Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Håller också med dig!

Jag har sele på fölen ibörjan när de ska in och ut, Har fölisen precis framför mig med fölrumpan vid mina ben/mage/eller precis intill sen styr jag bara försiktigt i selen om det skulle behövas, fungerar skitbra! när de sen följer mamman bra och är stadiga går de lösa..
217022_176768875706352_940142_n.jpg


Jag tränar efter ett par veckor på att sätta på och ta av grimman så att det momentet inte blir ngt konstigt..Räcker att göra tre fyra gånger så har mina inte varit svåra sen..

Men leder och binder upp gör jag långt senare.. Det blir vid verkning att man håller när de är lite för stora för att man ska kunna hålla dem med en arm runt bogen och en vid rumpan.

Om fölungen sparkar när man mockar så skulle jag istället rek att byta box alt släppa ut dem. Finns risk att hon/han skadar sig på redskapen också.

Gud vad fiffigt med grimman runt kroppen! Den idé snappar jag upp och använder nästa gång det kommer ett föl hos mig :idea: :angel:
 
Sv: Föl 2013

Sele, smart. Vad är det för sele du använder? Hundsele?

Jag tror minsann att det är en stor grimma! Tror jag såg någon i förra omgångens föl som gjorde likadant när de hade promenad.

kl

Blir alldeles fölsjuk av denna tråden, kan knappt bärga mig till min kommer ut!
 
Sv: Föl 2013

Jag tror minsann att det är en stor grimma! Tror jag såg någon i förra omgångens föl som gjorde likadant när de hade promenad.

kl

Blir alldeles fölsjuk av denna tråden, kan knappt bärga mig till min kommer ut!

Samma här! :love:

På tiden att något går bra nu, donnan skulle bara våga kasta. :mad: Jobbar på miljonerna på travet också så jag kan betäcka om henne. :angel:
 
Sv: Föl 2013

Ja det är en helt vanlig grimma!

Har gjort såhär ett tag och snappade upp det här ute på buke:)
 
Sv: Föl 2013

KL

Igår födde mitt sto ett friskt hingstföl! 11 dagar för tidigt och utan vaxproppar ;)

538950_567195219978382_980009880_n.jpg


Det tog ca 10 minuter från det att vattnet gick tills fölet var ute.
 
Sv: Föl 2013

Det var Kiss Me Kate :)
Barna är nu 8 dagar över tiden! Men den borde ju komma nu snart, hon är sååå avundsjuk på Katies lille "Tjatte" :D

Tack! :D
 
Sv: Föl 2013

Japp, det är dom :)

Barnas föl blir dessutom linjeavlat med 25% på Northern Dancer!
Kan bli väldigt spännande om det faller "rätt" så att säga.

Ja han är rent fullblod Novali01 :)
 
Sv: Föl 2013

Men jösses!
Jag känner uppfödaren till ditt sto!!
Träffade henne även när hon var i galoppträning, jobbade i det galoppstallet då :)

Lycka till med lille fölisen!
 
Sv: Föl 2013

Har du någon aning om ifall han kommer att skimla av?
Tycker det vore tråkigt om hans fina tecken försvann.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
786
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Roheryn
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp