Har ni klarat att gå genom nåt fast ni inte trodde det?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är stor skillnad i att ha respekt för att någon känner något och att kunna förstå. Återigen för mig är det mycket lättare att förstå den sorg en förlust av ett barn skulle vara än sorgen man kan känna över att en människa i ens närhet betett sig illa så att relationen försvunnit eller dött ut. För mig framstår det första en glasklart livsomvälvande händelse som turligt nog bara ett begränsat antal människor får vara med om, medan det andra snarast framstår som en ganska vardaglig händelse som de flesta får vara med om flera gånger under ett liv. Jag kan för den sakens skull inte jämföra personernas sorg eller sorgereaktioner över skeendet.
Jaha och fort farande vad spelar det för roll vad DU kan förstå? Jag fattar inte vad du säger mot mig om och att jag inte får säga att o lika personers sorg kan vara lika jobbig för dom bara för att DU inte kan förstå allas sorg likamycket?
 
Jaha och fort farande vad spelar det för roll vad DU kan förstå? Jag fattar inte vad du säger mot mig om och att jag inte får säga att o lika personers sorg kan vara lika jobbig för dom bara för att DU inte kan förstå allas sorg likamycket?

Varför envisas du med att vilja jämföra? Du får givetvis ha vilken åsikt du vill.
 
Varför envisas du med att vilja jämföra? Du får givetvis ha vilken åsikt du vill.
Men JAG GÖR JU INTE DET!!!!
Nånannan skrev att förlora ett barn är det absolut värsta och det är den värsta sorgen som en människa kan råka ut för.
Jag fråga satte det för att jag tycker INTE att man kan säga så för att det är att jäm föra andras sorg som jag INTE tycker att man kan!
 
Men JAG GÖR JU INTE DET!!!!
Nånannan skrev att förlora ett barn är det absolut värsta och det är den värsta sorgen som en människa kan råka ut för.
Jag fråga satte det för att jag tycker INTE att man kan säga så för att det är att jäm föra andras sorg som jag INTE tycker att man kan!

Att det är sant för någon annan behöver väl inte betyda något för din del? Om det är viktigt för dig att alla har samma perspektiv som dig kommer det bli väldigt jobbigt för dig. Ofta är det bättre att helt enkelt konstatera att man tänker olika i frågan, om det inte är en person som står dig väldigt nära och en fråga som är väldigt viktig att ni tycker exakt lika i.
 
Jaha? Men vad spelar det för roll vilkens sorg som är lättare för DIG att förstå?
Du skrev
”Bara för att DU har lättare att förstå någons sorg mot någon annan så betyder ju inte det någonting om hur jobbigt det är för dom personerna”

Och då skrev jag att saknaden kan vara lika smärtsam. Alltså håller jag med dig i sak.

Sen är det ett diskussionsforum där vi diskuterar ämnen brett. Och jag ville utveckla en tanke i något du skrivit (citatet) om varför man kanske kan ha lättare att förstå den ena sorgen mot den andra. Det betyder INTE att man jämför eller ställer dem mot varandra.

Att skriva ”jaha? Men vad spelar det för roll vilken sorg som är lättare för dig att förstå?” är att förneka mig MINA känslor och tankar. Jag har rätt att uttrycka mig och känna precis som du även om du startat tråden.
 
Att det är sant för någon annan behöver väl inte betyda något för din del? Om det är viktigt för dig att alla har samma perspektiv som dig kommer det bli väldigt jobbigt för dig. Ofta är det bättre att helt enkelt konstatera att man tänker olika i frågan, om det inte är en person som står dig väldigt nära och en fråga som är väldigt viktig att ni tycker exakt lika i.
Nej jag skiter ärligt i vilket pers pektiv andra har men för nån andledning som jag inte fattar så verkar domflesta vara jävligt sugna på att klaga på pers pektiv som dom på står att jag har??
Och jag tycker att det är extremt konstigt att jag fråga sätter varför EN sorg an ses som det absolut värsta och då är det fel AV MIG att fråga sätta varför det är värre motför all annan sorg.
Sen börjar flera andra på stå att JAG jäm för och att det är fel?
Men det var inte fel av denandra som BÖRJADE att jäm föra?
Och det är inte fel av andra som klagar på MIG och dom får inte för minskande scar men jag får det för samma sak??
Varför bryr ni e så jävla mycket att klaga på hur jag tycker så om ni inte tycker att man ska göra det?
 
Du skrev
”Bara för att DU har lättare att förstå någons sorg mot någon annan så betyder ju inte det någonting om hur jobbigt det är för dom personerna”

Och då skrev jag att saknaden kan vara lika smärtsam. Alltså håller jag med dig i sak.

Sen är det ett diskussionsforum där vi diskuterar ämnen brett. Och jag ville utveckla en tanke i något du skrivit (citatet) om varför man kanske kan ha lättare att förstå den ena sorgen mot den andra. Det betyder INTE att man jämför eller ställer dem mot varandra.

Att skriva ”jaha? Men vad spelar det för roll vilken sorg som är lättare för dig att förstå?” är att förneka mig MINA känslor och tankar. Jag har rätt att uttrycka mig och känna precis som du även om du startat tråden.
Ja men man kanske måste kolla på vad hela den disskutionen kom från? Och det var för att nån på stog att det ABSOLUT VÄRSTA sorgen ÄR att förlora ett barn. Och jag fråga satte det.
Sen får jag massa skit om att JAG en visas att jäm föra sorg som jag INTE gör!
Och heltplötsligt så handlar det om att man har o lika lätt för att förstå o lika personers sorg och det är ju SJÄLV KLART?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Imorgon är det suicid preventiva dagen. Som är en dag för att typ hedra som som har dött av själv mord och för stöd för dom som har för...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 540
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
759
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 995
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp