Föräldragrupper/-utbildning under graviditeten...

...är det något som förekommer i andra regioner?
Vår region, Region Halland, driver digitaliseringsmantrat hårt och är glada över sin nya föräldrautbildnings-app som helt ersätter fysiska träffar och utbildnings-/informationstillfällen.
Jag gick hos privat regionansluten mvc, vi hade en träff som mest handlade om förlossningen och första tiden. Hade en suverän barnmorska (som även var ”min”) som började med att berätta om sina egna upplevelser av att vara förstagångsförälder och att alla inte upplever en rosa bubbla direkt osv. Vi hade lite kontakt inom gruppen efteråt men jag timade min föräldraledighet dåligt med de andra och sen kom ju pandemin efter typ 6 mån. Lite samma med BVC gruppen, träffarna blev inställda och vi tappade kontakten. Har tagit upp kontakten med två därifrån igen nu typ två år senare.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 343
Senast: Takire
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 494
Senast: manda
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 976
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp