Bukefalos 28 år!

Sv: Föl 2010

Och så har vi den lille herrn också.
Triton från Snäcksjön

aradis-fl-nyftt-100514-23_88727358.jpg


31160_425678728973_618553973_5461372_1399414_n_100545620.jpg


img_7671_100321124.jpg


img_7669_99011002.jpg


:love:

(fler bilder finns på bloggen)
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2010

Så avundsjuk jag är på dig! Min 09a är fortfarande svart med lite gråa hårstrån. Din är som de "ska" vara :p
 
Sv: Föl 2010

Så avundsjuk jag är på dig! Min 09a är fortfarande svart med lite gråa hårstrån. Din är som de "ska" vara :p

Men du! Nu blir jag ju nyfiken ;) Själv är det min första islandshäst och dessutom min första skimmel, så jag är lite dålig på det där med skimmlar... de som vet säger att Thokkadis kommer bli vit. Har svårt att se det nu, men det skall bli spännde att se hur hon kommer ändras....
 
Sv: Föl 2010

Vi har 5 föl i år.

Heba e. Loftur frá Mödrufelli u. Aradis från Änghaga, hon blev fölbedömd till 7,78 och var redan såld i mammas mage.

Felix e. Vaki från Österåker u. Freydis från Killebacken, blev fölbedömd till 8,12 och är såld som hingstämne (Blup 120) vi har dock betäckningsrätter med honom.
ovre_s57.jpg

Óskar e. Garri frá Reykjavik u. Ástsael från Aconqagua fölbedömd till 8,13 som fyrgångare- är inte till salu.
ny_sid108.jpg

Lúna e. Grimur frá Gerdi u. Raudhetta fra Stenholt, hon är köpte med modern och är till salu men bara till det pris vi vill har. Super flott. Tyvär är det ingen fölbedömning kvar.
unghas50.jpg
 
Sv: Föl 2010

Gud va fina alla -10or är :)
Tycker inte det var längesen jag var och hämtade min -07a då han var 1 år. Men nu är han snart en fullvuxen häst som jag börjat rida in :)

Lycka till allihop!
 
Sv: Föl 2010

kl
31923106.jpg

31923101.jpg


Två bilder på min lurvboll 5,5 månad gammal och börjar närma sig 120 i mankhöjd:cool:
 
Sv: Föl 2010

Hon är e.Smári från Eke Skattegård ee.Flipi från Österåker ue. Askur frá Hofstadaseli.

Mamman är rätt rejäl, vet inte hur pappans sida ser ut riktigt, men än själva fadern då
 
Sv: Föl 2010

Tycker att det syns att hon har Flipi i sig!

Kolla på Flipis ägares hemsida
http://user.tninet.se/~akc883w/index.htm

Flipis uppfödares hemsida (verkar dock vara nått konstigt med den just för tillfället)
http://von.etanet.se/Vi.html

Flipi har ju riktigt stark stam bakåt och visat att han kan föra sina gener vidare. Flipis pappa Hrafn var en avelsmatador av stora mått på sin tid, som dagen Orri. Flipis mamma är ett av de få hederpremierade ston som finns i Sverige. Flipi är väl själv elitpremierad om jag inte minns fel.

Årets svenska mästare i tölt Venus från Hocksbo är efter Flipi:laugh:
Hennes syster Disa från Hocksbo också efter Flipi är bland det flottaste jag sett
http://www.youtube.com/watch?v=Bz7f2N9wN-0&feature=related
 
Sv: Föl 2010

*kl*

Min lilla är väldigt okomplicerad, och väldigt lik sin mor till sättet. Har bestämt vilket bete hon ska åka till sedan också.

31884346.jpg
 
Sv: Föl 2010

Vi fick två föl i somras e. Ljóni frá Ketilsstöðum
http://www.youtube.com/watch?v=T8P5F6mGZfg

u. Elding fick vi ett stoföl
mynd007.jpg
[/IMG]
Elding är inte den typen av sto som gillar att visa upp sina avkommor så det här var den bästa bild sambon fick när han var på Island i sommras.

u. Kolfreyja fick vi ett brunt hingstföl, han var inte född när sambon var på Island så jag har inte sett honom, vår vän som hästarna bor hos säger dock att det är mkt vackra föl båda två
 
Sv: Föl 2010

Idag blev fölen id-märkta och jag fotade lite i samma veva. Saga (brunblacken) är nog det största föl jag har sett, hon är inte så jättemycket lägre än mamma Glod, som ändå är en bra bit över 1,40. Båda fölen ser så fina ut, ska verkligen bli spännande att följa deras utveckling.

IMG_2609-650x589.jpg


IMG_2502-650x439.jpg


IMG_2524-650x975.jpg


ss-583x1024.jpg


IMG_2544-650x975.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Gunnar
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 235
  • Artikel
Hästnyheter När fölet Bellatrix föddes förra helgen slutade det i sorg, mamma Copperbridge klarade sig inte. I all förtvivlan tog historien dock en...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
820
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp