Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Äntligen! Soffan är bokad.

:banana::banana:
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Visst har man kunnat läsa om Ametist i en tråd här på buke?
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Blir intressant och se om de kan få fram vad som hänt!

Stackars de säljare som i god tro sålt sina hästar till de där! :(
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Visst har man kunnat läsa om Ametist i en tråd här på buke?

...det har varit många trådar om Ametist. Vill du läsa så sök bara på "Ametist" eller "Knorrevången" så får du upp allihop.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

ja, min soffa med, synd bara att man e däckad i flunsan....men programmet går i flertalet repriser, bla annat på svt 24 ...

Krya på dig Lillfi...

Har du sett artikel? Det är fler slakterier än Knorrevången tydligen.........

En artikel om ett slakteri i dalarna som blivit anmälda av Livsmedelsverket...
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Det var en styckningsanläggning inget slakteri! Det var pjok som påstod att det var ett slakteri.
Pl
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Krya på dig Lillfi...

Har du sett artikel? Det är fler slakterier än Knorrevången tydligen.........

En artikel om ett slakteri i dalarna som blivit anmälda av Livsmedelsverket...

Tack...efter 5 dagars konstant sängliggande börjar man äntligen vakna till liv...
ja jag läste, 4ton hästkött... det verkar inte vara nån ordning alls... hur kan sånt få förekomma i kontrollsverige?? Man undrar ju hur länge det har pågått och var köttet hamnat nånstans, sålts vidare som lövbiff kanske?
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Det var en styckningsanläggning inget slakteri! Det var pjok som påstod att det var ett slakteri.
Pl

Det står i artikeln att det är ett slakteri, i så fall är det artikeln som påstår felaktigheter. Har du inte läst den?
Slakteri polisanmält för olaglig hästslakt
Slakteriet i Dalarna har slaktat hästar utan tillstånd och sålt köttet utan att det besiktigats. Totalt handlar det om fyra ton hästkött. Livsmedelsverket har polisanmält slakteriet.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Tack...efter 5 dagars konstant sängliggande börjar man äntligen vakna till liv...
ja jag läste, 4ton hästkött... det verkar inte vara nån ordning alls... hur kan sånt få förekomma i kontrollsverige?? Man undrar ju hur länge det har pågått och var köttet hamnat nånstans, sålts vidare som lövbiff kanske?

Vi kanske inte har ett "kontroll Sverige" på mer än bara pappret....

Nog kan man undra över hur det förhåller sig med saker och ting alltid. Jag hoppades att Knorrevången var "outstanding" och att alla andra skötte sig som man skall - men så verkar det inte vara. Visst blir man misstänksam alltid :mad:

Hästkött är något jag aldrig mer kommer att stoppa i min mun. För att gardera mig så äter jag inte kött mer över huvudtaget. Förutom tveksamt kött så finns det i alla (nästan alla) livsmedel en massa tillsatser, E-medel (= kemikalier). Jag läste en bok som heter "Den hemliga kocken" - läs den om du får tillfälle. Tankar börjar snurra i huvudet sen springer man iväg efter förstoringsglaset och läser innehållsförteckningar på allt i köket :crazy:...kan tillägga att "Den hemliga kocken" är ingen receptbok.
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Ja så här blir det när Gunnar spammar. I den första artikeln han la in i går står de riktiga uppgifterna.
Den andra hade jag inte sett.
PL
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Sanningen om var dessa hästar är vet vi nog redan tyvärr..Vet en del hästhandlare som kör hästar till bla Knorrevången..dom har bulvaner som köper billiga sällskapshästar åt dom som sedan hamnar på en lastbil som kallas "himlafärden" Så avliva era gamla hästar själva istället för att sälja dom till billigt till sk "jättebra hem" Folk är inte dom ni tror!! Har en kompis som livnär sig på liknande affärer i slutet på månaden och jag tycker inte det är okay! Nu hamnar dessa hästar i alla fall inte i Italien (vad vi vet) men om man säljer sin bästa vän billigt till vad man tror är ett gott hem så är det inte kul när den helt plötsligt försvinner och man inte vet var den hamnade..Att skriva kontrakt är tydligen ingen garanti. Har tydligen börjat svartslaktas runt på gårdarna av hästhandlarna själva oxå-som säljs hej vilt till hundmat och annat..hoppas inte dom har börjat med sk halal slakt..där djuret måste blöda till döds enbart..brrrrr...Slakta era hästar själva om dom är gamla eller dåliga!!!
Lämna inte bort dom till främlingar!
 
Sv: Försvunna hästar i Uppdrag granskning

Sanningen om var dessa hästar är vet vi nog redan tyvärr..Vet en del hästhandlare som kör hästar till bla Knorrevången..dom har bulvaner som köper billiga sällskapshästar åt dom som sedan hamnar på en lastbil som kallas "himlafärden"

Vet du detta :eek: - snälla ta kontakt med Uppdrag Granskning. Det blir kanske avsnitt nr 2 angående detta - det är Så mycket mer än det som sänds i kväll.........

Det hade varit underbart om alla som vet något hjälper tilll och ger information till dem som kan göra något åt denna vidriga hantering.

För det är väl ingen som tycker att detta är bra....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Miingla
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 333
Senast: manda
·
  • Artikel
Hästnyheter Svenska Yle granskar hästförsäljning i en tredelad artikelserie. Granskningen visar på en utbredd handel med sjuka hästar, större import...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp