Bukefalos 28 år!

Förskollärare!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Ja, jag är legitimerad förskollärare. 5 års erfarenhet av yrket som förskollärare, men känner nu räcker det! Någon som vet vad man kan söka för arbeten med den typ av utbildning som inte är i förskola. Finns det någon annan sorts tjänst där man kan ha nytta av sin utbildning? Jag är faktiskt öppen för det mesta, för jag kan inte längre vrida mig ut och in och försöka klara av yrket under de förutsättningar som är nu.
 
Ja, jag är legitimerad förskollärare. 5 års erfarenhet av yrket som förskollärare, men känner nu räcker det! Någon som vet vad man kan söka för arbeten med den typ av utbildning som inte är i förskola. Finns det någon annan sorts tjänst där man kan ha nytta av sin utbildning? Jag är faktiskt öppen för det mesta, för jag kan inte längre vrida mig ut och in och försöka klara av yrket under de förutsättningar som är nu.
Egentligen allt som inte kräver annan högskoleutbildning.
Jag har sökt det mesta utom typ socionom, läkare osv
Personlig assistent, stödpedagog osv kan man alltid söka.
Vissa säljjobb och vissa kontorsjobb är inga problem, åtminstone när man ringt och kollat med dem.
Självklart kanske man blir utkonkurrerad av någon med rätt utbildning men den risken finns ju i de flesta fall.
 
Vad tror du om förskoleklass då? Lite större barn än på förskolan, men tror att den utbildningen räcker?

Min mamma var förskollärare länge och nu jobbar hon på boenden för personer med förståndshandikapp/utveckingsstörning och hon stormtrivs och har nämnt att hon har en del nytta av sin pedagogiska utbildning.
 
Egentligen allt som inte kräver annan högskoleutbildning.
Jag har sökt det mesta utom typ socionom, läkare osv
Personlig assistent, stödpedagog osv kan man alltid söka.
Vissa säljjobb och vissa kontorsjobb är inga problem, åtminstone när man ringt och kollat med dem.
Självklart kanske man blir utkonkurrerad av någon med rätt utbildning men den risken finns ju i de flesta fall.