Föltråden 08

Nethril

Trådstartare
Det är väl ett gäng här inne som ska ha föl i år va? ;)
föltråden förra våren var ju helt underbar så jag startar en ny!
Berätta vad ni planerat och vad som väntas ploppa ut och när :)
 
Sv: Föltråden 08

Jag har väntat i 9 dar nu på att det ska ploppa ut....men näe...det händer inget :(
Jag har två paint ston, den första är en mörkbrun tobiano e: Lucky T Bar (hennes första föl) och den andra är en fux tovero e: Suspisious Mischief, hon beräknas föla 27 april (hennes andra föl). Betäckta med min egen Quarter hingst (reining-cow stam)
Jag får buckskin/palomino på den första och palomino på den andra.....så mycket vet jag iallafall då hingsten är cremello :banana:
 
Sv: Föltråden 08

lighti.gif


JD Northern Light, e: Jacs Decuction u: Rocky Rickashay

Ska i maj få sitt första föl efter

HG Skipster

skip.jpg


skip2.jpg



Fölet väntas få vackert huvud från båda föräldrarna och förhoppningsvis insidan av det från sin pappa :angel:
 
Sv: Föltråden 08

Vem är mamma till ditt sto som är efter Lucky? Bara lite nyfiken.
 
Sv: Föltråden 08

Ok, jag bara undrade ifall om det var en som jag hade ridit ett tag. Men det var inte den.
 
Sv: Föltråden 08

Hola,

Här väntas en Paint runt den 21 juni.

Ett "beställningsföl" undan gammelmärren. Efter Vic Tim Rocket. Tanken är att det skall bli en lagom mesig häst med hög ridbarhet. Det gör inget om det blir en "Det" med svarta hasor.

mvh Eva
 
Sv: Föltråden 08

Lilla "Britta" är redan ute:

Stoföl (Quarter) född 22 januari e: Dont Dress me u: Cluanna-Kid Clu

bilder finns här:
http://coolqh.bloggagratis.se/2008/02/11/505709-bilder-pa-britta-bildbombning/

Väntas:

7 maj Quarterföl e: Tuffer Than Anything u:Tinos Princess Bar (Peppys Tino-EDoc Chex)

23 juni Paintföl e: David Frost (APHA) u:Hints Sugar Luisa (AQHA) -Undeniably Hint

Jag är riktigt nyfiken på fölet efter David Frost :love:. Du bara måste visa oss bilder sedan när "den" är född.
 
Sv: Föltråden 08

Min arab fröken (e.Alt u.Athena ue.Eukaliptus) förväntas föla den 27/4, det blir hennes första fölis :) Pappan är min förra arab hingst Mac Attraction (e.Ffatal Attraction u.Mouche ue.Kulak).

Matte hoppas på ett litet stoföl som får pappas vackra huvud och sin mors underbara steg :love::D

Mamma


Pappa
 
Sv: Föltråden 08

Jag vill också vara med. Wrangler blunda.
Cuts and Bruises fölar i Juli med I Was Framed
brutta%20hemsida.jpg

I%20Was%20Framed%202.jpg

Förlåt mig Wrangler.*LER*
 
Sv: Föltråden 08

Jag är riktigt nyfiken på fölet efter David Frost :love:. Du bara måste visa oss bilder sedan när "den" är född.

Kommer så fort den ploppar ut! Förra året fölade hon två veckor "för tidigt" och året innan det en hel månad. hoppas givetvis på ett sabino sto :)
 
Sv: Föltråden 08

Kommer så fort den ploppar ut! Förra året fölade hon två veckor "för tidigt" och året innan det en hel månad. hoppas givetvis på ett sabino sto :)

Åh, vad bra. Då får vi hoppas det blir lite tidigt i år också då.
Har kikat lite på David Frost och jag gillar hans utséende, både till färg och exteriör. Vore superkul och se en liten knodd efter honom.

Hur ser mamman ut?
 
Sv: Föltråden 08

Åh, vad bra. Då får vi hoppas det blir lite tidigt i år också då.
Har kikat lite på David Frost och jag gillar hans utséende, både till färg och exteriör. Vore superkul och se en liten knodd efter honom.

Hur ser mamman ut?

Mamman är väldigt fin av pleasure/huntertyp, efter en av tysklands ledande sires Undeniably Hint. Bla halvsyster till Jenny Jonssons fina hunterhäst Undeniably mover. Fux med oregelbunden bläs.

Lottaspring.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 239
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 487
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 341
Senast: Hazel
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 147
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp