Bukefalos 28 år!

För tjock för att reklamera byxor?

Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Du köpte ett bar byxor i en butik som har "budgetkläder" (om det är GT du menar) för ett ÅR sedan och tänkte reklamera dem utan kvitto för att de blivit slitna mellan benen.

Har jag fattat det rätt?
Fast har Gina Tricot byxor för tusenlappen?
Jag var helt övertygad om att det var Zara hon menade, men jag kan ju också ha fel.

Vad finns det mer för kedjor med kvinnonamn?
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Kanske?
Jag måste ha missat att de kostade runt tusenlappen.
Mina senaste (och typ enda) från dem kostade 700:- så omöjligt är det inte...även om det nu inte är speciellt troligt.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

*kl*

Nej, jag skulle inte reklamerat, det låter som normalt slitage. Köper man kläder på den typen av affär håller de (enl min erfarenhet) inte så bra.

MEN bemötandet av personalen var under all kritik, det hade ju räckt med att säga "Tyvärr, det här är normalt slitage" utan att ta upp ens kroppsform.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Jag tycker det låter tämligen märkligt att försöka sig på att reklamera byxor som man efter ett år slitit ut...

..men personalen kunde helt klart uttryckt sig på ett smidigare sätt.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Jag förutsätter också att det är Zara hon menar.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Ursäkta, men du får ju nästan skylla dig själv som inte fattar att ett kvitto endast behövs för att visa att varan köpts i den butiken vilket inte behövs när det är en kedja som bara har sitt eget märke. Och som inte inser att uttrycket "ett år" inte säger ngt om hur mga gånger de använts. :banghead::banghead::banghead:

PINSAMT!

;)

Nej, kvittot visar också NÄR varan köptes. Nu vet jag inget om TS men det är inte ovanligt där jag jobbar att "ett år" visar sig vara "två år" eller kanske "tre och ett halvt år" när kvittot väl kommer fram.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Absolut. Jag bara irriterade mig på attityden -idiotförklaringen.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Har nog blivit missförstånd om kedjan, det är en kedja men spanskt tjejnamn jag menar ;) Hade det varit GT hade jag aldrig ens försökt gå tillbaka. På Z kostar det ändå aningens mer.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Fast har Gina Tricot byxor för tusenlappen?
Jag var helt övertygad om att det var Zara hon menade, men jag kan ju också ha fel.

Vad finns det mer för kedjor med kvinnonamn?

Precis.

1010
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Problemet är som jag skrev innan inte att jag inte fick lämna tillbaka byxorna, det var mest ett försök som fattig student ;) Men bemötandet var hursomhelst bedrövligt. Skulle jag möta kunder på det sättet skulle jag åka ut med huvudet före. Det här var dessutom en manager. :banghead:
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Jag var beredd på att inte få reklamera pga uteblivet kvitto men det var inte det som var problemet utan att hon tyckte att hålet resultatet av slitage.
Det höll jag med om men menade att jag anser att byxor ska hålla för normalt slitage.
Då visar hon på sina egna byxor och säger att på henne går inte låren ihop så därför slits inte hennes på samma sätt.
Eftersom mina gör det går byxorna inte att reklamera.

Blev helt paff och fick inte fram mer än en fråga om dom inte tycker att alla ska kunna använda deras byxor.
Jo, men man får räkna med att dom går sönder då var hennes svar.

Detta i kombination med ett närmast aggressivt beteende gör att jag inte tänker gå dit nånsin igen :mad:
Kan tillägga att jag har 38 i byxorna och väl knappast kan räknas som enorm. Kanske ska denna kedja bara sälja 32-34 i framtiden?



Det handlar inte om vikt eller storlek utan om hur man är skapt även om det troligen är betydligt vanligare att låren går ihop på överviktiga personer.

Hur som, jag tycker personligen inte att något i det fetstilta är något att reagera över, om man nu inte är väldigt känslig.
Däremot, att visa negativ attityd/aggressivitet är givetvis inte ok.

Byxorna har gått sönder pga normalt slitage dvs pga bärarens skavande lår. Jag hade inte gått tillbaka om det så bara hade gått tre månader, det är ju inte ett fabrikationsfel det handlar om.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Nu är det ju alltid svårt att återge ett samtal i text, eftersom man kan säga samma sak på väldigt olika sätt. Det här var ett väldigt otrevligt sätt.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Eh va?

*tiotio*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp