För litet huvud på kub

BaraLinn

Trådstartare
Har vart på kub och där kunde inte bm beräkna ut bf då huvudet var 2% mindre än måttet huvud till stjärt. Någon här som har vart med om samma? Har aldrig hört eller vart med om tidigare att huvudet har vart så pass mindre att man inte skulle kunna beräkna bf redan på kub.
Kanske någon här som har vart med om samma?:heart
 
Har vart på kub och där kunde inte bm beräkna ut bf då huvudet var 2% mindre än måttet huvud till stjärt. Någon här som har vart med om samma? Har aldrig hört eller vart med om tidigare att huvudet har vart så pass mindre att man inte skulle kunna beräkna bf redan på kub.
Kanske någon här som har vart med om samma?:heart

Jag har själv fått höra att de inte bryr sig om vad tidiga ultraljud säger utan att bf fastställs först vid rul. Jag har gjort nipt, förvisso privat, men även när jag nämnt vad gynekologen beräknat så har barnmorskan viftat bort det och hänvisat till rul. Var det så att du frågade specifikt eller var det barnmorskan som spontant sa att det inte gick att beräkna?

Vid nipt har de dessutom bara mätt crl, dvs kroppslängden, så jag har faktiskt ingen aning om vad huvudmåttet varit.
 
Har vart på kub och där kunde inte bm beräkna ut bf då huvudet var 2% mindre än måttet huvud till stjärt. Någon här som har vart med om samma? Har aldrig hört eller vart med om tidigare att huvudet har vart så pass mindre att man inte skulle kunna beräkna bf redan på kub.
Kanske någon här som har vart med om samma?:heart

Det har hänt mig bägge gångerna jag har gjort kub. Barnet var lite yngre än beräknat och hade därmed lite mindre huvud än beräknat. Och eftersom huvudet måste vara inom ett spann för att bestämma bf så kunde de inte göra någon ”officiell” datering av BF utan det gjordes först på RUL.

Ena gången tyckte jag att datumen stämde med när jag hade ÄL och positivt graverat. Andra gången tyckte jag att de flyttade fram mig för mycket.

Båda barnen föddes helt friska :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 295
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
383
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp