA rådjursögon - precis som sin mamma! :love::love::love:

101_6153.jpg
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Inatt kom mitt halvblodsto fölunge. Blev en hingstunge och återkommer med bilder :)
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Förtfarande odöpt liten tjej, född kl. 04.30 den 28/3-08 (12 dagar över tiden)

Efter Vanilla (halvblod) - Sputnik (miniknabstrup)

IMG_1993.jpg


IMG_1998.jpg
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Tisdagen den 25 mars kl 21.35 föddes Fiona i Stall Lundby i Vallentuna. Fem sekunder senare gav hon ifrån sig sin första gnäggning och fem minuter efter det stod hon upp på långa vingliga ben. Fiona är en svart liten tjej med tre vita ben och en hel del vitt i ansiktet. Härstamningen är First Wish - Weltmeyer - Good Future - Chagall. Den stolta uppfödaren heter Malin Isaksson.
Bild kommer.
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Kl 20.00 ikväll kom en liten tjej till världen. Hon är söt som socker såklart! Allt gick bra och hon stod upp innan mamma :D

Efter Nobel, undan Black Pooh xx - Baffin - Tammerfors



 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Nattens bebis :love:
Född innan tolvslaget alltså 29/3
Hingst E: Sambesi- Steves Friend**- Illum
Ca 30 minuter på korten:d

Sillabebis4.JPG


Sillabebis3.JPG


Sillabebis2.JPG
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

skriver för min kusin

Fredag kväll 28/3, 21.27 tittade hon äntligen ut efter 340dygn ett välskapt stoföl u:Zabella (hbl korsning) e:Schakir ox
Efter att haft verkar hela dagen och vi var 3st som var med under föningen kunde hon inte hålla henne inne längre. Allt gick bra och hon e så himla fin lilla fölisen, ej döpt ännu.

pic_show_id19478380.html



pic_show_id19478382.html


vet ej om bilderna funkar så länkar oxå...
http://www.pixbox.se/pic_show_id19478382.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id19478380.html
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Jubilaren är född!

1 april 2008 klockan 14:00 föddes i strålande solsken årets första föl på Stuteri Exzentric. Ett brunt hingstföl med strimbläs och vita strumpor på bakbenen. Alltid lika stolt och helt fantastisk mor är Ekbäckens Nypon. Far är Ekbäckens Savoy. Det är deras tionde gemensamma föl vilket passar jättebra då stuterinamnet Exzentric också firar tioårsjubileum i år!

Fölisen är ännu inte namngiven men går under arbetsnamnet "Nalle". Vad kan passa bättre på en gosig brun grabb som skall ha ett naturnamn?

Bilder finns men jag vet inte hur jag får in dem i texten..
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Idag fick vi årets första föl! Vår egenuppfödda Clasica-P har blivit stolt mamma till Jerez-P. En stor hingstunge e. Alferez IV. Han kom till världen ute i hagen i den sköna vårsolen. Mamma var otroligt duktig och tålmodig! Detta var hennes första föl. Återkommer med bilder! :):):)
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!





Klockan 23.26 föddes denna lilla tjej
Emelie var jätte duktig och allt gick snabbt och båda verkar må bra!!
Hon e så söööt:love::love::love:
om någon undrar så är hon korsning arab/varmblod
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

Äntligen var det dax!! Det blev en hingst född 1/4, 23,00 på dygn 348.
Jaranero E. Bocelli 1044 U. Jemeni UE. Bayron 885.

Nero4.jpg

Nero9.jpg

Nero20.jpg


Allt gick bra! Nästan ett skolexempel.

:love::love::love::love:
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!



här kommer några torra bilder på Savannah:love::love:
 
Sv: Föl 2008 - VÄLKOMNA till världen!

I natt kom det fjärde fölet för året. Denna gången ett långbent stoföl. Hon var pigg och var snabbt uppe på benen. Det var Dellys första föl men hon tar mamma rollen på fullt allvar.
Vbl, brun med stjärn.
efter mr pine chip:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Här är presentationstråden för fölen som föds i år. Lägg ut några fina bilder och skriv gärna stam på fölet eftersom det är många som...
Svar
16
· Visningar
5 038
Senast: Narcissa
·
Avel Här är årets presentationstråd för alla nyfödda föl. Skriv gärna stam och ras och lägg in någon bild. OBS! Som vanligt gäller att det...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
18 354
Senast: EoG
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 061
Senast: anra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp