Bukefalos 28 år!

Föreställ dig att det här är ditt barn..

Vänta nu, vilka tidningar? Är allt som aftonbladet skriver sant? Det finns siffror, lättåtkomligt tom, svart på vitt hur utvecklingen ser ut i Sverige. Det du skriver om ser jag ffa på facebook. Det delas hejvilt "information" som är helt ogrundad.

Ja, det kan ju vara så att tidningar är beroende utav att sälja lösnummer och att löpsedlarna ser ut därefter.
Ja, det är allt från metro, aftonbladet, expressen, gp, SvD m.fl.
 
Nej, men vad jag förstått har lärarna fått det jobbigare i och med större klasser och färre resurser och det är då jag undrar om det verkligen är så bra som folk vill påstå? Om det hade varit bra så hade det inte varit så och det hade funnits resurser, nu räcker inte de resurser som finns. Det var nyligen en skatthöjning på drivmedel vill jag minnas, om den kommer hjälpa resurserna vet jag inte. Återstår att se.

Antalet lärare per elev är högt om man jämför med andra OECD-länder.
 
Du måste sätta saker i sina rätta sammanhang. Att det finns saker och ting som behöver förbättras innebär inte att vårt land är i kris. Vi har det fantastiskt bra. Vi lever i ett fantastiskt land, där vi tar hand om varandra - och så ska det förbli.
Jag har inte skrivit någonstans att vi befinner oss i KRIS, bara att vissa förhållandena verkar förändras åt det sämre hållet, t ex det där med en lärare och större klasser. Sen finns det andra förhållanden som gått åt det bättre hållet.
Fast en kris ligger nog inte långt borta, det är väl kris med den svenska mjölken?
 
Jag har inte skrivit någonstans att vi befinner oss i KRIS, bara att vissa förhållandena verkar förändras åt det sämre hållet, t ex det där med en lärare och större klasser. Sen finns det andra förhållanden som gått åt det bättre hållet.
Fast en kris ligger nog inte långt borta, det är väl kris med den svenska mjölken?

Men tycker du att det är rimligt att jämföra mjölkkrisen vi har mot vad tråden handlar om? Spelar svensk mjölk i samma liga som drunknade barn? Det är ingen rolig utveckling vad gäller mjölken, men bönderna kommer inte gå i närheten utav samma öde till mötes som barnen om det skulle gå käpprätt åt skogen. De bor ju i Sverige.
 
Jag har inte skrivit någonstans att vi befinner oss i KRIS, bara att vissa förhållandena verkar förändras åt det sämre hållet, t ex det där med en lärare och större klasser. Sen finns det andra förhållanden som gått åt det bättre hållet.
Fast en kris ligger nog inte långt borta, det är väl kris med den svenska mjölken?

Att det är svårt för svenska mjölkbönder nu beror på att Ryssland har stoppat importen av utländsk mjölk. Dieselskatten SÄNKTES för några dagar sedan för att hjälpa bönderna men det kompenserar tyvärr bara lite.
 
Men tycker du att det är rimligt att jämföra mjölkkrisen vi har mot vad tråden handlar om? Spelar svensk mjölk i samma liga som drunknade barn? Det är ingen rolig utveckling vad gäller mjölken, men bönderna kommer inte gå i närheten utav samma öde till mötes som barnen om det skulle gå käpprätt åt skogen. De bor ju i Sverige.
Jag jämför ingenting förstås, det var den enda krisen jag kom på vi har i Sverige i dagsläget. Det finns andra kriser som är på ingång också om man inte ser upp och förbereder sig att tackla dom innan dom blir just allvarliga kriser.
 
Jag jämför ingenting förstås, det var den enda krisen jag kom på vi har i Sverige i dagsläget. Det finns andra kriser som är på ingång också om man inte ser upp och förbereder sig att tackla dom innan dom blir just allvarliga kriser.

Bara för att något kalla för "kris" i media innebär inte att det är en kris om man jämför med andra situationer. Som Bluefish skriver så kommer svenska bönder att överleva.
 
Jag har inte skrivit någonstans att vi befinner oss i KRIS, bara att vissa förhållandena verkar förändras åt det sämre hållet, t ex det där med en lärare och större klasser. Sen finns det andra förhållanden som gått åt det bättre hållet.
Fast en kris ligger nog inte långt borta, det är väl kris med den svenska mjölken?
Ja visst, människor drunknar och dör pga läget med den svenska mjölken...
 
Missade du att jag skrev att jag INTE jämför den krisen med någon annan kris?

Men vad är det du jämför då? Såfort någon ifrågasätter ditt resonemang i dylika diskussioner så tillhörde ditt inlägg helt plötsligt inte tråden? Då var det bara ett sidospår? Jag fattar faktiskt inte hur du menar eller vad du menar när du hela tiden backar på dina påståenden. Är det pinsamt att bara "aha, jaha, ja nä det var ju kanske inte rimligt att lyfta det"?
 
Men vad är det du jämför då? Såfort någon ifrågasätter ditt resonemang i dylika diskussioner så tillhörde ditt inlägg helt plötsligt inte tråden? Då var det bara ett sidospår? Jag fattar faktiskt inte hur du menar eller vad du menar när du hela tiden backar på dina påståenden. Är det pinsamt att bara "aha, jaha, ja nä det var ju kanske inte rimligt att lyfta det"?
Nej, jag jämförde ingenting, men så fort jag skriver något så känns det som om folk vill hänga upp sig på något och sen stannar diskussionen av där.
Det pratades om att vi inte hade några kriser i Sverige och då skrev jag den enda jag kom att tänka på som vi har, inte att den på något sätt är jämförbar med flyktingars situation. Hur skulle den vara det? :confused:
 
Nej, jag jämförde ingenting, men så fort jag skriver något så känns det som om folk vill hänga upp sig på något och sen stannar diskussionen av där.
Det pratades om att vi inte hade några kriser i Sverige och då skrev jag den enda jag kom att tänka på som vi har, inte att den på något sätt är jämförbar med flyktingars situation. Hur skulle den vara det? :confused:

Jag "hänger upp mig" för att jag tycker att du skriver saker som inte är sant och vill motbevisa dig. Det är inget personligt. Och diskussionen stannar ju inte, tvärtom. Däremot kanske du inte fick det medhåll du velat ha, men det är en annan femma. Poängen var ju att vi inte har någon kris som är jämförbar eller ens i närheten utav den i trådstarten som drabbar andra människor. Du menade alltså att vi ju har mjölkkrisen men den är så fjuttig i jämförelse så vi kan glömma det?
 
Jag "hänger upp mig" för att jag tycker att du skriver saker som inte är sant och vill motbevisa dig. Det är inget personligt. Och diskussionen stannar ju inte, tvärtom. Däremot kanske du inte fick det medhåll du velat ha, men det är en annan femma. Poängen var ju att vi inte har någon kris som är jämförbar eller ens i närheten utav den i trådstarten som drabbar andra människor. Du menade alltså att vi ju har mjölkkrisen men den är så fjuttig i jämförelse så vi kan glömma det?
Jag har aldrig fått "medhåll" i hela mitt liv, så inget jag tar personligt eller strävar efter. Varför vara som alla andra när man kan vara unik?
Jag menade ingenting viktigt med mjölkrisen, kan vi släppa det och gå vidare nu?
 
Jag "hänger upp mig" för att jag tycker att du skriver saker som inte är sant och vill motbevisa dig. Det är inget personligt. Och diskussionen stannar ju inte, tvärtom. Däremot kanske du inte fick det medhåll du velat ha, men det är en annan femma. Poängen var ju att vi inte har någon kris som är jämförbar eller ens i närheten utav den i trådstarten som drabbar andra människor. Du menade alltså att vi ju har mjölkkrisen men den är så fjuttig i jämförelse så vi kan glömma det?
Jag tycker inte @RedHyuuga jämförde kriserna på något sätt. Jag tolkade det bara som en fråga om påståendet att det inte fanns några kriser alls i Sverige.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp