Förhandstitta på Ponnyakuten

Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Jag blir så glad av att se detta program. Kul och lärorikt för en vuxen oxå :angel:
Ska verkligen följa och se alla avsnitt
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Underbart. Den lilla ponnyn som bara hoppade när pappa sprang före :love:
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Den var ju bara för söt :love:

Skäckponnyn som inte ville stå i transport (Hugo) har jag ridit lite :) Han gick över bommen på väg hem från tävling och stod hos oss en vecka i väntan på lastbil. Jättetrevlig och snäll häst på alla sätt och vis men kunde verkligen inte åka transport.
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Vad härligt!

Hade någon tvåbening sprungit före min häst och hoppat över hinder, hade han nog skräckslaget galopperat åt andra hållet... :D
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Tyckte det var himla roligt faktiskt. (Att grabbarna inte kunde bädda skrattade jag högt åt)

Många söta ponnyer. Och många fina bilar och transporter. Barn och ponnyer i tv kan ju inte gå fel ^^
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Så mycket olyckliga hästar, som gör vad de kan för att förmedla något till sina människor.. Och så får de stryk och kallas "problemhästar"! VAD håller de vanliga tränarna till de här ekipagen på med?!?

Prata om struktur och vilken SIDA ungen sadlar ifrån, istället för att notera den frustrerade hästen som gör vad den kan för att visa sitt missnöje:crazy::crazy::cry::cool:

/Migo
som blir helt bedrövad av att se det
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Kan absolut hålla med dig. Men i min värld var det självklart att de ekipage som inte kom med blev hänvisade/råddes till att vända sig till tränare med sina problem. Iofs minns jag inte att det sades något om det alls, utan det kan nog bara vara bland mina rosa moln det gick till så.
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Ponnyn Jamba vill jag ha! :love: Tjejen som ägde henne var ju för söt också!
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Tänk om det fanns ett sånt program när jag var liten, hippo är ju ingenting jämfört med vad det här verkar.

Det ska jag följa i alla fall!
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

kl

kollade på svtplay.
Kommer följa det men av ngn anledning jag ej kan beskriva känns det olustigt och lite irritationskänsla i mig nu när jag sett det???

Vet inte vad som stör mig riktigt...kan kanske inte förstå hur man som förälder kan låta det gå så långt som vissa av de problem barnen har med sina ponnys. Rent livsfarligt ju:confused:

Och vissa hade ju haft sina ponnys ett tag? Söker man inte hjälp tidigare?

Vet inte om det va det som störde mig?
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Håller nog med dig lite. Inte i irritationskänslan, men däremot undrade jag också lite över föräldrarnas del i det hela. Alla kan väl inte vara häst-okunniga?
Att låta en liten tjej ha en häst som vänder arslet till och sparkar i boxen lixom. :crazy:


Men å andra sidan, så de flesta problemen som visades var ju ändå ganska "simpla" och inget som en vanlig tränare eller hästkunnig människa inte kunnat hjälpa till med.
Jag blev tom lite frustrerad när jag såg fel som vissa ryttare gjorde. Haha.
Skulle varit mer intressant om det var rejäla problem, men det hade kanske varit lämpligare med vuxna deltagare i ett sånt program :angel:
Sen är det väl i första hand riktat till barn, så jag har väl inget att säga till om, sas :p
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Då hade hon kanske bara spanat in honom i förhand och visste att han hade tävlat då? :p
 
Sv: Förhandstitta på Ponnyakuten

Men varför visar man en uppsutten vuxen ryttare utan hjälm i ett barnprogram?? Hjälmen har faktiskt räddat livet på mig två ggr i år och jag är också vuxen ryttare..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Prestigefyllda Mästarnas mästare är redan i gång, men det är först på söndag som vi får se Maria Gretzer i startgroparna. Bland annat...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Gunnar
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
803
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 107
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp