Bukefalos 28 år!

För lång dressyrgjord?Dressyrgjordens funktion ?

Krans

Trådstartare
Hej! Hästis har gått ner i vikt och dtessyrgjorden har blivit låååång.Går att använda men spännena kommer upp på sadeln eller hur jag ska säga.Som när man har en " vanlig" gjord alltså. Är det ngn skada med detta ? Vad fyller dressyrgjorden eg för funktion ? Jag har ju även förstått att dtessyrgjordens spännen absolut inte får ligga på ett visst muskefäste ? Så vari är funktionen.Egentligen ?Nu blev det många funderingar.🙂Någon med många svar ?🙂
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 245
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej! Har en snabb liten fråga till alla er där ute 🙂 Är det möjligt att INTE få avslag från SvRf om att mäta om slutmätt ponny? Hon...
Svar
0
· Visningar
885
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 289
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Libbsticka
  • Vårföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp