Bukefalos 28 år!

För tjock för att reklamera byxor?

aire

Trådstartare
Har köpt ett par byxor i hos en stor kedja (med tjejnamn) för knappt ett år sedan som nu har spruckit i tyget mellan benen. Har tyvärr förlagt kvittot men gick in ändå för vet att dom ibland kan vara snälla. Det kom direkt fram en "manager" för att titta på byxorna. Jag var beredd på att inte få reklamera pga uteblivet kvitto men det var inte det som var problemet utan att hon tyckte att hålet resultatet av slitage. Det höll jag med om men menade att jag anser att byxor ska hålla för normalt slitage. Då visar hon på sina egna byxor och säger att på henne går inte låren ihop så därför slits inte hennes på samma sätt. Eftersom mina gör det går byxorna inte att reklamera. Blev helt paff och fick inte fram mer än en fråga om dom inte tycker att alla ska kunna använda deras byxor. Jo, men man får räkna med att dom går sönder då var hennes svar. Detta i kombination med ett närmast aggressivt beteende gör att jag inte tänker gå dit nånsin igen :mad:
Kan tillägga att jag har 38 i byxorna och väl knappast kan räknas som enorm. Kanske ska denna kedja bara sälja 32-34 i framtiden?
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

ta kontakt med huvudkontoret. Herregud alla ser ju olika ut.. och om att vara bred mellan benen är ett krav för att få köpa kläder hos dom så har dom en ganska liten kundkrets tror jag
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Ett ÅR? Hur länge räknar man att ett par byxor " köpt i stor kedja med tjejnamn" ska hålla?
Jag skulle inte komma på tanken att reklamera efter så lång tid.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Alltså, det var väl rätt onödigt och oproffsigt av personalen att ställa sig och jämföra lår så där. Det hade räckt med att säga "tyvärr, normalt slitage man får räkna med". Du har ju ändå haft byxorna i nästan ett år? Jag sliter ut alla mina byxor på precis samma sätt, ett par vanliga jeans håller i ca 1 år.

Hur man får ihop det till att man är för tjock för att handla i den affären fattar jag inte alls?
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Man behöver ju för sjutton inte vara tjock för att låren ska gå ihop. Det beror ju alldeles på hur man är byggd. På en del sitter ju benen tätare och på en del längre isär.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Har jag ett par brallor ett år så händer samma sak på mig. Jag är inte heller tjock, men låren går likförbannat ihop. Inte 17 kan jag reklamera byxor för det?
Det är så det är, och vill man slippa det får man väl se till att köpa brallor som har kraftigare tyg mellan benen.

Dock var det ju inte ett särskilt kul bemötande, det håller jag med om.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Ett helt år? Jag hade aldrig reklamerat ett par byxor från en vanlig klädkedja efter ett år.

Däremot blev du otroligt dåligt bemött, fy vilken dålig kundorientering! Men - som sagt - man kan inte reklamera ett par brallor man haft ett helt år. Möjligen om de var extremt dyra eller innehöll någon form av elektronik ;)
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Man har rätt att reklamera i 3 år och ja, jag tycker att byxor för 1000 kr ska hålla längre än 1 år.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Mina byxor brukar då hålla längre än ett år...sällan jag köper nya jeans.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Det var ju onekligen väldigt klumpigt och konstigt sagt av försäljaren.

Men hur tänkte du när du tyckte att du skulle få reklamera ett par byxor som slitits efter ett år? Min erfarenhet är snarare att man får vara väldigt nöjd om de inte gjort det. Framför allt när de är köpta på kedjor liknande den nämnd.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Jag var verkligen inte helt säker på att få reklamera heller. Dock är dom inte särskilt flitigt använda. Men framförallt var det bemötandet jag reagerade på.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Men fy vilket dåligt bemötande och otrevlig personal!

Dock brukar jag handla från de billigaste kedjorna och mina jeans/byxor håller oftast mer än ett år. Har jeans som hållt i flera flera år och då är jag ändå mullig och mina lår går definitivt ihop :p men dom håller ändå..
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Ja du har rätt att reklamera i tre år om du kan bevisa att det varit ett konstruktionsfel. Garanti har du endast i 6 månader om inte butiken säger annat.

Tråkigt bemötande men jag tycker nog det är lite konstigt att försöka reklamera ett par byxor efter ett år..
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Tror inte det direkt har med tjocklek att göra om låren går ihop eller inte. Även om det kan ha det.

Jättemärklig manager, går det inte att gå till annan butik i samma kedja?

Jag skulle nog räkna med att ett par byxor skulle hålla mer än ett år (mina jeans gör det och då går jag bara inte med lår ihop, jag cyklar också.). Men om de bestod av ylle eller linne så håller de bara inte för slitning på det sättet. Inte ens normalt promenerande. Bomull däremot skulle jag nog kanske reklamera, eller inte, det beror lite på hur mycket jag använt dem.

Antar att du inte ville nämna kedjenamn, men jag tror jag reklamerade en tröja där förra året och det gick väldigt lätt. Hade haft den i två månader och den var noppig (deras brukar inte bli det, har haft tröjor därifrån i flera år utan problem tidigare) fick en ny likadan och nu ett år senare är det fortfarande inte en ynka noppa. Så det kan faktiskt vara exemplaret som var fel också. (och jo lite fjantig tyckte de allt jag var (kom dragandes med avnoppare :D, pft, men jag är supernöjd, det var klart värt det).
 
Senast ändrad:
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Man har rätt att reklamera i 3 år och ja, jag tycker att byxor för 1000 kr ska hålla längre än 1 år.
Du har rätt att reklamera i 3 år men efter att 6 månader är det upp till dig att bevisa att felet var ursprungligt och inte beror på slitage.

Ja du har rätt att reklamera i tre år om du kan bevisa att det varit ett konstruktionsfel. Garanti har du endast i 6 månader om inte butiken säger annat.

Nej så är det inte.

Man har rätt att reklamera i tre år för ursprungliga fel. Under de första 6 månaderna är det upp till butiken att bevisa att varan inte har ett ursprungligt fel, annars har man rätt att reklamera. När 6 månader har gått är det upp till konsumenten att bevisa att varan har ett ursprungligt fel för att få reklamera.

Garanti är något helt annat. Den är helt frivillig från butikens eller leverantörens sida och kan innehålla de villkor, och ha den längd, som de önskar.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Trist bemötande.
Men att byxor nöts ut hör ju till vardagen.
Mina lår går ihop, jag tror att det är vanligt bland ryttare, och bäst håller faktiskt billiga byxor.
Att byxan är dyr betyder mest att den har en exklusiv design inte att den håller bättre.
Byxor som håller att ju arbetsbyxor från t.ex. Jula och de är billiga.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Jag (med låren ihop) slet ut ett par Lee-jeans på 1 år. Konstigt att det kan vara så olika.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Mina lår går också ihop om jag står rätt upp och ner, men jag tror inte jag gnider dem sådär värst när jag går för jag har aldrig slitit ut några byxor där. Det enda som gått sönder är mitt i grenen, tyget bredvid sömmen någon gång på stentvättade jeans, efter flera års användning och tvättning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp