försäkring (valp)

Migo

Trådstartare
Har kloka bukefolket något tips om bra försäkringsbolag? Någon som har erfarenhet av Svelands juniorförsäkring? Jag har allt annat i länsförsäkringar (agria), men är mycket missnöjd med dem, så är inte så mån om att samla allt där.

Premierna skiljer från 800 -1400 kr/år när jag gör bolagens olika testräknare, är verkligen sveland (billigast) så mycket sämre? Tyckte det var rimlig självrisk osv...

Snälla bomba mig med era tips och varningar ang valpförsäkringar!

(Både liv- och vet. vård är aktuellt)

/Migo
 
Sv: försäkring (valp)

agria kör med 50% valprabatt! vet att du inte hade tänkt att ta den men vill bara säga det iaf. tycker oxå att det e viktigt att kolla upp det så försäkringen inte blir svina dyr vid ett års ålder.
 
Sv: försäkring (valp)

vi har sveland, visserligen ingen för valp men ändå. Har funkat bra i 11 år trots diverse sjukhusbesök och så. Är nöjd.
 
Sv: försäkring (valp)

Jag har If till alla mina djur, och är väldigt nöjd med både deras service och priser.
Samt att det är väldigt skönt med den fasta självrisken!

Har i stort sett bara dåliga erfarenheter av Agria, både på hund- och hästsidan. Dessutom har de en del klausuler om olika raser osv.
 
Sv: försäkring (valp)

Jag skaffade Sveland till valpen och jag har inget att klaga på :)
Däremot tycker jag att agria är dyrt och inte lika bra villkor. (Har det till andra hunden, men ska byta)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 697
Senast: Piranesi
·
Ekonomi & Juridik Som framgår av rubriken så undrar jag om det fortfarande finns något försäkringsbolag som har fast självrisk på...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: Minstral
·
Katthälsa Jag funderar på om det är värt att försäkra sin katt? Vanligt med rätt till vård upp till 20 000 kr. Finns att välja 40 000 kr. Men att...
2
Svar
22
· Visningar
4 230

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp