Bukefalos 28 år!

För tjock för att reklamera byxor?

Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Okej jag kanske uttryckte mig på ett annat sätt än du men tycker nog att min poäng är samma som din? Med garanti menade jag att det är upp till säljaren att bevisa att du gjort något fel medan efter 6 månader är det upp till dig själv att bevisa att det var fel på produkten från början.

Aja, vi menade samma iaf även om jag inte uttryckte mig lika bra. :)
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Om tyget har gått sönder så sker det ju av en anledning, dvs slitage, till skillnad från om en söm har släppt. Slitage av den typen kan man inte returnera kläder för. Skulle reglerna vara som du tolkar dem så förstår jag inte hur någon skulle vilja sälja barnkläder.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Man har rätt att reklamera i 3 år och ja, jag tycker att byxor för 1000 kr ska hålla längre än 1 år.

Reklamationsrätten är ju för fel i tillverkning och material. Ett par jeans, som man dessutom använder ofta, hade kanske varit möjligt att reklamera inom ett halvår (och jag har varit med om att folk har reklamerat och fått rätt inom denna tid, men då pga sömmar som släppt, knappar som lossnat och möjligen material som gett vika på icke-utsatta ställen).

Men att de slits pga friktion mellan låren - det är ju det mest utsatta stället - är ju oftast det som gör att åtminstone jag får kassera byxor.
Dagens jeansmaterial är ofta stentvättat och "slitet" redan i butik för att de ska se använda ut - och ja, de är fina - men det drar ner livslängden på byxorna. Vill du ha slitstarkt får du köpa styva, tjocka och obehandlade byxor, men även de dör ut i sinom tid.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Jag med tjockislår som går ihop sliter knappt alls på byxor mellan låren. Konstigt nog. Min sambo med pinnben nöter mycket mer. Men jag har jobbbyxor, hemmabyxor och promenadbyxor.

Jag går ca 10.000 steg om dagen på jobbet men ändå håller de byxorna. Kanske för att jag går sakta med korta steg!?

Promenadbyxor är oftast i något mjukismaterial.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Okej jag kanske uttryckte mig på ett annat sätt än du men tycker nog att min poäng är samma som din? Med garanti menade jag att det är upp till säljaren att bevisa att du gjort något fel medan efter 6 månader är det upp till dig själv att bevisa att det var fel på produkten från början.

Aja, vi menade samma iaf även om jag inte uttryckte mig lika bra. :)

Det är möjligt att vi menade samma sak :) Men det blir missvisande att kalla det garanti eftersom garantin som utfärdas av butiker (på frivillig basis) oftast har helt andra villkor än reklamationsrätten.

Är det garanti i 6 månader så garanterar tillverkaren att varan ska hålla i 6 månader för det den är avsedd att användas till. Med reklamationsrätten ska ju butiken inom 6 månader visa att det är just ett sådant fel, och då har köparen inte rätt att lämna tillbaka.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Ett ÅR? Hur länge räknar man att ett par byxor " köpt i stor kedja med tjejnamn" ska hålla?
Jag skulle inte komma på tanken att reklamera efter så lång tid.

Jag har kvar byxor, både linnebyxor och jeans som är köpta från "stor kedja" från när jag gick i sexan. Inga favoritbyxor men använda någon gång i veckan och som fortfarande är hela. Jag är nu 25+ ;)
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Mina byxor brukar då hålla längre än ett år...sällan jag köper nya jeans.

Mina håller också i flera år. Jag blev lite förvånad över hur många som sliter ut ett par byxor på ett år. Då skulle jag tycka det var sällsynt dålig kvalitet.
jag har jeans som är över 20 år och som är hela än och andra byxor som har närmare 10 år på nacken. Ett par sommarbyxor är från -85.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Fast att säga att "byxor ska hålla i ett år" är ju i sig ett rätt värdelöst mått. Rimligheten blir ju onekligen rätt annorlunda om man har använt dem varannan dag i ett år eller en gång i månaden. :)
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Fast att säga att "byxor ska hålla i ett år" är ju i sig ett rätt värdelöst mått. Rimligheten blir ju onekligen rätt annorlunda om man har använt dem varannan dag i ett år eller en gång i månaden. :)

Jo självklart beror det på hur ofta byxorna används, men jag gissar att ingen använder sina byxor i stort sett varje dag och för varannandagsanvändning borde lik förbaskat hålla mer än ett år. Jag köper inte kläder av dyra märken utan håller mig till HM, Lindex och liknande så de kläder jag köper borde ju egentligen inte hålla den högsta kvaliteten. Ändå håller de rätt länge.
Jag vet i och för sig en som sliter jeans som attan, men i hans fall beror det på att de tvättas sönder. Han har på sig ett par jeans två dagar innan de åker i tvätten.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Du köpte ett bar byxor i en butik som har "budgetkläder" (om det är GT du menar) för ett ÅR sedan och tänkte reklamera dem utan kvitto för att de blivit slitna mellan benen.

Har jag fattat det rätt?

Prissättning har sällan med kvalitén att göra.
Det finns rätt många "lårgnidare" och du är definitivt inte ensam om att slita ut byxor på det sättet, skulle det funka om alla ville reklamera efter ca ett år tror du?
Antagligen inte va?

Många av mina byxor blir "noppriga" efter bara ett par användningar, men då köper jag bara budgetbyxor (mina senaste var dock ett par från GT för 600:-, dyrt för att vara från dem, hyfsat/biligt om det hade varit kvalitetsbyxor)

Jag räknar liksom med att mina byxor ska slitas och anpassar priset därefter (skulle jag köpa dyrare/märkesbyxor och samma sak hände dem skulle jag onekligen tycka det vore lite surt) däremot har jag typ 10-15 par jag växlar mellan och några köpte jag för 1-2 år sedan, något slitna mellan benen men hela (och det är väl ändå bara man själv som ser/störs av slitaget så länge det inte är ett hål) så de används problemfritt fortfarande.

Däremot kan du ju absolut vända dig till butikschefen eller "högre" upp för att påtala hur de behandlar sina kunder.
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Ursäkta men du får ju nästan skylla dig själv, vem kommer på tanken att reklamera ett par byxor utan kvitto efter ett år?! :banghead::banghead::banghead:

PINSAMT! :crazy:O_o:wtf:

(Speciellt ifrån den kedjan där man vet att kläderna bara håller för att användas en gång)
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

KL

Jag undrar hur manga som stallt sig upp och gatt nagra steg for att kolla om laren gnider ihop eller inte?;) For mig blev svaret att jag tydligen ar mycket mer hjul-bent an jag trodde.:p
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Mina lår går ihop lite lite men står jag med vanliga brallor på så är det ett litet mellanrum, har aldrig slitit ut byxorna på det viset, vissa har blivit lite noppriga av värmen efter ett par år, men inga hål! :)
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

OM det var ett bemötande som var nedlåtande pga av ens kroppsform/vikt dvs så kanske inte den expediten var professionell precis!:meh:

Hur konstiga frågor en kund än har så SKA personalen vara så kompetent att man väljer sina ord!:cautious:
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

OM det var ett bemötande som var nedlåtande pga av ens kroppsform/vikt dvs så kanske inte den expediten var professionell precis!:meh:

Hur konstiga frågor en kund än har så SKA personalen vara så kompetent att man väljer sina ord!:cautious:

:bow: Absolut!
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Ursäkta men du får ju nästan skylla dig själv, vem kommer på tanken att reklamera ett par byxor utan kvitto efter ett år?! :banghead::banghead::banghead:

PINSAMT! :crazy:O_o:wtf:

(Speciellt ifrån den kedjan där man vet att kläderna bara håller för att användas en gång)

Fast ett sådant bemötande förtjänar man likförbannat inte!
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Fast ett sådant bemötande förtjänar man likförbannat inte!

Verkligen inte!
Det finns allt för många som inte borde jobba med människor/serviceyrken! :mad:

Man borde i princip kunna gå in i en butik och ta ett par svarta byxor och fråga om de är vita, utan att bli hånad. (vad som sedan sägs "bakom kulisserna" är väl en sak - men aldrig, aldrig inför kunder!)
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Svarade inte på bemötandet, det förvånade mig liksom inte. Jag tycker att alla som jobbar på den kedjan ser ut och är ungefär likadana, små och ettriga! ;)

Har dock inte råkat ut för något dåligt själv när jag varit inne o shoppat, blir ju kanske 1 gång per år så då man vet att det knappast lönar sig att lägga några pengar på deras kläder. Skall vara något riktigt hippt som ändå kommer att vara ute om 2 månader i så fall! :)
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

kl

Slitaget beror ju på hur mycket man använder byxorna. "Ett år" jamen använder man dem varje dag i ett år så slits de ju snabbare än om man använder dem några dagar i veckan bara.
Jag hade inte heller reklamerat efter ett år (iofs köper jag bara billiga byxor).
 
Sv: För tjock för att reklamera byxor?

Ursäkta men du får ju nästan skylla dig själv, vem kommer på tanken att reklamera ett par byxor utan kvitto efter ett år?! :banghead::banghead::banghead:

PINSAMT! :crazy:O_o:wtf:

Ursäkta, men du får ju nästan skylla dig själv som inte fattar att ett kvitto endast behövs för att visa att varan köpts i den butiken vilket inte behövs när det är en kedja som bara har sitt eget märke. Och som inte inser att uttrycket "ett år" inte säger ngt om hur mga gånger de använts. :banghead::banghead::banghead:

PINSAMT!

;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp