Bukefalos 28 år!

Förlovning.

Jag hade tjatat på min sambo typ 3000 ggr så sen gav jag upp!
Under tiden jag terroriserade min stackars sambo så visade jag samtidigt vad jag ville ha för ring.

Sen när jag fyllde 25 var jag trött och ville ingenting, sambon tyckte vi skulle gå ut på någon finare restaurang men jag kände inte alls för det så efter lite kompromissande hamnade vi på en sportsbar.
Regnet öste ned, det värsta jag någonsin varit med om, när vi gick på gatorna så var det 15-20cm djupt vatten som strömmade fram överallt!
Dagvattensystemet gick sönder så det var översvämning i alla parkeringsgaragen och helt galet mycket vatten överallt.
När vi kom fram till restaurangen så såg vi ut som 2 dränkta katter....
Vi åt iaf middag där och sen typ ramlade sambon av stolen och ned på knä.
Jag trodde han fick en hjärtinfarkt och höll på att dö!!! :eek:
Sen frågade han om jag ville gifta mig med honom och jag typ ehhh.. VA?!?! JAG!?! GIFTA MIG?!?! ÄR DU GAALEN??!
Jag såg bara hur mitt liv raserades och att jag skulle vara fast med HONOM för altid! :eek::crazy::nailbiting:
Jag var så himla chockad.

Sen pluppade det ut ett svagt och fånigt.. jaa...

När han friade hade han med sig en ring, dock en atrapp av exakt sån modell jag ville ha så någon dag efteråt gick vi till guldsmeden och provade ut en ring i rätt storlek bara :)
Då provade vi även ut förlovningsring åt honom. Våra ringar är helt olika varandra, det enda som är gemensamt är att vi har samma färg på ringarna.
Men vi har helt olika tycke och smak så att hitta matchande ringar som båda skulle vara nöjda med är helt omöjligt.

När vi gifter oss blir... sen?
Det enda som är bestämt är vart och att jag ska göra om en diamant ring som jag fått efter min mor till vigselring.
Men gifta oss ska vi iaf, vi har varit förlovade i snart 2 år så det blir nog vilket år som helst :)
 
Vi förlovade oss 20/11 2012.
Det var inte jätteplanerat eller romantiskt, utan vi satt hemma och spelade WoW en kväll, sambon raidade, och sa "Om jag får 2-set bonus ikväll så förlovar vi oss"
Jag svarade väl nåt i stil med "Mm, visst.."
Tio minuter senare blev han knäpptyst, jag sneglade på hans skärm och såg att han lyckats, han såg på mig och sa "Jaha, då åker vi och köper ringar direkt imorn bitti!" Sagt och gjort ;)

Vi har båda tyckt det kändes jobbigt hela grejen med frieri och sånt, så det passade oss bra att det bara blev!
Bröllopet ska gå av stapeln den 11/7 nästa sommar, hemma i vår trädgård med våra närmaste vänner :love:

Vi har helt släta guldringar nu, och vigselringarna blir de här:
il_570xN.450338405_alu3.jpg
il_570xN.570489783_psex.jpg

Förlåt för lite halvt trådkap, men den översta ringen, helt fantastisk! Visst är det horde symbolen vid sidan av stenarna?
 
Vi förlovade oss 20/11 2012.
Det var inte jätteplanerat eller romantiskt, utan vi satt hemma och spelade WoW en kväll, sambon raidade, och sa "Om jag får 2-set bonus ikväll så förlovar vi oss"
Jag svarade väl nåt i stil med "Mm, visst.."
Tio minuter senare blev han knäpptyst, jag sneglade på hans skärm och såg att han lyckats, han såg på mig och sa "Jaha, då åker vi och köper ringar direkt imorn bitti!" Sagt och gjort ;)

Vi har båda tyckt det kändes jobbigt hela grejen med frieri och sånt, så det passade oss bra att det bara blev!
Bröllopet ska gå av stapeln den 11/7 nästa sommar, hemma i vår trädgård med våra närmaste vänner :love:

Vi har helt släta guldringar nu, och vigselringarna blir de här:
il_570xN.450338405_alu3.jpg
il_570xN.570489783_psex.jpg


Åååhh, gud! Jag blev kär! I ringarna alltså. Var hittade du dem? :p
 
Vi var i London, sambon på konferens och jag hängde på. Älskar London och är där så ofta jag kan! :) Vi hade snackat om förlovning och giftemål, jag hade sagt att jag ville gifta mig inom en snar framtid om vi skulle förlova oss. Jag hade också sagt att jag ville gifta mig med honom, så det var ingen hemlis :p
På fredagkvällen så hade sambon planerat en hemlis, jag fick bara reda på att jag skulle ha fina kläder på mig, jag visste inte vart vi skulle... Så när taxin tog oss till The London Eye började jag bli nervös, haha. Väl där fick vi följa med en tjej som rullade en kyllåda (vi fick champagne i podden) bakom sig och vi gick förbi hela kön, då hade jag sjukt mycket fjärilar i magen och trodde nog att det var något på gång. Och när vi var längst uppe i the eye så gick sambon ner på knä och friade! :D

Detta var 17 maj 2013, vi gifter oss 30 augusti 2014, om knappt två månadet, är så jekla nervös! 44 gäster, det kommer bli en sjukt bra fest! Jag ska ha en ring till så jag har två, sambon ska ha en och vi kör en borgerlig vigsel, vi är inte religiösa, jag vill bara vara tillsammans med honom i resten av mitt liv :)

DSC_0276.jpg
 
I våras gav jag sambon en resa till New York i födelsedagspresent och förlovningen var nog mest nåt vi kom överens om att det vore kul att göra där.

Vi sa inget till nån, satte bara in en annons med en textrad ur låten han hade på i bilen när han hämtade mig första gången.

"Från och med Du!
M*** & E******
Central Park, New York
2014"

Vi köpte picknick med massa färsk frukt, choklad och champagne och hittade en lagom ostörd plats i Central Park, nära The Boat House.

Helt perfekt var det faktiskt!

Ringarna är i vitguld, min med strösslade diamanter, från Flemming Uziel.

Precis nyförlovade:


:love:
 
Då det snart är dags för mig och sambon att förlova oss vill jag gärna höra om era förlovningar.
Vem frågade? Var skedde det? Hur lång tid efter gifte ni er/planerar att gifta er?
Hur gjorde ni med ringar mm? :D
Vi impulsbestämde oss för att förlova oss på solvalla, elitloppet 2006.
Tyvärr hann vi inte få ringarna sa min man men konstigt nog var han tvungen att göra en "jobbgrej" samma morgon vi skulle åka till sthlm.
Precis innan start så hände det och eftersom jag var ruggit bakfull och satt ner så var min man tvungen att göra nåt jag verkligen inte ville va med om, gå ner på ett knä.

Vi hade ingen bestämd tid när bröllop skulle ske. 2010 slog vi till när vi ändå var i Vegas, Elvis vigde oss vid Vegasskylten.
Jag gillar inte romantik och sånt så vårt vigsel var helt perfekt så rolig och tacky den kunde bli!
 
Vi förlovade oss 20/11 2012.
Det var inte jätteplanerat eller romantiskt, utan vi satt hemma och spelade WoW en kväll, sambon raidade, och sa "Om jag får 2-set bonus ikväll så förlovar vi oss"
Jag svarade väl nåt i stil med "Mm, visst.."
Tio minuter senare blev han knäpptyst, jag sneglade på hans skärm och såg att han lyckats, han såg på mig och sa "Jaha, då åker vi och köper ringar direkt imorn bitti!" Sagt och gjort ;)

Vi har båda tyckt det kändes jobbigt hela grejen med frieri och sånt, så det passade oss bra att det bara blev!
Bröllopet ska gå av stapeln den 11/7 nästa sommar, hemma i vår trädgård med våra närmaste vänner :love:

Vi har helt släta guldringar nu, och vigselringarna blir de här:
il_570xN.450338405_alu3.jpg
il_570xN.570489783_psex.jpg
Älskar ringarna!
Otroligt snygga!
 
Jag kan tillägga att vi valde billiga silverringar eftersom det inte spelar någon som helst roll bara man gillar dem.
image_view.php

Jättefina ringar :)
Men hur bra håller silver i längden? Tänker att det blir ju ett himla slitage på ringar som alltid används.
Har hört att de ska vara ganska sköra?
 
@pulkaskurk Nja, sådär. Min är okej, men fästmannens får lida en del eftersom han ofta har den på sig medan han mekar med sina bilar :D Men vi brukar polera upp dem ibland med lite polerpasta. Blir som nya på en minut!

Men oftast orkar vi inte bry oss. Med så billiga ringar kan man köpa tio nya ifall man tappar dem/de slits ut/man tröttnar :)

@Narcissa om du är petig så ta vitguld.
 
Jag vill också ha silver men är det bättre med vitt guld kanske?
Sambon ville ha silver, men jag blir grön av det, så för vår del blev det vitguld, ångrar det inte för en sekund! Men vitt guld ( eller guld överhuvudtaget) är ju inte så billigt nu, vi köpte våra för ca 5000:- (ser ut som sagan om ringen-ringar, så ni får en bild av ungefär hur de ser ut), och när svägerskan skulle gifta sig förra sommaren ville de ha liknande ringar, vilka skulle gå på mer än det dubbla... Jag vill ha volfram-ring som vigselring, sambon är inte riktigt med på det tåget än. Kanske av en adekvat anledning, kanske ser hel-koko ut tillsammans med förlovningsringen... Vi får se när jag har möjlighet att prova en :)
 
Förlåt för lite halvt trådkap, men den översta ringen, helt fantastisk! Visst är det horde symbolen vid sidan av stenarna?

Jaaa! Eftersom vi spelar mycket nu, kommer WoW alltid att vara en viktig del av hur vårt förhållande formades, därför tänker vi att det inte kan bli fel ^^
Ska gravera in våra namn och "Soulbound" i dem också :D
 
Förlovningen kom som en överraskning. Han hade skaffat ringar o graverat (i smyg) och bokat hotell i samband med en stockholmsresa vi skulle på. Sen överraskade han med förlovning! Ingen plan på giftermål alls då; förlovningen var ett stort steg (för honom). Vi gifte oss efter 10 år och 2 barn senare; lite mer av praktiska/juridiska orsaker.

Ingen pompa och ståt; borgerlig vigsel med bara oss, barnen och vittnen vi inte kände. Ingen alls kände till det i förväg; det var en fullkomlig hemlighet. Vi hade finkläder på oss och skulle övernatta på hotell och äta på restaurang, men det slutade med sjuk 2åring och därför hemfärd efter vigseln och en hämtpizza som bröllopsmiddag! :D

Vi tog igen det i juni; hotellövernattningen och maten.
 
Träffade fästmannen via nätdejting. Efter första träffen körde han mig hem och så blev han kvar. Dryga halvåret senare förlovade vi oss.

Vi beslutade det gemensamt, vet inte vem som började prata om det. Ringar köptes med husrenoverings-pengarna :D
Den 11/11-11 blev vårt datum för förlovning. Vi åkte Ålands-färja men somnade tidigt (trötta av renovering). Strax efter 12 på natten väckte jag sambon "nu är det rätt datum". Han hasade sig ur sängen, hämtade ringarna. Frågade om jag ville gifta mig med honom, satte ringen på mitt finger (och jag satte ringen på hans finger) och sen somnade vi om. Romantiskt värre :p.

Nova-006ct.jpg

Min ring
Sambon har en i samma färg och böjning men utan hjärtat.
Vi valde att redan i förlovningsringarna skriva bägges namn och datumet.

Bröllop är inte bestämt när, men det dröjer några år. Borgerligt kommer det bli och rätt litet. Ev ett giftermål och sen far vi på semester, utan att någon vet om när vi gift oss.

Familjen fick se ringarna när vi kom hem från turen, de visste inte om nåt innan.
 
Får jag fråga varför vissa av er förlovar er men kanske gifter er flera år senare om ni gifter er alls? :D
För mig betyder förlovning giftermål inom ett år.
 
Men alltså... en sånhär tråd är ju farlig på riktigt ju! :rage: Jag kommer på mig själv med att sitta och googla på snygga ringar :cautious: (och kvällens stora fundering är hur tusan man får det till att se snyggt ut med två på samma finger, ingen som har både förlovningsring och vigselring som vill visa en bild?)

Vi är visserligen ruskigt överens om att vi vill gifta oss så småningom, men ingen av oss vill väl egentligen gå förlovade i mer än något år och att planera bröllop verkar så... jobbigt :p Dessutom får nog gärna sambon ta initiativet och överraska med att gå ned på knä utan att informera i förväg. Fast å andra sidan vill jag ju vara med och välja ringarna :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 851
Senast: Piaff
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 066
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 233
Senast: Therese1988
·
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
172
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp