Förberedelse för inbrott?

Så då ska mina grannar vara ruskigt tacksamma över min 40-kgs dreglande svarta best :-)

Om den gör sitt jobb ;) En f.d. granne med en rottweilerhane gjorde visst inte det. Han släppte in killen från Anticimex trots att hon bett killen ringa innan besöket, eftersom hon inte visste hur hunden skulle reagera.Hunden gick nämligen lös på tomten.

Hur gör folk på landet som har hund och jobbar borta på dagarna? Hundgård med isolerat hundhus? Är det ok att ha hund så?

Ingen aning men antingen har man väl hunden med sig på jobbet eller så har man hunddagis eller dagmatte/husse.
 
Om den gör sitt jobb ;) En f.d. granne med en rottweilerhane gjorde visst inte det. Han släppte in killen från Anticimex trots att hon bett killen ringa innan besöket, eftersom hon inte visste hur hunden skulle reagera.Hunden gick nämligen lös på tomten.

En Rottweiler ska släppa in, men inte ut. Om den gör sitt jobb.

Vi har inte lärt någon av våra detta, de har det instinktivt. Folk får under övervakning komma in. Men ut kommer de då djäklar inte.
 
Men vågar tjuven chansa?

Beror nog på tjuven. Killen från Anticimex gick bara in, ringde sedan ägaren och frågade var hon hade det där getingboet och när hon fick klart för sig att han redan stod på tomten och hon undrade om hunden så sa han bara "Äh, vi har redan morsat."
 
Kräver givetvis RIKTIGT bra stängsel (vi har fårnät och överliggare av trä, med eltråd både på överliggaren och en bit upp). Det innebär att hundarna inte kan lägga tassarna mot staketet utan att få en rejäl smäll. Det avskräcker också effektivt från att hoppa över.

Låst grind.

Kommer man in på vår tomt har man inte hamnat där av misstag, man har jobbat sig svettig för att hamna på insidan.
 
Har du någon granne med hund du kan ringa så här dags? Det verkar ju lite obehagligt det där.
Ja, jag har sms:at grannarna som ska komma förbi när de kommit hem. Jag har släppt ut katterna också, för de morrar åt okända människor :up:. I mörkret kanske tjuven tror att det är små hundar :D.

Allvarligt talat, det är faktiskt läskigt.
 
En granne berättade att de sett en "mystisk joggare" som länge uppehöll sig kring deras gård. När de gick ut försvann han snabbt, men han tappade en karta. Där hade han markerat alla hus som har hund.

Jag bor alltså på landet och undrar nu om det finns något annat skäl än förberedelse för inbrott som kan föranleda ett sådant förfarande. Tankar?
Ni har väl tipsat polisen?
 
Spela in skall från någon annans hund på ett sånt sätt att du kan ha det igång när du inte är hemma. Att det skallar med ojämna mellanrum från 5 min upp till ½ timme emellan. Spela dessutom in en riktigt arg hund så att du kan spela upp det direkt om du hör konstiga ljud på natten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 292
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 133
Senast: Skjøldur
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 494
Senast: Crossline
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 644
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp