Bukefalos 28 år!

För oss som inte har qh och paint ;)

Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Men jag har en pad med neoprenundersida så den är ju lätt att hålla ren - borstar av den med en borste om den bara är hårig och sköljer av med lite vatten om den är svettig. Ska jag ändå ha filt mellan häst och pad menar ni?

sån har jag med. En filt är väll inte så tjock, så blir det så stor skillnad för hästen?
Kan förstå att det är bra om man har en svår tvättad pad.
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

snygg snygg!:love:
vem är det?

filtämnet: har fått lära mig som ovan stående att man lägger filten närmast hästn för att som tidigare sagt att padden är ofta svår att tvätta, det är padden som skyddar hästen mot tryck ifrån sadeln som inte har paneler eller bossor.
bill tebax till tjatter tråden nu
 
Senast ändrad:
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Med andra ord behöver man ingen filt mellan pad och häst om man har en neoprenpad som är lätt att hålla ren.
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

*kl*

Jag har aldrig haft filt under padden på mina hästar och har faktiskt inte sett någon annan ha det heller....varken elitryttare/tränare som "D" folk.
Nu har jag tjocka paddar, inga tunna.

Men filtarna tycker jag inte är speciellt mjuka och tycker de nästan skulle kunna skapa irritation under sadeln direkt på hästens rygg. De är ju inte direkt anatomiskt utförda och kan lätt lägga sig i veck och dyl.

Då har jag nog hellre flera paddar och tvättar oftare.
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Här kommer en bild på min "ekonomipaint" (bra ord jag hittade här i tråden). Hon är en korsning mellan paint och halvblod och blir 4 år i år. Världens goaste häst. (på bilden har hon rivit vår provisoriska hage...gräset var grönare på andra sidan :))

mardipland2.JPG
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Haha.......det där med att gräset är grönare på andra sidan känner jag igen :D

En väldigt fin häst du har :)
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Vilken snygging! :) Vad har hon för stam?
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Ja, det är likadant varje år :)

Tackar, jag trodde nog att hon skulle bli fin när jag köpte henne men hon slog alla mina förväntningar.

//Ebba
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Tack :)! Hon är e. Vic Tim Rocket och u. Playmate (e. Pentagon).
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

*kl*

Ang paddar och filtar så har jag jag hittat en lösning som passar iaf mig väldigt bra. Jag har en underpad; samma material som ett tunnt engelskt schabrak. Denna har jag under en vanlig pad. Den var billig, går att tvätta i maskin (så därför är den alltid fräsch & fin. Mycket krångligare att spola av paddar med högtryckstvätt..) och ligger väldigt still och bra på ryggen.

Bara ett tips!:)

Bilder i nästa inlägg..

Gilly
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Hörrudu......din hästs mamma har funnits i mitt stall :).
Om det är samma Playmate men det tror jag.
Har du köpt din häst av Annika?
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Här kommer en bild på min "ekonomipaint" (bra ord jag hittade här i tråden). Hon är en korsning mellan paint och halvblod och blir 4 år i år. Världens goaste häst. (på bilden har hon rivit vår provisoriska hage...gräset var grönare på andra sidan :))

mardipland2.JPG
Vad fint tecknad hon är.:love:
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Ja, älskar hennes fina prick på magen :). Ska betäcka henne nu i vår, så jag hoppas på ett fint skäckföl till nästa år. Hon har så bra huvud och jag tycker hon är fin exteriört så jag tror att ett föl efter henne skulle bli jättefint.
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Då var det som jag trodde. Playmate bodde i vårat stall i 1 år, kanske lite längre. Har ridit henne också...jättehärlig häst.
Hon har även tävlat en del, western.:).
Jag har nog några bilder också om du vill se?
 
Sv: För oss som inte har qh och paint ;)

Ja, det måste hon vara om hon har fått en så trevlig dotter som Mardi :) Ja, vill hemskt gärna se, har bara sett typ två bilder på henne. //Ebba
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: WBanna
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Lady_S
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 484
Senast: MML
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 281
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp