Förberedelse för inbrott?

Min skulle nog vara hyfsat snäll efter nån minut när hon fått nosa av tjuvarna, men den första minuten lever hon fan.
 
Vi vaknade en natt här hemma på gården tror det var halv tre på natten då det kom två bilar och vi är de enda som bor här på denna lilla väg. Sambon har företag ungefär en km bort så vi trodde att nu ska någon bryta sig in där så vi på med kläder och efter. Då stod bilarna vid ett annat vägskäl och någon var utanför den ena bilen och den bilen hann vi ta regnr på, men den andra for iväg och både jag och sambon är rätt "knäppa" så vi tänkte nu jävlar ska vi ta regnr på den också. Turligt nog var inte den föraren van vid vägen och det var dimma så det blev en lätt match att ta numret. Polisen tog dem senare, men fann inget stöldgods. Men det gjorde jag på morgonen sen vid vägskälet de hade stått. Så ägaren till livsmedelsaffären blev glad. Detta är dock bara en av alla händelser jag har råkat ut för. Ett år senare fann vi en brinnande bil på väg till livsmedelsaffären och mötte en annan bil i en hiskelig fart (De hade då precis rånat livsmedelsaffären)
Wow! Pondus - är det ditt mellannamn? :bow:
 
Jag hörde om en familj igår som en dag när de kom hem och hittade två inbrottstjuvar fint sittande i soffan med familjens två rottweilers framför sig :p
Underbart! Släpp in dem men nåde den som försöker gå ut :rofl:

När jag var liten hade vi en spetskorsning som gjorde lite likadant. Hon var lös ute och mina föräldrar hittade en gång en förtvivlad man som klivit ur bilen, läst av elmätaren men inte fått gå tillbaka till bilen. När han försökte lämna elskåpet visade Nettan tänderna och lät väldigt illa....
 
Folk har inga hämningar nuförtiden. Vi har haft en tuff månad här ute i våran by och grannbyn där det är ett gäng som härjat och snott motorsågar, trimmers, gräsklippare, verktyg eller vad du nu kan har av värde i garaget. Dom har även gjort inbrott i hus i grannbyn. Dock inget i våran by än. Vi har grannsamverkan och hjälps åt att hålla koll på gårdarna. Dock ligger våran gård längst in i byn, sist längs vägen och lite in i skogen så det är inte synligt för grannarna (på gott och på ont!) tyvärr. Vi har visserligen hund, men har även utrustat huset och gården med övervakningskameror och ett ordentligt larm med rörelsesensorer. Vi har även skyltat upp väl synligt på flera ställen om det så att det kanske även kan avskräcka.
 
En kollega till mig fick inbrott för många år sedan. I huset var deras unga rottweiler. Tjuvarna sprutade parfym i hennes ögon och slog henne med en yxa :( Så hund verkar inte räcka tyvärr. Min fasa är att tjuvar ska lämna dörren/fönster öppet, så katterna kan rymma :( Det är det enda jag är orolig över, mina saker kan de ta, men hade kissarna försvunnit hade jag gått under :(
 
Den här tråden skulle jag inte ha gått in och läst... huh!

Jag är otroligt rädd för inbrott. Vi bor längst bort på en återvändsgata i ett välbärgat område där 90% av husen används som sommarhus - bra ställe att göra inbrott på höst/vinter/vår. Vi har dock i början av gatan en bom som med skylt där det står på tre olika språk att bommen går ner vid utlöst larm, vet inte om det är avskräckande eller lockande. Dessutom kan man lätt komma med båt eftersom det ligger vid kusten.

Vi fick besök för någon månad sen av ett par pundare som kom med båt och la den vid vårt båtvarv och sen gick runt i området. Sambon kom hem och såg båten, trodde att den hade kommit lös och tog upp den på vagnen. Fick sen höra av några grannar att det gick pundare runt husen i området. De kom tillbaka till vår gård och gick runt även våra hus - hade jag varit hemma hade jag svimmat av rädsla. :crazy: När de gick ner mot varvet igen kom sambon och frågade vad de höll på med. De drog nån historia och eftersom inget hänt i området (de blev väl avskräckta av allt folk, inte rätt månad att försöka göra något här utan att bli sedd) fick sambon helt enkelt släppa ner båten igen. Kustbevakningen gjorde en påhälsning men de hittade inget annat än lite narkotika.

Vi har larm och kamera i huset, rörelsesensor på någon lampa ute. Ska övertala sambon till fler rörelsesensorer ute och kanske även en utekamera. Hundintresset är redan stort, just nu har vi dock bara en liten gammal tik men nästa blir av större modell. Har tidigare haft boxer som dock är utlånad på obestämd tid, men henne saknar jag verkligen nu när jag bor här ute... :arghh:
 
En kollega till mig fick inbrott för många år sedan. I huset var deras unga rottweiler. Tjuvarna sprutade parfym i hennes ögon och slog henne med en yxa :( Så hund verkar inte räcka tyvärr.

:nailbiting: :cry: Stackars liten! Fyfan, får bli ett gäng gigantiska mastiffer helt enkelt...
 
Vi har larm och kamera i huset, rörelsesensor på någon lampa ute. Ska övertala sambon till fler rörelsesensorer ute och kanske även en utekamera. Hundintresset är redan stort, just nu har vi dock bara en liten gammal tik men nästa blir av större modell. Har tidigare haft boxer som dock är utlånad på obestämd tid, men henne saknar jag verkligen nu när jag bor här ute... :arghh:

Men det låter ju som att ni har utmärkt skydd! Både larm, kamera, rörelsesensorer, belysning, vägbom och en hund som larmar. Vore jag tjuv skulle jag inte besöka er.
 
Men det låter ju som att ni har utmärkt skydd! Både larm, kamera, rörelsesensorer, belysning, vägbom och en hund som larmar. Vore jag tjuv skulle jag inte besöka er.

För mig är det inte nog. :D Hunden blir då ingen rädd för, det garanterar jag. Påhälsning har vi ju bevisligen fått ändå, trots allt, även om inget hände den gången.
 
För mig är det inte nog. :D Hunden blir då ingen rädd för, det garanterar jag. Påhälsning har vi ju bevisligen fått ändå, trots allt, även om inget hände den gången.
Men man kan ju inte hindra folk från att röra sig i området :). Det viktiga är att de inte väljer (i det här fallet) ert hus att gå in i. Uppenbarligen räcker det om det finns hund i huset (med tanke på "min" tjuvs karta).
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 245
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 116
Senast: Skjøldur
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 455
Senast: Crossline
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 635
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp